
Ο Ζορζ Σιμενόν, ένας από τους σπουδαιότερους συγγραφείς του προηγούμενου αιώνα, δεν φεύγει ποτέ από τη μόδα. "Πατέρας" του επιθεωρητή Ζιλ Μεγκρέ, έχει γνωρίσει πολλές πετυχημένες μεταφορές μυθιστορημάτων του στην οθόνη, με πιο πρόσφατες την τηλεοπτική μίνι σειρά "Maigret" με τον Ρόουαν Άτκινσον και τις ταινίες "Les Volets Verts" του Ζαν Μπεκέρ και "Ο Επιθεωρητής Μαιγκρέ και το Μυστήριο της Νεκρής Κοπέλας" του Πατρίς Λεκόντ. Ο "Θάνατος της Μπελ" ανήκει στα "σκληρά μυθιστορήματά" του (romans durs) και εστιάζει σ’ ένα από τα αγαπημένα θέματά του (όπως και το αριστουργηματικό "Ο Ανθρωπάκος από το Αρχάγγελσκ"): την οικειοποίηση μιας ένοχης συνείδησης και ταυτότητας από έναν αδύναμο να ενταχθεί στο κοινωνικό περιβάλλον χαρακτήρα.
Στην περίπτωσή μας αυτός είναι ο καθηγητής μαθηματικών Πιέρ, ο οποίος μαζί με τη σύζυγό του Κλεά φιλοξενούν σπίτι τους την Μπελ, έφηβη κόρη μιας φίλης τους. Όταν εκείνη βρίσκεται γυμνή και στραγγαλισμένη στο δωμάτιό της, οι υποψίες θα πέσουν πάνω του, καθώς ήταν μόνος μαζί της στο σπίτι το βράδυ του φόνου. Ο ίδιος αντιδρά ψυχρά στο γεγονός, αλλά και στη διάχυτη καχυποψία του περιβάλλοντός του, επαναλαμβάνοντας απλώς ότι είναι αθώος.
Ο Μπενουά Ζακό ("Η Σχολή της Σάρκας", "Αντίο Βασίλισσα") σκηνοθετεί με μια στέρεα λιτότητα, ανάλογη της λογοτεχνικής ακρίβειας του πρωτότυπου υλικού. Εξίσου κυνικός, αλλά λιγότερο πικρός κι απαισιόδοξος, αλλάζει τη λογοτεχνική πλοκή, περιορίζοντας την υπαρξιακή απόγνωση του ήρωά του και μετατοπίζοντας το κέντρο βάρους του φιλμ στη συναισθηματική ψυχρότητα και την απαθή υποκρισία των σύγχρονων σχέσεων. Δυστυχώς, όμως, ο Γκιγιόμ Κανέ αποδεικνύεται υποτονικότατος και "λίγος" για να κουβαλήσει στις πλάτες του όλο αυτό το βαθύ και περίπλοκο σύγχρονο ψυχολογικό αδιέξοδο.
Γαλλία, Βέλγιο. 2024. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM
Περισσότερες πληροφορίες
Ο Θάνατος της Μπελ
Ο καθηγητής μαθηματικών Πιέρ και η σύζυγός του Κλεά φιλοξενούν σπίτι τους την Μπελ, έφηβη κόρη μιας φίλης τους. Όταν εκείνη βρίσκεται γυμνή και στραγγαλισμένη στο δωμάτιό της, οι υποψίες πέφτουν πάνω στον Πιέρ, ο οποίος ήταν μόνος μαζί της στο σπίτι το βράδυ του φόνου.