
Εκτός από τον ιμπεριαλισμό, υπάρχει και η μοναξιά, έλεγε ένα παλιό, αλλά πάντα επίκαιρο σύνθημα. Έτσι, εκτός από την άμεσα πολιτικοκοινωνική κινηματογραφική προσέγγιση της σύγχρονης απομόνωσης κι αλλοτρίωσης, υπάρχει και η περισσότερο ψυχολογική περιγραφή της, με ήρωες οι οποίοι αρνούνται να μεγαλώσουν να καταλαμβάνουν όλο και περισσότερο χώρο στις ταινίες των νέων Ελλήνων σκηνοθετών (από την Ελίνα Ψύκου και τον Αλέξανδρο Βούλγαρη ως την Ρηνιώ Δραγασάκη και την Ζακλίν Λέντζου). Όπως τα τρία αδέλφια της δεύτερης ταινίας του Γιάννη Βεσλεμέ ("Νορβηγία"), τα οποία έχουν απομονωθεί σε μια έπαυλη επιχειρώντας να κατασκευάσουν μια χρονομηχανή με σκοπό να επαναφέρουν στη ζωή τη νεκρή μητέρα τους. Η επίσκεψη της νεαρής Σαμάνθας αναστατώνει τις μεταξύ τους ισορροπίες, μέχρι που ο αποξενωμένος πατέρας τους κάνει την εμφάνισή του και το πείραμα ξεφεύγει εντελώς από τον έλεγχό τους.
Το σινεμά του Νίκου Νικολαΐδη ρίχνει τη βαριά, όσο και παιχνιδιάρικη σκιά του πάνω σ’ αυτό τον κλειστοφοβικό και άχρονο μικρόκοσμο, μετέωρο ανάμεσα στην (επιστημονική) φαντασία και την πραγματικότητα. Εξίσου μετέωρα ανάμεσα σε δύο γλώσσες (ελληνικά και γαλλικά), δύο χρόνους (το παρελθόν και το παρόν) και δύο ηλικίες (την καθυστερημένη εφηβεία και την αντρική ταυτότητά τους) στέκουν και τα τρία αγόρια, τα οποία πασχίζουν με κάθε τρόπο να διατηρήσουν τον αθώο παλιμπαιδισμό τους, απωθώντας την τραυματική αλήθεια^ αυτή της ενηλικίωσης. Ο Βελσεμές τα τυλίγει με ένα προστατευτικό κουκούλι άκρως σινεφίλ ψευδαίσθησης, όπου η παραξενιά γίνεται συχνά αυτοσκοπός και η παραδοξολογία αχρείαστος κανόνας. Το αφηγηματικό θάρρος και η εμπνευσμένη κατασκευή αυτής της σινε-χρονοκάψουλας, όμως, διαθέτουν μια γλυκόπικρη, μελαγχολική ειλικρίνεια καθώς περιγράφουν την αναμέτρηση της ανέμελης αθωότητας με την επώδυνη απώλεια.
Ελλάδα, Γαλλία. 2024. Διάρκεια: 86΄
Περισσότερες πληροφορίες
Αγαπούσε τα Λουλούδια Περισσότερο
Τρία αδέρφια κατασκευάζουν μια χρονομηχανή με σκοπό να επαναφέρουν στη ζωή τη νεκρή μητέρα τους. Όταν όμως ο πατέρας τους κάνει την εμφάνισή του, το πείραμα ξεφεύγει εντελώς από τον έλεγχό τους.