
Γνωστό και ως "Δέκα μικροί νέγροι", όπως είναι ο τίτλος της πρώτης δημοσίευσής του το 1939, και "Δέκα μικροί ινδιάνοι", το "Και μετά δεν έμεινε κανένας" αποτελεί όχι μόνον το πιο ευπώλητο whodunnit της Αγκάθα Κρίστι, αλλά και ένα από τα δέκα εμπορικότερα μυθιστορήματα όλων των εποχών. Η διασημότερη κινηματογραφική διασκευή του έγινε από τον Γάλλο Ρενέ Κλερ ("Το Εκατομμύριο", "A Nous la Liberté"), όταν εκείνος δούλευε κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στις ΗΠΑ, βασισμένη σε σενάριο του Ντάντλεϊ Νίκολς ("Η Ταχυδρομική Άμαξα", "Για Ποιον Χτυπάει η Καμπάνα").
Οκτώ άγνωστοι μεταξύ τους λοιπόν προσκαλούνται σε μια απομονωμένη νησιώτικη βίλα, μαζί με ένα ζευγάρι υπηρέτες. Οι οικοδεσπότες δεν εμφανίζονται ποτέ, ενώ σύντομα ξεκινά μια αλυσίδα φόνων που ακολουθεί τους στίχους ενός παιδικού τραγουδιού. Η βία μένει εκτός κάδρου, το ειρωνικό χιούμορ είναι διάχυτο και ο Κλερ παραδίδει μαθήματα σκηνοθετικής κομψότητας. Αν και πιστό στο πνεύμα της Κρίστι, το φιλμ προδίδει την πικρή ιδιαιτερότητα της ευρηματικής ιστορίας με ένα παραλλαγμένο, χολιγουντιανής κοπής φινάλε.
Α/Μ. ΗΠΑ. 1945. Διάρκεια: 97΄. Διανομή: SUMMER CLASSICS
Περισσότερες πληροφορίες
Και Μετά δεν Έμεινε Κανένας
Οκτώ άγνωστοι μεταξύ τους προσκαλούνται σε μια απομονωμένη νησιώτικη βίλα, μαζί με ένα ζευγάρι υπηρέτες. Οι οικοδεσπότες δεν εμφανίζονται ποτέ, ενώ σύντομα ξεκινά μια αλυσίδα φόνων που ακολουθεί τους στίχους ενός παιδικού τραγουδιού.