Η αναζήτηση της γυναικείας ταυτότητας μέσα στον σύγχρονο χαοτικό κόσμο αποτελεί το κυρίαρχο θέμα των περισσοτέρων κινηματογραφικών φεστιβαλικών δραμάτων, από αυτά των φετινών Καννών, απ’ όπου προέρχεται το "Πέθανε Αγάπη μου", και της Βενετίας ως την πρόσφατη ελληνική παραγωγή της Θεσσαλονίκης, όπου τρεις από τις ταινίες της είχαν ως πρωταγωνίστρια μια γυναίκα που καλείται να αντιμετωπίσει μια απρόσμενη εγκυμοσύνη.
Παρόμοια προβλήματα αντιμετωπίζει και η Γκρέις, ηρωίδα του μυθιστορήματος "Matate, amor" της Αργεντίνας Αριάνα Χάρβιτς, το οποίο διασκεύασαν για τη μεγάλη οθόνη η σκηνοθέτρια Λιν Ράμσεϊ και ο θεατρικός συγγραφέας και σεναριογράφος Έντα Γουόλς ("Hunger", "Μικρά Πράγματα Σαν κι Αυτά"). Μόνο που εκείνη, μια νεαρή κοπέλα με φιλοδοξίες συγγραφέα, περιμένει με αδημονία να γεννηθεί το μωρό της, καθώς έχει πρόσφατα μετακομίσει με το σύντροφό της Τζάκσον από τη Νέα Υόρκη σε ένα σπίτι που έχουν κληρονομήσει στην επαρχιακή Μοντάνα. Οι δυο τους, παθιασμένα ερωτευμένοι, προσπαθούν να προσαρμοστούν στην καινούργια ρουτίνα τους, αλλά η γέννηση του μωρού θα βάλει τη σχέση τους σε δοκιμασία. Ο Τζάκσον γίνεται όλο και πιο απόμακρος, η Γκρέις, μένοντας ώρες μόνη, νιώθει παραμελημένη και καθώς βυθίζεται στην επιλόχεια κατάθλιψη, η συμπεριφορά της αποκτά ανεξέλεγκτες διαστάσεις.
Η σκιά του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν πέφτει βαριά σε μια διαδοχή από μεγαλόστομες υπερβολές –συμπεριφορών, συμβολισμών, δραματικών εντάσεων–, με τη Ράμσεϊ, απομακρυνόμενη διαρκώς από τις φρέσκες ιδέες των πρώτων ταινιών της (από τα "Ratcatcher" και "Morvern Callar" στα "Πρέπει να Μιλήσουμε για τον Κέβιν" και "Δεν Ήσουν Ποτέ Εδώ"), να σπρώχνει το διεισδυτικό ψυχογράφημά της ως τα σύνορα του θρίλερ τρόμου. Θέλει να αποτυπώσει χωρίς ταμπού τα σεξουαλικά και ψυχολογικά αδιέξοδα μιας δυναμικής μα αποπροσανατολισμένης γυναίκας (η Λόρενς σε μια ακόμα τολμηρή ερμηνεία), θίγοντας με εκκωφαντικά προφανή, επαναλαμβανόμενη και κινηματογραφικά φλασάτη μανιέρα τα πατριαρχικά στερεότυπα και τον ευνουχιστικό κομφορμισμό της μεσοαστικής καθημερινότητας. Αναπόφευκτα, όλα καταλήγουν σε ένα υστερικό σινε-παραλήρημα που θυμίζει έντονα την γκροτέσκα "Μητέρα!" του Ντάρεν Αρονόφσκι.
Μ. Βρετανία, ΗΠΑ. 2025. Διάρκεια: 119΄. Διανομή: THE FILM GROUP
Περισσότερες πληροφορίες
Πέθανε Αγάπη μου
Η Γκρέις και ο Τζάκσον, ένα νεαρό και ερωτευμένο ζευγάρι, μετακομίζουν από τη Νέα Υόρκη σε ένα σπίτι που κληρονομούν στην επαρχιακή Μοντάνα. Οι δυο τους προσπαθούν να προσαρμοστούν στην καινούργια ρουτίνα τους, αλλά ο ερχομός ενός μωρού θα βάλει τη σχέση τους σε δοκιμασία, κάνοντας τη συμπεριφορά της Γκρέις ολοένα και πιο ανεξέλεγκτη.