Όταν το Φως Πέφτει

2

Καλογυρισμένο, αλλά σεναριακά άτεχνο θρίλερ, το οποίο αντιπαραθέτει άτσαλα δυο διαφορετικούς κόσμους, θέλοντας να σχολιάσει πολιτικοκοινωνικά μια Ευρώπη σε πολλαπλή κρίση. | Powered by Uber.

Όταν το Φως Πέφτει 8

Θεσσαλονικιός σκηνογράφος, ο Φαίδων Παπαμιχαήλ μετακόμισε το 1968 με την οικογένειά του στις ΗΠΑ για να δουλέψει πλάι στον ξάδελφό του Τζον Κασσαβέτη μια ολόκληρη κινηματογραφική ζωή. Ο 63χρονος σήμερα γιος του, Φαίδων Τζούνιορ, σπούδασε φωτογραφία στο Μόναχο και πέρασε πίσω από την κάμερα το 1988 ως ένα από τα ταλέντα της "σχολής" του Ρότζερ Κόρμαν. Εξελίχθηκε σε κορυφαίο διευθυντή φωτογραφίας ("Πλαγίως", "Walk the Line", "Ο Ιντιάνα Τζόουνς και ο Δίσκος του Πεπρωμένου", "A Complete Unknown") με δύο οσκαρικές υποψηφιότητες ("Νεμπράσκα", "Η Δίκη των 7 του Σικάγου"), αλλά και σε έναν λιγότερο ταλαντούχο σκηνοθέτη ("From Within", "Arcadia Lost", "Lost Angeles"), ο οποίος δεν βρήκε ποτέ το στιλ και το κινηματογραφικό είδος που του ταιριάζει.


Τώρα δοκιμάζει να συνδυάσει ένταση, αγωνία και κοινωνική κριτική στην ιστορία της Κλάρα και της Έλα, δυο ερωτευμένων μεταξύ τους Γεωργιανών, οι οποίες έχουν έρθει από το Λος Άντζελες στην Άνδρο για διακοπές. Σε μία από τις βόλτες τους θα επισκεφτούν ένα εγκαταλελειμμένο ξενοδοχείο, σε ένα δωμάτιο του οποίου ζουν τρεις Αλβανοί που δουλεύουν στο νησί. Ένα ατύχημα και η αδυναμία συνεννόησης των τελευταίων με την Κλάρα θα γεννήσει μια σειρά παρεξηγήσεων, πυροδοτώντας ένα βίαιο ξέσπασμα με ανεξέλεγκτα αποτελέσματα.


Ο Παπαμιχαήλ κλιμακώνει εύστοχα το σασπένς και υποστηρίζει μια αγχωτική ατμόσφαιρα, αλλά η σεναριακά άτεχνη αλληγορία του (δια χειρός του Αμερικανογερμανού, κάτοικου Καρύστου Ευβοίας Σβεν Νταγκόνες) αντιπαραθέτει άτσαλα και εκβιαστικά δύο διαφορετικούς κόσμους. Το βίαιο αρσενικό και τον ευάλωτο θηλυκό, τον "πολιτισμένο" αγγλόφωνο και τον ακατάληπτο υπανάπτυκτο, αυτόν των κατοίκων της χώρας του ονείρου και εκείνον των παρείσακτων σε μια αφιλόξενη γη. Όλοι τους θύματα μιας απάνθρωπης εξουσίας (θεσμικής ή σεξιστικής) η οποία στρέφει τον έναν ενάντια στον άλλον, με φόντο μια πολιτικοκοινωνική ευρωπαϊκή πραγματικότητα σε πολλαπλή κρίση. Ένα κλειστοφοβικό θρίλερ επιχειρεί να καταγγείλει τους μηχανισμούς της, ξεχνώντας όμως πως πρέπει πρώτα να υποστηρίξει το δράμα της, να αναπτύξει μια ιντριγκαδόρικη πλοκή και να περιγράψει μερικούς πειστικούς χαρακτήρες.

Γεωργία, Ελλάδα, Γερμανία. 2023. Διάρκεια: 95΄. Διανομή: FEELGOOD

Περισσότερες πληροφορίες

Όταν το Φως Πέφτει

Light Falls
2
  • Θρίλερ
  • 2023
  • Διάρκεια: 95 '
  • Φαίδων Παπαμιχαήλ

Δυο Γεωργιανές που κάνουν διακοπές στην Άνδρο επισκέπτονται ένα εγκαταλελειμμένο ξενοδοχείο, σε ένα δωμάτιο του οποίου ζουν τρεις Αλβανοί που δουλεύουν στο νησί. Ένα ατύχημα θα γεννήσει μια σειρά παρεξηγήσεων, πυροδοτώντας ένα βίαιο ξέσπασμα με ανεξέλεγκτα αποτελέσματα.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Χριστούγεννα στο Cinobo Πατησίων με μεγάλα αφιερώματα και ξεχωριστές πρεμιέρες

Το κινηματογραφικό στέκι της Αθήνας παρουσιάζει μεγάλα αφιερώματα και ξεχωριστές προβολές όλη τη διάρκεια των γιορτών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΕΩΡΓΙΑ ΑΝΔΡΩΝΗ
20/12/2025

Η περιπέτεια αρρρχίζει: Έρχεται το "Μπομπ Σφουγγαράκης: Η Αναζήτηση του Τετραγωνοπαντελονή!"

Ο αγαπημένος μας φίλος από τον βυθό επιστρέφει στον κινηματογράφο για την πιο επική του περιπέτεια.

Οι νέες ταινίες που βλέπουμε το ΠΣΚ στις αίθουσες

Όλες οι φρέσκιες αφίξεις που θα δούμε στους κινηματογράφους από τις 18 Δεκεμβρίου.

Οι ταινίες του Τζέιμς Κάμερον σε σειρά αξιολόγησης

Ένα ranking των ταινιών του κινηματογραφικού μύθου, με αφορμή την κυκλοφορία του Avatar: Φωτιά και Στάχτη.

Απόψε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος: Δύο ξεχωριστές ταινίες, αποκατεστημένες και προσβάσιμες για όλους

"Πικρό ψωμί" και "Μια ζωή σε θυμάμαι να φεύγεις" προβάλλονται απόψε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος με είσοδο ελεύθερη για το κοινό.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (18-24/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Τζέιμς Κάμερον έχτισε τον μύθο του πολύ πριν το 'Avatar: Φωτιά και Στάχτη'

Για περισσότερα από 45 χρόνια, ο θρυλικός Καναδός σκηνοθέτης μετατρέπει το αδύνατο σε κινηματογραφική τελειότητα, αναγκάζοντας κάθε φορά Χόλιγουντ και κοινό σε βαθιά υπόκλιση.