Αρκάντια

3

Στοιχεία φαντασίας εισβάλλουν διακριτικά και τελικά στοιχειώνουν ολοκληρωτικά ένα υποβλητικά ατμοσφαιρικό και τελετουργικών ρυθμών ψυχολογικό δράμα πάνω στη διαχείριση της απώλειας.

Αρκάντια

Ελληνικός κινηματογράφος και σινεμά του φανταστικού δεν είχαν ποτέ τις καλύτερες σχέσεις, κάτι το οποίο προσπαθεί δειλά, αλλά σταθερά να αλλάξει η νεότερη γενιά κινηματογραφιστών. Είτε με ταινίες είδους είτε με ρεαλιστικά δράματα τα οποία ανοίγουν ρωγμές σε μια γραμμική και ορθολογική αφήγηση, μαζί και σ’ έναν προβλέψιμα "γεωμετρημένο" κόσμο· όπως το "Αρκάντια". Ο σκηνοθέτης του Γιώργος Ζώης ("Interruption") ξανασυναντά εδώ τη συν-σεναριογράφο των sci-fi μικρού μήκους του "Third Kind" και "Touch me" Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη ("Washingtonia", "Ηλεκτρικός Κύκνος") και μαζί μας προσκαλούν σε ένα ταξίδι του οποίου θα αργήσουμε να συνειδητοποιήσουμε τον προορισμό: παντρεμένο ζευγάρι γιατρών, ο Γιάννης και η Κατερίνα οδηγούν σιωπηλοί μέσα στη νύχτα για να φτάσουν σ’ ένα έρημο, χειμωνιάτικα, τουριστικό θέρετρο. Εκείνος πρέπει να αναγνωρίσει το θύμα ενός τροχαίου, κάτι που θα φέρει τον καθένα τους αντιμέτωπο με τις χειρότερες υποψίες του. Και καθώς οι λεπτομέρειες του γεγονότος αποκαλύπτονται αργά, η μία μετά την άλλη, παρασέρνουν και τους δυο τους όλο και βαθύτερα σ’ έναν αναπόδραστο εφιάλτη.


Στοιχεία φαντασίας εισβάλλουν διακριτικά, μέχρι που τελικά στοιχειώνουν ολοκληρωτικά ένα υποβλητικά ατμοσφαιρικό, τελετουργικών ρυθμών ψυχολογικό δράμα πάνω στη διαχείριση της απώλειας. Ελλειπτική, απόκοσμη, ταυτόχρονα συγκινητική και οικεία, η ταινία του Γιώργου Ζώη διαθέτει αύρα υπαρξιακού θρίλερ, αλλά είναι δύσκολο να κατηγοριοποιηθεί. Παίζει με το εκτός κάδρου, δίνει έμφαση στις σιωπές, σε κάνει να αναρωτιέσαι διαρκώς για όσα βλέπεις. Γοητευτική, μυστηριώδης και θαρραλέα, καθώς βάζει εξ αρχής ένα ριψοκίνδυνο διηγηματικό στοίχημα, πηγαινοέρχεται με σταθερό βήμα από το όνειρο στην πραγματικότητα, από την επιθυμία στη διάψευση, από τη χώρα των ζωντανών στο μπαρ "Αρκάντια" ("et in Arcadia ego"), την επικράτεια των νεκρών. Μεταφέρει αινίγματα ανάμεσα σε δυο κόσμους που κρατούν δέσμιο ο ένας τον άλλον, μέχρι ένα καινούργιο ζευγάρι παπούτσια να περπατήσει κισλοφσκικά τον ήρωά μας προς την (προβλέψιμη) λύτρωσή του.

Ελλάδα, Βουλγαρία, ΗΠΑ. 2024. Διάρκεια: 99΄. Διανομή: TANWEER

Περισσότερες πληροφορίες

Αρκάντια

3
  • Δραματική
  • 2024
  • Διάρκεια: 99 '
  • Γιώργος Ζώης

Ζευγάρι γιατρών, ο Γιάννης και η Κατερίνα οδηγούν μέσα στη νύχτα για να φτάσουν σ’ ένα έρημο, χειμωνιάτικα, τουριστικό θέρετρο. Πρέπει να αναγνωρίσουν το θύμα ενός τροχαίου, κάτι που φέρνει τον καθένα τους αντιμέτωπο με τις χειρότερες υποψίες του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Πέθανε Αγάπη Μου": Ένα ατμοσφαιρικό πορτρέτο ψυχολογικής κατάρρευσης προσεχώς στα σινεμά

Η πρώτη συνεργασία της Τζένιφερ Λόρενς με τον Ρόμπερτ Πάτινσον από την σκηνοθέτη του Πρέπει Να Μιλήσουμε Για Τον Κέβιν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΚΡΙΣΤΥ ΠΕΡΡΗ
14/11/2025

Athens Palestine Film Festival 2025: Sold-out η πρεμιέρα που δίνει το σήμα για το τελικό πρόγραμμα του

Στην τέταρτη χρονιά του, το Athens Palestine Film Festival συνεχίζει να φέρνει κοντά δημιουργούς, διανοούμενους και κοινό για να αναδείξει τη δύναμη του σινεμά ως πράξη αλήθειας.

Θανάση Βασιλείου, πώς γύρισες ένα από τα καλύτερα ντοκιμαντέρ της χρονιάς;

Ο σκηνοθέτης μοιράζεται με το "α" το ημερολόγιο γυρισμάτων του "Λο", της βιωματικής ταινίες που θίγει το πένθος, αλλά και τον πόνο των αποσιωπημένων μυστικών.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα τα σινεμά (13-19/11)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

"Cinema made in Italy/Αthens": Άρωμα Ιταλίας στην μεγάλη οθόνη

Πρεμιέρες, νέα ταλέντα, αποκατεστημένα αριστουργήματα σε ένα τριήμερο αφιέρωμα στη Ταινιοθήκη της Ελλάδος.

"Οβολός": Ο Κώστας Χαραλάμπους επιστρέφει με τη νέα του ταινία

Μια ταινία για την εξάρτηση του ανθρώπου από το χρήμα βασισμένη σε ένα από τα πιο γνωστά μυθιστορήματα του Ν. Καζαντζάκη.

Μέριλ Στριπ και Αν Χάθαγουεϊ επανενώνονται στο teaser του "Ο Διάβολος Φοράει Prada 2"

Πρώτες εικόνες από το πολυαναμενόμενο σίκουελ που τοποθετείται στον κόσμο του Τύπου και της υψηλής μόδας.