Λούλα LeBlanc

2

Δυο παράλληλες αφηγήσεις, σαν δυο ξεχωριστές μικρού μήκους, προσπαθούν να συνθέσουν ένα νοσταλγικό, μα ξέπνοο σχόλιο πάνω στην (ερωτική) ανάμνηση και την προσδοκία.

Λούλα LeBlanc

Από το "Άφτερλωβ" ως τον "Τελευταίο Ταξιτζή" και τη "Λούλα LeBlanc", οι ήρωες του Στέργιου Πάσχου δυσκολεύονται να διαχειριστούν την ιδέα του έρωτα. Άλλοτε ως ανάμνηση και καμιά φορά ως προσμονή, μερικοί ως συναίσθημα που τους κατακλύζει και κάποιοι ως τρικυμιώδη σχέση. Διότι όπως ακούγεται κάποια στιγμή στην τελευταία του ταινία, "τα μονοπάτια της αγάπης δεν είναι ποτέ μια ευθεία γραμμή, χωρίς αναταράξεις".


Στη "Λούλα LeBlanc" δυο άνθρωποι επιχειρούν να ακολουθήσουν αυτή την τεθλασμένη πορεία. Πρώτα η Μαργαρίτα, έφηβη εγγονή του Αλέκου, η οποία αρνείται να πάει στην κηδεία του παππού της στο χωριό. Τσακώνεται με τους γονείς και τη γιαγιά της, αλλά επιμένει και εκμεταλλεύεται την απουσία τους για να οργανώσει ένα πάρτι στο σπίτι. Στο τέλος του θα βρεθεί μόνη με ένα αγόρι και θα κάνει τα πρώτα βήματα στο δικό της μονοπάτι. Τρεις μέρες νωρίτερα, ο Αλέκος θα παρευρεθεί σε μια συγκέντρωση φίλων με αφορμή τα γενέθλια της Λούλας, του πρώτου του έρωτα, η οποία τώρα πάσχει από άνοια. Θα ξαναφέρει στη μνήμη του το δικό του ξεκίνημα και βλέποντας τους παλιούς γνωστούς του θα κάνει τον τελευταίο απολογισμό του.


Δυο διαφορετικές ιστορίες, σαν δυο ξεχωριστές μικρού μήκους, προσπαθούν να συνθέσουν ένα νοσταλγικό (στο πάρτι χορεύουν… Τώνη Μαρούδα), μα ξέπνοο σχόλιο πάνω στην ερωτική ανάμνηση και τη συναισθηματική προσδοκία. Έντεχνα, ο Πάσχος τις δένει αφηγηματικά σε έναν κύκλο που παραπέμπει στην επανάληψη ενός παρόμοιου μοτίβου, το οποίο ο κάθε ερωτευμένος βιώνει ως μοναδική, ανεπανάληπτη εμπειρία (αλλά όπου είμαι, θα ‘ρθεις). Το σεναριακό υπόβαθρο των παραλληλισμών του, όμως, είναι δραματικά ισχνό, "κουρδισμένο" σε έναν άνευρο τόνο. Την ίδια στιγμή, οι κοινότοποι διάλογοι και οι επαναλήψεις υποτίθεται πως κρύβουν πίσω τους την έλλειψη της ανθρώπινης επικοινωνίας, αν και τελικά παράγουν ένα αμήχανο κινηματογραφικά αποτέλεσμα, το ρομαντισμό του οποίου υπερασπίζονται μόνον οι μελαγχολικές σιωπές και τα εκφραστικά βλέμματα, ιδιαίτερα αυτά του Θανάση Παπαγεωργίου.

Ελλάδα. 2024. Διάρκεια: 96΄

Περισσότερες πληροφορίες

Λούλα LeBlanc

2
  • Δραματική
  • 2024
  • Διάρκεια: 96 '
  • Στέργιος Πάσχος

Η έφηβη εγγονή του Αλέκου αρνείται να πάει στην κηδεία του παππού της και εκμεταλλεύεται την απουσία των γονιών της για να οργανώσει ένα πάρτι στο σπίτι. Τρεις μέρες νωρίτερα, ο Αλέκος παρευρίσκεται σε μια συγκέντρωση παλιών φίλων με αφορμή τα γενέθλια της Λούλας, του πρώτου του έρωτα, η οποία τώρα πάσχει από άνοια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

To PLEASURE & DISOBEDIENCE επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο CYPHER

Art films, exploitation films, ντοκιμαντέρ, εργαστήρια πειραματικού βίντεο και άλλα καινοτόμα φορμά έρχονται σε πρώτο πλάνο στη φετινή διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
13/12/2025

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αναπλιού επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.