Αν και έχει σκηνοθετήσει μια σειρά από βραβευμένα ντοκιμαντέρ, ο Γκαμπριέλ Μασκάρο ("Neon Bull") δοκιμάζει με την τρίτη του ταινία μυθοπλασίας να μιλήσει αλληγορικά. Έτσι, βάζει μπροστά στην κάμερά του τη Βραζιλία του παρόντος, αλλά υποτίθεται πως μας μεταφέρει σε ένα κοντινό μέλλον, όπου τη θέση της κυβέρνησης του Μισέλ Μπολσονάρου έχει πάρει ένα (πιο) ολοκληρωτικό καθεστώς. Ένας από τους νόμους του αφορά τους ηλικιωμένους πολίτες της χώρας, οι οποίοι από μια ηλικία και μετά υποχρεούνται σε συνταξιοδότηση, τίθενται υπό την κηδεμονία των παιδιών τους και αποκλείονται από την ενεργό κοινωνική συμμετοχή μέσω ακραίας επιτήρησης. Κάποιοι μάλιστα αποστέλλονται στην Αποικία, από όπου λέγεται ότι οι περισσότεροι δεν επιστρέφουν ποτέ. Η 77χρονη Τερέζα, όμως, μέχρι πρότινος εργάτρια σε ένα εργοστάσιο επεξεργασίας κρέατος αλιγάτορα, αρνείται να συμμορφωθεί και να παραδοθεί στη μοίρα της.
Μια χώρα η οποία έχει απολέσει τις θεμελιώδεις αξίες της και ένας χαρακτήρας, χαμηλότονος και περιθωριοποιημένος, ο οποίος ξεκινάει μια οδύσσεια ανεύρεσης νοήματος σε μια ζωή που δεν έζησε. Το όνειρο της Τερέζα είναι να πετάξει στον αέρα έστω και μία μόνο φορά και το κυνήγι του θα μετατραπεί σε ένα αναπάντεχο… river movie αυτογνωσίας. Ο Αμαζόνιος θα γίνει το γαλάζιο μονοπάτι της προς τη διεκδίκηση της προσωπικής της ανεξαρτησίας από ταμπού, υποχρεωτικούς ρόλους και πλαστές ταυτότητες, με μια σειρά από συναντήσεις με γραφικούς, αλλόκοτους χαρακτήρες να της προσφέρουν απανωτές λυτρωτικές εμπειρίες. Ο Γκαμπριέλ Μασκάρο την ακολουθεί με τη σκηνοθετική πυξίδα του να δείχνει γνωστά σημεία του κινηματογραφικού ορίζοντα, κερδίζοντας την Αργυρή Άρκτο στο Βερολίνο για ένα δράμα εναλλακτικής κοινωνικής εξέγερσης, το οποίο μεταχειρίζεται τα κλισέ του μαγικού ρεαλισμού με τρυφερότητα και ευαισθησία.
Βραζιλία, Μεξικό. 2025. Διάρκεια: 85΄. Διανομή: WEIRD WAVE
Περισσότερες πληροφορίες
Γαλάζιο Μονοπάτι
Σε ένα κοντινό μέλλον, οι ηλικιωμένοι Βραζιλιάνοι υποχρεώνονται σε συνταξιοδότηση και αποκλείονται από την ενεργό κοινωνική συμμετοχή μέσω ακραίας επιτήρησης. Κάποιοι αποστέλλονται στην Αποικία, από όπου λέγεται ότι οι περισσότεροι δεν επιστρέφουν ποτέ. Η 77χρονη Τερέζα, όμως, αρνείται να συμμορφωθεί και να παραδοθεί στη μοίρα της.