Η Κατάρα του Σέλμπι Όουκς

1,5

Found footages, home videos και κλασική αφήγηση συνδυάζονται σε μια «υβριδική» ταινία τρόμου, η οποία χτίζει ατμόσφαιρα, αλλά δεν έχει στέρεο στόρι για να την υποστηρίξει. | Powered by Uber.

Η Κατάρα του Σέλμπι Όουκς

Στο τέλος του προηγούμενου αιώνα, το ευρηματικότατο "The Blair Witch Project" (1999) ανανέωσε το σύγχρονο φανταστικό με την ιδέα του found footage, προσφέροντάς του ρεαλιστικές διαστάσεις οι οποίες ενδυνάμωναν (και εκσυγχρόνιζαν ψηφιακά) την αίσθηση της απειλής και μεγέθυναν τον τρόμο. Η συνέχεια δεν αποδείχθηκε εξίσου πρωτότυπη και γνώρισε λιγοστές επιτυχίες ("Μεταφυσική Δραστηριότητα", "Rec", "Cloverfield"), με το ντοκιμαντερίστικο αυτό τρικ να χρησιμοποιείται πλέον περιστασιακά.


Στο σκηνοθετικό ντεμπούτο του, ο κριτικός κινηματογράφου και δημοφιλής YouTuber Κρις Στάκμαν προσπαθεί τώρα να το αξιοποιήσει… συνδυαστικά, ξεκινώντας αποκλειστικά με αρχειακό υλικό (τηλεοπτικές ειδήσεις και εκπομπές, home και streaming videos). Μέσω αυτού πληροφορούμαστε πως 12 χρόνια πριν οι τέσσερις νεαροί παρουσιαστές της viral ερευνητικής σειράς "Paranormal Paranoids" εξαφανίστηκαν κάποια στιγμή χωρίς να αφήσουν ίχνη. Η αστυνομική και δημοσιογραφική έρευνα δεν απέδωσαν καρπούς, αλλά η Μία Μπρέναν, αδελφή της αγνοούμενης Ράιλι, συνεχίζει να την αναζητά. Αφού συναντήσει διαδοχικά αδιέξοδα, όμως, θα αρχίσει έντρομη να συνειδητοποιεί πως τα στοιχεία την οδηγούν σε μια εγκαταλειμμένη φυλακή και στα παιδικά της χρόνια. Τότε που η Μία ένιωθε την απειλή μιας αόρατης παρουσίας, η οποία πιθανότατα ήταν αληθινή. 


Ο Στάκμαν εκμεταλλεύεται την αμεσότητα των "αληθινών" εικόνων και χτίζει μια πειστική ατμόσφαιρα μυστηρίου που καλύπτει τον ερημωμένο οικισμό Σέλμπι Όουκς. Από κάποια στιγμή και μετά, το πάνω χέρι παίρνει η κλασική αφήγηση, η οποία δεν διαθέτει την ίδια φρεσκάδα, υποβαθμίζοντας σταδιακά την αίσθηση του αλλόκοτου σε κάτι πιο κλισέ και κοινότοπο. Υπάρχουν στιγμές γνήσιας αγωνίας και ξεσπάσματα τρόμου –τα οποία αδυνατίζουν με την επανάληψη–, ενώ οι απανωτές σεναριακές ευκολίες οδηγούν αυτήν την απλοϊκή τελικά ιστορία σε ένα αναμενόμενα "σοκαριστικό" φιναλε.

ΗΠΑ. 2024. Διάρκεια: 99΄. Διανομή: THE FILM GROUP

Περισσότερες πληροφορίες

Η Κατάρα του Σέλμπι Όουκς

Shelby Oaks
1,5
  • Τρόμου
  • 2024
  • Διάρκεια: 99 '
  • Κρις Στάκμαν

Έχουν περάσει 12 χρόνια από την εξαφάνιση της Ράιλι, παρουσιάστριας της viral ερευνητικής σειράς «Paranormal Paranoids», και η αδελφή της Μία ακόμα την ψάχνει. Έντρομη, θα διαπιστώσει πως η έρευνά της την οδηγεί στα παιδικά τους χρόνια και σε έναν σκοτεινό εφιάλτη τους, που πιθανότατα είναι πραγματικός.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης

Μεταφορά ενός μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ, βασισμένο σε οσκαρική ταινία. Άνευρο, ελάχιστα πειστικό και αδέξιο στην εναλλαγή πραγματικότητας - φαντασίας, με ερμηνευτική έκπληξη τον ταλαντούχο Τόνατιου. | Powered by Uber.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
23/10/2025

Τα Τέρματα του Αυγούστου

Η ανθρωπογεωγραφία μιας κινηματογραφικά αόρατης Ελλάδας αναδεικνύεται γλαφυρά μέσα από την τρυφερή ματιά σε ένα μικρόκοσμο συναρπαστικών αντιθέσεων. | Powered by Uber.

Chainsaw Man - Η Ταινία: Reze Arc

Manga που έγινε πρώτα τηλεοπτικό και τώρα κινηματογραφικό anime, με πρωτότυπη, "διχασμένη" πλοκή (ρομαντική και περιπετειώδη), μαύρο χιούμορ και γραφική βία. | Powered by Uber.

Το Χειρόγραφο της Σαραγόσα

Παραμυθένια και απολαυστική διασκευή ενός γοητευτικού συρταρωτού μυθιστορήματος (ιστορίες μέσα σε άλλες ιστορίες) του 19ου αιώνα. | Powered by Uber.

Στο Κολωνάκι και το HAU Movie Club βλέπεις το "Ψυχώ" με ελεύθερη είσοδο

Μία δωρεάν πρόταση για το φετινό Halloween, με την προβολή της εμβληματικής ταινίας στο θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης.

Ο κινηματογραφικός Διονύσης Σαββόπουλος

Το αποτύπωμα που άφησε ο καλλιτέχνης στη μεγάλη οθόνη μέσα από τα σάουντρακ και τις ταινίες που συμμετείχε.

Ο 'Αχινός' του Χάρις Ντίκινσον είναι ένα ντεμπούτο γεμάτο οργή και τρυφερότητα

Μετά τα "Triangle of Sadness" και "Babygirl", ο ηθοποιός περνάει πίσω από την κάμερα.