The End

2

Μαύρη σάτιρα, επιστημονική φαντασία, οικολογική παραβολή, οικογενειακό δράμα. Όλα τα κινηματογραφικά είδη στριμώχνονται σε ένα ανοικονόμητο σινε-πάτσγουορκ, το οποίο θέλει να πει και ένα τραγούδι.

The End

Από το "Wicked" και το "Joker: Τρέλα για Δύο" ως την "Emilia Perez" και τον… "Νόμο του Μέρφυ", το σύγχρονο σινεμά το ‘χει ρίξει στο μιούζικαλ. Αναζητώντας τολμηρούς και πικάντικους τρόπους διήγησης ιστοριών, από τις πιο κοινότοπες ως τις πλέον εξεζητημένες, το ξεπέρασμα του ρεαλισμού μέσα από το τραγούδι μοιάζει με μόδα που παρασύρει ακόμα και οσκαρικά υποψήφιους ντιοκιμαντερίστες. Όπως τον 50χρονο Τεξανό Τζόσουα Οπενχάιμερ, του οποίου τα σοκαριστικά "Η Πράξη του Φόνου" (2012) και "Η Όψη της Σιωπής" (2014) αποτελούν ευφυέστατες, ευρηματικές καταγραφές μιας σκοτεινής ιστορικής περιόδου (οι μαζικές σφαγές του ινδονησιακού δικτατορικού καθεστώτος του 1965), αλλά και της ανθρώπινης ανάγκης για εξωραϊσμό των αποτρόπαιων ενστίκτων και πράξεων.


Διευρύνοντας την τελευταία θεματική, ο Οπενχάιμερ προχωράει στην πρώτη του ταινία μυθοπλασίας, στήνοντας μια αλληγορία πολλαπλών διαστάσεων, η οποία ξεκινά από μια περιβαλλοντική καταστροφή που έχει καταστήσει τον πλανήτη μη κατοικήσιμο. Έχουν περάσει 25 χρόνια και μια πλούσια τριμελής οικογένεια, μαζί με μια φίλη τους, το γιατρό τους και έναν υπηρέτη, έχει επιβιώσει σε ένα πολυτελές καταφύγιο κάτω από την επιφάνεια της γης. Δεν έχει καμία επαφή με τον έξω κόσμο, ως τη στιγμή που η άφιξη μιας άγνωστης επιζήσασας θα ανατρέψει την ανέμελη ρουτίνα της.


Η Μητέρα, ο Πατέρας, ο Γιος και το Κορίτσι, μαύρη σάτιρα, επιστημονική φαντασία, οικολογική παραβολή και οικογενειακό δράμα. Όλα τα κινηματογραφικά είδη στριμώχνονται σε ένα ανοικονόμητο σινε-πάτσγουορκ, το οποίο θέλει να πει και ένα τραγούδι, αλλά και να κάνει πολιτικά σχόλια, διατηρώντας την ατμόσφαιρα ψυχολογικού θρίλερ! Το στοιχείο του μιούζικαλ (σε μουσική Τζόσουα Σμιντ και στίχους του σκηνοθέτη) αποδεικνύεται, παραδόξως, το πλέον ενδιαφέρον απ’ όλη αυτή την άτακτη συγκέντρωση στιλ και ιδεών, που σχολιάζουν την καπιταλιστική ηθική, τη συλλογική κοινωνική ευθύνη, τη σχέση ζωής και τέχνης, όπως και την αφήγηση ιστοριών ως τρόπο μυθοποίησης (κατά το συμφέρον μας) ενός απωθημένου παρελθόντος. Χωρίς συνεκτικό κινηματογραφικό ειρμό, όμως, και με διάρκεια δυόμισι ατέλειωτες ώρες.

Δανία, Ιρλανδία, Γερμανία. 2024. Διάρκεια: 148΄. Διανομή: WEIRD WAVE

Περισσότερες πληροφορίες

The End

2
  • Σινεφίλ
  • 2024
  • Διάρκεια: 148 '
  • Τζόσουα Οπενχάιμερ

Χρόνια μετά από μια τεράστια περιβαλλοντική καταστροφή, μια πλούσια οικογένεια έχει επιβιώσει σε ένα πολυτελές καταφύγιο βαθιά κάτω από την επιφάνεια της γης. Δεν έχει καμία επαφή με τον κατεστραμμένο έξω κόσμο, ως τη στιγμή που η άφιξη μιας άγνωστης επιζήσασας θα ανατρέψει την ανέμελη ρουτίνα της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 23 Οκτωβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
23/10/2025

Η επανέκδοση που κάνει πρεμιέρα στα σινεμά

Μια αριστοτεχνική μεταφορά ενός σπουδαίου βιβλίου επιστρέφει στις μαρκίζες.

Αχινός

Φρέσκια ματιά στη βρετανική παράδοση του κοινωνικού ρεαλισμού μέσα από ένα διαβρωτικό μείγμα τρυφερότητας και απόγνωσης, χιούμορ και βαθιάς θλίψης. Από τον πρωταγωνιστή του "Τριγώνου της Θλίψης" Χάρις Ντίκινσον. | Powered by Uber.

Springsteen: Deliver Me from Nowhere

Το χρονικό της δημιουργίας του εμβληματικού LP "Nebraska" γίνεται ένα μελαγχολικό, ταιριαστό στο ύφος του άλμπουμ biopic, το οποίο θα χρειαζόταν ένα δραματικά βαθύτερο υπόβαθρο. | Powered by Uber.

Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης

Μεταφορά ενός μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ, βασισμένο σε οσκαρική ταινία. Άνευρο, ελάχιστα πειστικό και αδέξιο στην εναλλαγή πραγματικότητας - φαντασίας, με ερμηνευτική έκπληξη τον ταλαντούχο Τόνατιου. | Powered by Uber.

Η Κατάρα του Σέλμπι Όουκς

Found footages, home videos και κλασική αφήγηση συνδυάζονται σε μια "υβριδική" ταινία τρόμου, η οποία χτίζει ατμόσφαιρα, αλλά δεν έχει στέρεο στόρι για να την υποστηρίξει. | Powered by Uber.

Τα Τέρματα του Αυγούστου

Η ανθρωπογεωγραφία μιας κινηματογραφικά αόρατης Ελλάδας αναδεικνύεται γλαφυρά μέσα από την τρυφερή ματιά σε ένα μικρόκοσμο συναρπαστικών αντιθέσεων. | Powered by Uber.