Αντίο Βερολίνο

3

No budget νεονουάρ, αλλά και σάτιρα, που ξεπερνά την απλοϊκότητα ενός σινεφίλ ανεκδότου. Παρά τις πρωτόλειες αδυναμίες του, διαθέτει φρεσκάδα, δυναμική και πρωτότυπες ιδέες για το ελληνικό σινεμά των 90s. | Powered by Uber.

Αντίο Βερολίνο

Στη βαλτωμένη για τον ελληνικό κινηματογράφο δεκαετία του ’90, λίγες ήταν οι – μάλλον μοναχικές και σπασμωδικές – προσπάθειες να βρεθούν καινούριες ιστορίες, μοντέρνοι ήρωες και ανανεωτικοί, κυρίως μη βαρετοί, τρόποι αφήγησης. Ανάμεσα στις ταινίες οι οποίες κουβαλούσαν έναν αέρα φρεσκάδας ήταν και το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Δημήτρη Αθανίτη ("Καμιά Συμπάθεια για τον Διάβολο", "Η Πόλη των Θαυμάτων", "Τρεις Μέρες Ευτυχίας"), το οποίο γυρίστηκε με ελάχιστα χρήματα και σε χρόνο ρεκόρ. Βασισμένο σε προσωπικές εμπειρίες και κατασκευασμένο από κινηματογραφικές αναφορές, ακολουθεί τον Άλεξ, έναν 33χρονο Έλληνα σκηνοθέτη ο οποίος φυτοζωεί στη γερμανική πρωτεύουσα. Μετά από απανωτές απορρίψεις του πρώτου του σεναρίου, με τίτλο "Αντίο Βερολίνο", δέχεται μια απρόσμενη πρόταση από έναν Έλληνα παραγωγό. Έρχεται στην Αθήνα, αλλά τα φιλόδοξα σχέδιά του θα αρχίζουν να περιπλέκονται με απρόβλεπτο τρόπο.

Καουρισμάκι και Τζάρμους δίνουν τον (ασπρόμαυρο) τόνο σε ένα no budget νεονουάρ, με έντονα στοιχεία μαύρης σάτιρας, το οποίο ξεπερνά την απλοϊκότητα ενός σινεφίλ ανεκδότου. Παρά τις πρωτόλειες αδυναμίες του, διαθέτει φρεσκάδα, δυναμική και πρωτότυπες ιδέες για το ελληνικό σινεμά των 90s, αρχής γενομένης από την εξομολογητική διάθεσή του απέναντι στις κινούμενες εικόνες και το μυθοπλαστικό τους σύμπαν, το οποίο, στα τέλη του προηγούμενου αιώνα έχει ήδη αρχίσει να γίνεται πιο πραγματικό κι από την ίδια την πραγματικότητα. Έντονη ειρωνεία, αφηγηματική λιτότητα, πικρός σχολιασμός (οι παλιοί κινηματογραφιστές "αποχωρούν", οι καινούριοι επιβάλουν τις γκανγκστερικές μεθόδους τους) και ο Βιμ Βέντερς με τον Μπίλι Γουάιλντερ και τον Λαρς Φον Τρίερ δίπλα στον Νίκο Σταυρίδη, τον Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ και τον Ζαν Ρενουάρ. Τολμηρό κι άλλο τόσο άνισο, έχει αποκτήσει πλέον καλτ διαστάσεις.

Α/Μ. Ελλάδα. 2024. Διάρκεια: 75΄. Διανομή: NEW STAR

Περισσότερες πληροφορίες

Αντίο Βερολίνο

3
  • Σινεφίλ
  • 1994
  • Διάρκεια: 90 '
  • Δημήτρης Αθανίτης

Ο Άλεξ, ένας Έλληνας σκηνοθέτης που φυτοζωεί στο Βερολίνο, έπειτα από απανωτές απορρίψεις του πρώτου του σεναρίου έρχεται στην Αθήνα για να συναντήσει έναν μυστηριώδη παραγωγό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Θερινό σινεμά με αριστουργήματα από το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Το φεστιβάλ επιμελείται ένα must πρόγραμμα ταινιών σε δύο αγαπημένους κεντρικούς κινηματογράφους.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
10/09/2025

Εικόνες από τις κατάμεστες προβολές του 15ου Athens Open Air Film Festival

Μία ακόμα επιτυχημένη χρονιά ολοκληρώθηκε για τη διοργάνωση, η οποία μετέτρεψε την πόλη σε ένα απέραντο θερινό σινεμά.

Αφιέρωμα στο σκηνοθέτη Γιώργο Τσεμπερόπουλο στο 66ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ο επιδραστικός σκηνοθέτης έχει την τιμητική του στην προσεχή κινηματογραφική διοργάνωση.

Ο Γουίλεμ Νταφόε είναι πανούργος μεγιστάνας στο τρέιλερ του "Birthday Party"

Το γυρισμένο στην Ελλάδα φιλμ αποτελεί μεταφορά του βιβλίου "Το πάρτι γενεθλίων" του Πάνου Καρνέζη.

Αξίζει το cancel η Σίντνεϊ Σουίνι;

Η νεαρή ηθοποιός απασχολεί το X (πρώην Twitter), το Χόλιγουντ και τους επενδυτές σε έναν ‘πόλεμο’ κουλτούρας που αντικατοπτρίζει την πολιτική κατάσταση της εποχής.

Το Ίδρυμα Ωνάση πιο "Immersive" από ποτέ στο Φεστιβάλ Βενετίας

Μιλήσαμε με τους συντελεστές του Onassis ONX, το οποίο φέτος συμμετείχε στην Μπιενάλε με τρεις παραγωγές που αλλάζουν τη σχέση μας με το σώμα μέσω της εικονικής πραγματικότητας.

'Η Κατάρα του Σέλμπι Όουκς' είναι η επόμενη αξιοπρόσεκτη ταινία τρόμου που έρχεται στα σινεμά

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο ενός καταξιωμένου κριτικού κινηματογράφου υπόσχεται να μας τρομάξει.