Σε Κοντινό Πλάνο

4,5

Το φιλμ που ανέδειξε διεθνώς το όνομα του Κιαροστάμι αποτελεί έναν καινοτόμο σκηνοθετικό άθλο, αλλά και ένα σπαρακτικό γράμμα αγάπης στην αμείλικτη δύναμη του ανθρωπιστικού σινεμά. | Powered by Uber.

Σε Κοντινό Πλάνο 1

Ο Χοσέιν Σαμπζιάν είναι ένας άπορος άντρας που φτάνει στα άκρα μια αλλόκοτη παρεξήγηση, όταν πείθει μια ανυποψίαστη οικογένεια πως είναι ο γνωστός Ιρανός σκηνοθέτης Μοχσέν Μαχμαλμπάφ που θέλει να την προσλάβει για τα γυρίσματα της επόμενης ταινίας του. Μόλις η άκακη μηχανορραφία του γίνεται αντιληπτή, οδηγείται στο εδώλιο του δικαστηρίου κατηγορούμενος για απάτη. Ποιο, όμως, ήταν το κίνητρο πίσω από την πράξη του;

Σε Κοντινό Πλάνο 2

Σαν αναπαράσταση μιας αναπαράστασης, ένα πραγματικό περιστατικό κινηματογραφείται από την αρχή από τον Αμπάς Κιαροστάμι με τους πρωταγωνιστές να υποδύονται τους εαυτούς τους. Προκύπτει έτσι μια καινοφανής ρεαλιστική ποιότητα, όπου ο μύθος, το ντοκουμέντο και το σκηνοθετικό βλέμμα συνυπάρχουν στο ίδιο κάδρο. Με δεδομένο, λοιπόν, πως κάθε ταινία είναι κατασκευή και κατ’ επέκταση ο κινηματογράφος μια μηχανή αναζήτησης της αλήθειας μέσα από τη μελέτη των ψευδαισθήσεων, εκείνο που απομένει είναι να στραφεί η προσοχή στην ουσία, δηλαδή στις προθέσεις και τις χειρονομίες των ηρώων.

Σε Κοντινό Πλάνο 3

Στη συνείδηση του Σαμπζιάν, το σινεμά δεν είναι απλώς ψυχαγωγία, αλλά ένα καταφύγιο που του έχει προσδώσει αξία και ορατότητα, καθώς τα φιλμ του Μαχμαλμπάφ που τον συγκινούν απεικονίζουν τη δική του, λαϊκή καθημερινότητα. Κοινώς νιώθει πως περνά από το περιθώριο στο "κοντινό πλάνο", ακριβώς όπως τον κινηματογραφεί και ο φακός του Κιαροστάμι. Η παράδοξη παρόρμηση του άντρα, επομένως, δεν συνιστά μια στείρα πράξη μίμησης όσο μια ανιδιοτελή κίνηση ευγνωμοσύνης και εν μέρει απεγνωσμένης διαμαρτυρίας. Κοινωνικά αποκλεισμένος από οποιαδήποτε ευκαιρία ενασχόλησης με τη σκηνοθεσία, ο Σαμπζιάν αρπάζει την ευκαιρία που του δίνεται, ώστε να εκφράσει τα συναισθήματα που τον συγκλόνισαν στις ταινίες του Μαχμαλμπάφ, κι ας μην έχει την παραμικρή ιδέα πώς να το κάνει. Το σάστισμα γύρω από τα βαθύτερα κίνητρα του ήρωα δίνει σταδιακά τη θέση του σε έναν βαθύ σπαραγμό, καθώς ο Κιαροστάμι τον αφουγκράζεται, προετοιμάζοντας το έδαφος για ένα από τα πιο τρυφερά φινάλε όλων των εποχών.

Ιράν. 1990. Διάρκεια: 98΄. Διανομή: NEW STAR.

Περισσότερες πληροφορίες

Σε Κοντινό Πλάνο

Nema-ye Nazdik / Close-Up
4,5
  • Δραματική
  • 1990
  • Διάρκεια: 98 '
  • Αμπάς Κιαροστάμι

Ένας άντρας οδηγείται σε δίκη κατηγορούμενος για απάτη, καθώς έχει πείσει μια οικογένεια να παίξει σε μια ανύπαρκτη ταινία, παριστάνοντας τον γνωστό Ιρανό σκηνοθέτη Μοχσέν Μαχμαλμπάφ. Ποιο είναι, όμως, το κίνητρο μιας τέτοιας πράξης;

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι επανεκδόσεις που κάνουν πρεμιέρα στα σινεμά

Όλες οι παλαιότερες ταινίες που επιστρέφουν στις μαρκίζες των κινηματογράφων από τις 7 Αυγούστου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
07/08/2025

Ταιριάζουμε;

Στο μεταίχμιο του μοντερνισμού και της παράδοσης των rom-coms, η ταινία προσφέρει ένα μεθυστικό δράμα και ένα σαρδόνιο σχόλιο πάνω στις αντιφάσεις των σύγχρονων σχέσεων. | Powered by Uber.

Red Sonja

Επικότατη περιπέτεια φαντασίας με εμφανή ψεγάδια, αλλά και με ένα ατόφιο μεράκι που λείπει εκκωφαντικά από αντίστοιχες, υψηλότερου προϋπολογισμού, παραγωγές. | Powered by Uber.

Ακόμα Πιο Απίστευτη Παρασκευή

Αχρείαστο πλην όμως χαριτωμένο σίκουελ, που ακολουθεί μέχρι κεραίας την τυπική συνταγή των χολιγουντιανών οικογενειακών κωμωδιών. | Powered by Uber.

Επικίνδυνα... Κοντά Σου

Υφολογικά αναποφάσιστη και υπερφίαλη μελέτη των ερωτικών σχέσεων, με κυνισμό και φαντασία που θα ζήλευαν οι τηλεοπτικές σαπουνόπερες της σειράς. | Powered by Uber.

Ο Θάνατος Ενός Διεφθαρμένου

Τραχύ και πεσιμιστικό αστικό νουάρ με στοιχεία πολιτικού θρίλερ, το οποίο δεν ξεφεύγει από τις συμβάσεις, αλλά αποζημιώνει με το απαράμιλλο coolness του. | Powered by Uber.

Αυτοί που Έμειναν Ζωντανοί

Ντοκιμαντέρ και μυθοπλασία σμίγουν σε ένα αδιαπραγμάτευτης ιστορικής πολυτιμότητας φιλμ. | Powered by Uber.