Κυνήγι

3

Ψυχολογικό δράμα με διακριτική κοινωνική ματιά, (υπερβολική) σεναριακή οικονομία, καθαρό σκηνοθετικό βλέμμα και έναν αυθεντικό οικονομιδικό ήρωα.

Κυνήγι 14

Ο Γιάννης μοιάζει με κινηματογραφικό χαρακτήρα από ταινία του Γιάννη Οικονομίδη. Αν και ο Χρήστος Πυθαράς ("Ευτυχία") υιοθετεί πολύ χαμηλότερες αφηγηματικές εντάσεις από το σκηνοθέτη της "Ψυχής στο Στόμα", η εσωτερική απόγνωση που ήρωά του είναι εξίσου βαθιά, υπόκωφη και απειλητική. Μοναχικός σιδεράς περικυκλωμένος από μια ανιαρή καθημερινή ρουτίνα, ο Γιάννης βρίσκει ευχαρίστηση μονάχα στο κυνήγι. Στην αγκαλιά της φύσης και με τ’ όπλο στο χέρι είναι ένας άλλος άνθρωπος, ο οποίος τον υπόλοιπο καιρό ζει κλεισμένος στο "Σπιρτόκουτο" μιας πολυκατοικίας, με το σκύλο του διπλανού διαμερίσματος, απομονωμένο στο μπαλκόνι, να γαβγίζει ασταμάτητα. Τον περιποιείται παρ’ όλα αυτά και προσπαθεί να πείσει τον ιδιοκτήτη του, έναν άξεστο σεκιουριτά, να μην τον κακομεταχειρίζεται. Εκείνος δυσανασχετεί έντονα, ο Γιάννης "φορτώνει" όλο και πιο πολύ, με την είδηση του θανάτου της μητέρας του να τον σπρώχνει βαθύτερα στο ψυχολογικό αδιέξοδο.


Το "Κυνήγι" είναι μια στοχευμένη όσο και εγκρατής ταινία, η οποία προσπαθεί να πει την ιστορία της με εικόνες. Ατμοσφαιρικά γκριζοπράσινες, κλεισμένες σ’ ένα σφιχτό κάδρο, εναλλάσσουν την απόμακρη φαινομενολογική παρατήρηση με την αίσθηση της εσωτερικής σύγχυσης και αμηχανίας (κόκκος, νευρική κάμερα, υποφωτισμένα πλάνα). Ενώνουν δυο διαφορετικούς μεταξύ τους κόσμους, με τον Γιάννη (ο εκφραστικότατος ερασιτέχνης Γιάννης Μπελής) να προσπαθεί να προσανατολιστεί όχι μέσα στο δάσος, στο οποίο αισθάνεται σαν στο σπίτι του, αλλά σε μια αστική ζούγκλα όπου τα ζώα είναι οι φίλοι του και οι άνθρωποι οι εχθροί του. Ο Πυθαράς νιώθει τον εγκλωβισμό του, αλλά δεν τον μεγαλοποιεί ούτε τον στιλιζάρει. Τον τοποθετεί στις σωστές κοινωνικές διαστάσεις του κι ακολουθεί τη γραμμή αίματος που ξεκινάει από τη διάχυτη, παντελή έλλειψη επικοινωνίας και φτάνει ως τα θολά ηθικά όρια του "εν βρασμώ ψυχής". Περιγράφει με καθαρό σκηνοθετικό βλέμμα και –μάλλον υπερβολική– σεναριακή απλότητα έναν κόσμο αθώων με βρόμικα χέρια, σε ένα περιορισμένων κινηματογραφικών διαστάσεων ψυχολογικό δράμα, το οποίο γνωρίζει πολύ καλά τα όριά του.

Ελλάδα. 2024. Διάρκεια: 73΄. Διανομή: ΔΑΝΑΟΣ

Περισσότερες πληροφορίες

Κυνήγι

3
  • Δραματική
  • 2024
  • Διάρκεια: 73 '
  • Χρήστος Πυθαράς

Ο Γιάννης είναι ένας μοναχικός σιδεράς ο οποίος βρίσκει ευχαρίστηση στο κυνήγι. Μοιάζει να βρίσκει διέξοδο στην καθημερινή ρουτίνα του, με το σκύλο του διπλανού διαμερίσματος, απομονωμένο στο μπαλκόνι, να γαβγίζει ασταμάτητα. Ο θάνατος της μητέρας του θα τον φέρει στα όριά του, έτοιμο πλέον να ξεσπάσει με απρόβλεπτο τρόπο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Κάουτερ Μπεν Χανία: "Όσα συμβαίνουν στη Γάζα μάς κάνουν όλους Παλαιστίνιους"

Η βραβευμένη στη Βενετία σκηνοθέτρια της "Φωνής της Χιντ Ρατζάμπ" μιλάει για την κινηματογραφική διαχείριση ενός σοκαριστικού αληθινού ντοκουμέντου, το οποίο μετέτρεψε σε πολιτικό θρίλερ και σε μια ηχηρή αντιπολεμική κραυγή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
05/12/2025

Μαρία Κομνηνού, ποια είναι τα must του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας;

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια μας παρουσιάζει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε τις πρώτες μέρες του φεστιβάλ.

Λώρη Λοϊζίδη, πώς είναι να φτιάχνεις ένα ελληνικό χριστουγεννιάτικο παραμύθι;

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας ταινίας του Χρήστου Κανάκη, "Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων", το "α" συζήτησε με τον πρωταγωνιστή και σεναριογράφο Λώρη Λοϊζιδη.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 4 Δεκεμβρίου.

"Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων" ήχησαν νωρίτερα στην μεγάλη οθόνη

Επίσημη πρεμιέρα για την πολυαναμενόμενη Χριστουγεννιάτικη ταινία του Χρήστου Κανάκη.

Πέντε Νύχτες στου Φρέντι 2

Η δεύτερη ταινία του δημοφιλούς franchise κλείνει το μάτι στους θαυμαστές του τρόμου, αλλά δυστυχώς η πίτσα του Freddy Fazbear έχει ήδη κρυώσει.

Η Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ

Αργυρό Λιοντάρι στη Βενετία για μια συγκινητική αντιπολεμική καταγγελία με συναρπαστική εξέλιξη και καταιγιστικό ρυθμό. Υποδειγματική μείξη ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, η οποία αποφεύγει την παγίδα του εκβιαστικού μελοδράματος –σχεδόν– ολοκληρωτικά. | Powered by Uber.