Νύχτα Αγωνίας

3,5

Αριστοτεχνικά σκηνοθετημένο αλλά απλοϊκό ως προς την ψυχαναλυτική διάστασή του θρίλερ. Εντυπωσιακή η σκηνή του ονείρου, σχεδιασμένη από τον Σαλβαδόρ Νταλί. | Powered by Uber.

Νύχτα Αγωνίας

Λάτρης της ψυχανάλυσης, η οποία θα αρχίσει να γίνεται της μόδας στη μεταπολεμική Αμερική, ο Άλφρεντ Χίτσκοκ παραγγέλνει στον Μπεν Χεκτ ("Ο Σημαδεμένος", "Ανεμοδαρμένα Ύψη", "Νοτόριους") να του διασκευάσει σεναριακά το δημοσιευμένο το 1928 μυθιστόρημα των Χίλαρι Σόντερς και Τζον Πάλμερ "The house of Dr. Edwardes". Ταυτόχρονα, ο παραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ του εξασφαλίζει τον Μίκλος Ρόζα ως μουσικοσυνθέτη, τον οσκαρικό –για τη "Ρεβέκκα"– Τζορτζ Μπαρνς ως διευθυντή φωτογραφίας και για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους τους Γκρέγκορι Πεκ και Ίνγκριντ Μπέργκμαν, στην πρώτη χιτσκοκική συνεργασία της. Η Σουηδή σταρ θα υποδυθεί τη δόκτορα Κόνστανς Πίτερσεν, μια διακεκριμένη ψυχαναλύτρια σε κλινική του Βερμόντ, η οποία υποδέχεται τον νέο διευθυντή του ιδρύματος. Γρήγορα ανακαλύπτει ότι πρόκειται για έναν αμνησιακό απατεώνα, τον οποίο όμως αρχίζει να ερωτεύεται. Εκείνος της εξομολογείται πως πιστεύει ότι έχει δολοφονήσει τον πραγματικό διευθυντή, χωρίς να έχει την παραμικρή ανάμνηση του γεγονότος, κι εκείνη προσπαθεί να τον βοηθήσει να ανακαλύψει την αλήθεια.


Η μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία στη μέχρι τότε καριέρα του Χίτσκοκ, συνοδευόμενη από ένα Όσκαρ (μουσικής για το πρωτοποριακό σκορ του Μίκλος Ρόζα, ο οποίος κάνει εκτεταμένη χρήση του θέρεμιν) κι άλλες πέντε υποψηφιότητες (ανάμεσά τους και μία για τη σκηνοθεσία), είναι ένα εξαιρετικά καλογυρισμένο, αλλά απλοϊκό ως προς την ψυχαναλυτική διάστασή του θρίλερ. Αυτή περνάει από το παρασκήνιο του χιτσκοκικού έργου στο προσκήνιό του με κραυγαλέο αλλά αφελή τρόπο, παρότι η αεικίνητη κάμερα του Βρετανού μετρ παίζει δεξιοτεχνικά με το σασπένς, αποφεύγοντας να παρασυρθεί από το συναισθηματικό μελοδραματισμό. Εντυπωσιακότατη παραμένει η αρχικής διάρκειας είκοσι λεπτών(!) σκηνή του ονείρου, διά χειρός Σαλβαδόρ Νταλί. Γεμάτη φροϋδικά σύμβολα, είναι σχεδιασμένη με το χαρακτηριστικό στιλ του διάσημου σουρεαλιστή, εικονοποιημένη από τον Χίτσκοκ σαν ένας υποβλητικός, αγχωτικός εφιάλτης τον οποίο προσπαθεί να αποκωδικοποιήσει η δρ. Πίτερσεν, θεραπεύοντας έτσι τον αγαπημένο της και αποκαλύπτοντας την ταυτότητα του αληθινού δολοφόνου.

Α/Μ. ΗΠΑ. 1945. Διάρκεια: 111΄. Διανομή: SUMMER CLASSICS

Περισσότερες πληροφορίες

Νύχτα Αγωνίας

Spellbound
3,5
  • Θρίλερ
  • 1945
  • Διάρκεια: 111 '
  • Άλφρεντ Χίτσκοκ

Μια διακεκριμένη ψυχαναλύτρια σε κλινική του Βερμόντ υποδέχεται τον νέο διευθυντή του ιδρύματος, αλλά ανακαλύπτει ότι πρόκειται για έναν αμνησιακό απατεώνα, τον οποίο όμως αρχίζει να ερωτεύεται. Υποπτευόμενη την εμπλοκή του στην εξαφάνιση του πραγματικού διευθυντή, προσπαθεί να τον βοηθήσει να ανακαλύψει την αλήθεια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Superman

Reboot του διασημότερου υπερηρωικού μύθου, ο οποίος στην προσπάθειά του να εκμοντερνιστεί πολιτικοποιείται εντελώς χοντροκομμένα. Και το νόστιμο φιλοζωικό χιούμορ δεν μπορεί να κάνει τη διαφορά… | Powered by Uber.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
10/07/2025

Οι Μπαλκονάτες

Αλμοδοβαρική ταινία με επιθετική ατζέντα και ενοχλητικό διδακτισμό, ανακατεύει με ευρηματικό θράσος θρίλερ, μαύρη κωμωδία, κοινωνικό σχολιασμό, δράμα χαρακτήρων και στοιχεία φαντασίας. | Powered by Uber.

Ο Κύριος Αζναβούρ

Σεναριακά περιγραφική και αφηγηματικά στρωτή σινε-βιογραφία χωρίς αιχμές και εξάρσεις. Στο πετσί του ρόλου του ο Ταχάρ Ραχίμ, απέσπασε ερμηνευτική υποψηφιότητα για Σεζάρ. | Powered by Uber.

Η Καρδιά Ενός Τζογαδόρου

Αναποφάσιστο, ανάμεσα στο μελό και την κοινωνική κριτική, queer δράμα πάνω στη μεταπολεμική Αμερική, την αναζήτηση (σεξουαλικής) ταυτότητας και το κυνήγι ενός άπιαστου(;) ονείρου. | Powered by Uber.

Επικίνδυνα Πλάσματα

Θρίλερ κοινότοπης πλοκής, η οποία εξελίσσεται στον αυτόματο πιλότο, αλλά διαρκούς έντασης και αμείωτης αγωνίας. Θα ενθουσιάσει το κοινό του αιματοβαμμένου θεάματος. | Powered by Uber.

Η Ώρα του Λύκου

Απόλυτος υπαρξιακός τρόμος από έναν σκοτεινό και σκηνοθετικά τολμηρό Μπέργκμαν, ο οποίος καταδύεται στο ανθρώπινο υποσυνείδητο κι επιστρέφει με έναν ολοζώντανο κινηματογραφικό εφιάλτη. | Powered by Uber.

Το Πάθος της Ζαν ντ' Αρκ

Κολοφώνας του βωβού σινεμά, στον οποίο ο Ντράγερ εγκαθιδρύει μια πρωτοποριακή "κινηματογραφική γλώσσα των αισθημάτων", ενώ η Φαλκονέτι δίνει τη για πολλούς κορυφαία γυναικεία ερμηνεία στην ιστορία. | Powered by Uber.