Την Έλεγαν Μαρία

2,5

Μια αληθινή ιστορία, ένα διαχρονικό ερώτημα για τα όρια της ηθικής στην τέχνη και ένα καλοστημένο δράμα που μένει μετέωρο ανάμεσά τους, επιλέγοντας τη λιγότερο αιχμηρή προσέγγιση. | Powered by Uber.

Την Έλεγαν Μαρία 5

Ψυχρό, σκοτεινό και πικρό, μα βαθιά ρομαντικό και απίστευτα θαρραλέο, το "Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι" (1972) του Μπερνάρντο Μπερτολούτσι είναι μια σοκαριστικά διεισδυτική μελέτη πάνω στη σύγχρονη αστική αλλοτρίωση, η οποία διαμόρφωσε καθοριστικά το κινηματογραφικό σκηνικό μιας εποχής που βίωνε μελαγχολικά το "τέλος της γιορτής" (των ανέμελων, απελευθερωτικών και αισιόδοξων 60s). Προκάλεσε σκάνδαλο με τη διαβόητη σκηνή βιασμού με το βούτυρο, κέρδισε οσκαρικές υποψηφιότητες σκηνοθεσίας και ερμηνείας, γέννησε σφοδρές αντιπαραθέσεις, γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία και πέρασε στην ιστορία.

Τον τελευταίο καιρό η ταινία επανήλθε στη δημοσιότητα λόγω των καταγγελιών της πρωταγωνίστριάς της, Μαρία Σνάιντερ, περί κακοποίησής της στη συγκεκριμένη σκηνή. Αυτή δεν υπήρχε αρχικά στο σενάριο και ο Μπερτολούτσι, σε συνεννόηση με τον Μάρλον Μπράντο, τη γύρισε απροειδοποίητα, προσπαθώντας να αιφνιδιάσει την αμήχανη ηθοποιό του, αποσπώντας έτσι "μια αληθινή αντίδραση δυσφορίας και οργής". Εκείνη τραυματίστηκε ψυχολογικά σε βαθμό που δεν μπόρεσε ποτέ να ξεπεράσει την οδυνηρή εμπειρία και η Τζεσικά Παλίντ ("Revenir"), νεαρή συνεργάτης του Μπερτολούτσι στους "Ονειροπόλους", αγκαζάρει τώρα τον Ματ Ντίλον ως Μπράντο και την Αναμαρία Βαρτολομέι ("Το Γεγονός") ως Σνάιντερ για να μας αφηγηθεί την αληθινή ιστορία.

Οδηγούμενη από το εξομολογητικό "Tu t'appelais Maria Schneider", λογοτεχνικό χρονικό της δημοσιογράφου και ξαδέλφης της Μαρία, Βανέσα Σνάιντερ, η Παλίντ υιοθετεί τη ματιά μιας αθώας 19χρονης που νομίζει πως ζει ένα όνειρο. Αναπαριστά πειστικά την εποχή, αποσπά μια αφοσιωμένη ερμηνεία από την ταλαντούχα Βαρτολομέι, αλλά, αν και δραματικά προσηλωμένη, περιγράφει διεκπεραιωτικά μια προσωπική κάθοδο, χωρίς επιστροφή, στην κόλαση, θέτοντας εν παρόδω και χωρίς αιχμές το περίπλοκο ζήτημα γύρω από τη σχέση ηθικής στάσης και καλλιτεχνικής δημιουργίας. 

Γαλλία. 2024. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: ROSEBUD.21

Περισσότερες πληροφορίες

Την Έλεγαν Μαρία

Maria
2,5
  • Δραματική
  • 2024
  • Διάρκεια: 100 '
  • Τζεσικά Παλίντ

Όταν το 1972 ο Ιταλός σκηνοθέτης Μπερνάντο Μπερτολούτσι επιλέγει τη Μαρία Σνάιντερ για συμπρωταγωνίστρια του Μάρλον Μπράντο στο «Τελευταίο Τανγκό στο Παρίσι», η 19χρονη ηθοποιός νομίζει πως ζει ένα όνειρο. Αυτό, όμως, γρήγορα θα αποδειχθεί η αρχή ενός εφιάλτη.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι επανεκδόσεις που έρχονται στα σινεμά

Από τον Τζέιμς Ντιν στην Μόνικα Μπελούτσι, όλες οι παλαιότερες ταινίες που επιστρέφουν στις μαρκίζες των κινηματογράφων από τις 17 Ιουλίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
17/07/2025

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 17 Ιουλίου.

Σε περίπτωση που θέλεις να "ξέρεις τι έκαναν πέρσι το καλοκαίρι", δες το αποκλειστικό clip

Το δημοφιλές franchise τρόμου επιστρέφει με νέα ταινία από τη Jennifer Kaytin Robinson και το 'α' εξασφάλισε ένα αποκλειστικό clip από αυτήν.

Sorry, Baby

Μια πνευματώδης και γλυκόπικρη ιστορία θηλυκής "ενηλικίωσης", ανάμεσα στο συγκινητικό δράμα και τη σπιρτόζα κωμωδία. Γραμμένη και σκηνοθετημένη με τη φρεσκάδα του ανεξάρτητου αμερικανικού σινεμά των 90s. | Powered by Uber.

Όταν Έρθει το Φθινόπωρο

Αυτό που ξεκινάει σαν χαμηλότονο οικογενειακό δράμα εξελίσσεται στα χέρια του φορμαρισμένου Οζόν σε ένα υπόκωφο θρίλερ διαδοχικών ανατροπών, στην καλύτερη παράδοση του Ζορζ Σιμενόν. | Powered by Uber.

Ξέρω τι Κάνατε Πέρσι το Καλοκαίρι

Θλιβερό ρίκουελ ενός ανέμπνευστου τρομο-franchise, το οποίο προσπαθεί να επανασυνδεθεί με τα γεγονότα του 1997. Θέλοντας, επιπλέον, να παρωδήσει τον εαυτό του, καταντά εκνευριστικά ανυπόφορο. | Powered by Uber.

Επαναστάτης Χωρίς Αιτία

Κοινωνικό δράμα που απογείωσε το μύθο του Τζέιμς Ντιν. Δυναμικά σκηνοθετημένο, αν και διδακτικό, αποτύπωσε προφητικά τα αδιέξοδα της νέας γενιάς στη μεταπολεμική Αμερική. | Powered by Uber.