Ο Μοϊκανός

3

Ουσιαστική εκμετάλλευση του φυσικού σκηνικού και έξυπνη διαχείριση της δύναμης των social media από ένα αφηγηματικά λιτό όσο και μεστό θρίλερ με πολιτικές διαστάσεις. | Powered by Uber.

Ο Μοϊκανός

Από τον μυθικό Ρομπέν των Δασών ως το λήσταρχο Νταβέλη, η εποχή των παρανόμων οι οποίοι έγιναν σύμβολα αντισυστημικής αντίστασης αγκαλιάζοντας το θρύλο μοιάζει να έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Ή μήπως όχι; Ο Φρεντερίκ Φαρουτσί, του νεονουάρ "La Nuit Venue" (2019), έχει μια ενδιαφέρουσα και μοντέρνα άποψη επί του θέματος, μεταφέροντάς μας στη γραφική Κορσική. Ένα μεσογειακό νησί με πολλαπλές ιδιαιτερότητες – από έντονες γεωγραφικές αντιθέσεις μέχρι δική της γλώσσα και ισχυρό αυτονομιστικό κίνημα. 


Σε μία από τις βραχώδεις ακτές της, ο Ζοζέφ βόσκει τα κατσίκια του. Είναι ένας από τους ελάχιστους που δεν έχουν παρασυρθεί ακόμα από το δέλεαρ της τουριστικής "ανάπτυξης", ένα Τελευταίος των Μοϊκανών, όπως τον αποκαλούν οι γνωστοί του. Αλλά οι καιροί ου μενετοί ή, αλλιώς, "είναι πολλά τα λεφτά, Άρη". Η τοπική μαφία έχει εξαγοράσει τεράστιες παράκτιες εκτάσεις και εκβιάζει τώρα τον Ζοζέφ να πουλήσει κι αυτός τη γη του. Εκείνος αρνείται πεισματικά και σε μια βίαιη διένεξη με τον οπλισμένο μπράβο ο οποίος τον απειλεί, τον σκοτώνει. Τρέπεται σε φυγή, με την πανίσχυρη μαφία να ελέγχει ολόκληρο το νησί και τον κλοιό των διωκτών να σφίγγει διαρκώς γύρω του. Αλλά καθώς οι μέρες περνούν, η ανιψιά του Βανίνα ποστάρει νέα του στο ίντερνετ, αναδεικνύοντάς τον ως ήρωα της αντίστασης ενάντια στην καταπάτηση του νησιού.


Ο κόσμος της αγροτικής οικονομίας και των λαϊκών παραδόσεων συναντά τη σύγχρονη ψηφιακή πραγματικότητα σε ένα αγωνιώδες νεογουέστερν, το οποίο κέρδισε το Βραβείο Κοινού στο τμήμα "Meet the Neighbors+" του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Ο Φαρουτσί, με το ένα πόδι στο ντοκιμαντέρ και το άλλο στο θρίλερ, εκμεταλλεύεται την επιβλητική αγριότητα του φυσικού σκηνικού και διαχειρίζεται δημιουργικά τη δύναμη των social media. Η διήγησή του είναι προσηλωμένη, η δραματουργία του μεστή και οι χαρακτήρες του τρισδιάστατοι. Μπορεί ο ίδιος να κοιτάζει κατάματα το σινεμά των ειδών, αλλά το κινηματογραφικό βλέμμα του διαθέτει κοινωνική ευαισθησία και πολιτική ωριμότητα.

Γαλλία. 2024. Διάρκεια: 87΄. Διανομή: ONE FROM THE HEART

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Μοϊκανός

Le Mohican
3
  • Θρίλερ
  • 2024
  • Διάρκεια: 87 '
  • Φρεντερίκ Φαρουτσί

Ο Κορσικανός κτηνοτρόφος Ζοζέφ δέχεται πιέσεις από την τοπική μαφία για να παραχωρήσει τη γη του προς τουριστική εκμετάλλευση. Εκείνος αρνείται πεισματικά και πάνω σε μια βίαιη διένεξη σκοτώνει τον άντρα που τον απειλεί. Έτσι μετατρέπεται σε φυγά, με τον κλοιό των διωκτών να σφίγγει διαρκώς γύρω του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο 'Αχινός' του Χάρις Ντίκινσον είναι ένα ντεμπούτο γεμάτο οργή και τρυφερότητα

Μετά τα "Triangle of Sadness" και "Babygirl", ο ηθοποιός περνάει πίσω από την κάμερα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
22/10/2025

Κινηματογράφος με εισιτήριο €2 στη φετινή Γιορτή του Σινεμά

Η πιο αγαπημένη κινηματογραφική συνήθεια επιστρέφει για ακόμη μια χρονιά, σε όλα τα σινεμά της χώρας, όπου όλες οι ταινίες και όλες οι προβολές θα έχουν ενιαίο εισιτήριο στο δίευρο.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αιγίου "Θόδωρος Αγγελόπουλος" περιμένει τις ταινίες σας

Το φεστιβάλ επιστρέφει για πέμπτη χρονιά με διεθνείς συμμετοχές και ειδικά αφιερώματα στον κινηματογράφο.

Το Kino Athens 2025 τιμά τη Ντομίνγκα Σοτομαγιόρ

Η νέα ταινία της Χιλιανής σκηνοθέτιδας "Limpia" είναι πλέον διαθέσιμη για το κοινό στο Netflix.

Ελληνικό box office: Πόσοι θεατές σήκωσαν το "Νεκρό Τηλέφωνο 2";

Ο Ίθαν Χοκ επέστρεψε ως τρομακτικός "Αρπαχτής" και κέρδισε εύκολα τις εντυπώσεις, σε αντίθεση με τη συνεργασία Τζούλια Ρόμπερτς - Λούκα Γκουαντανίνο, η οποία απογοήτευσε.

Τι νέο θα δούμε στους κινηματογράφους από αυτή την Πέμπτη

Ο Μπρους Σπρίνγκστιν, το ντεμπούτο του Χάρις Ντίκινσον και ένα αινιγματικό horror προσεχώς (από 23/10) στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Όλες οι ταινίες του Μάρτιν Σκορσέζε στη σωστή σειρά

Με αφορμή την πρεμιέρα της σειράς "Mr. Scorsese" επιλέγουμε τις καλύτερες κινηματογραφικές στιγμές του Αμερικανικού σκηνοθέτη.