Εν Αρχή

3,5

Αυστηρή πλανοθεσία, αποστασιοποιημένη ματιά, απωθημένα συναισθήματα. Ένα γυναικείο πορτραίτο γεμάτο πανάκριβα μυστικά και μια υπερβατική εξομολόγηση ενός αναπόδραστου υπαρξιακού αδιεξόδου.

Εν Αρχή

Η μεγάλη έκπληξη του πρόσφατου φεστιβάλ Βενετίας, η οποία περιορίστηκε στο Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής, ήταν το σοκαριστικό "April" της 38χρονης Γεωργιανής Ντέα Κουλουμπεγκασβίλι. Ένα ντοκιμαντερίστικης ειλικρίνειας δράμα πάνω στα ηθικά διλήμματα μιας μοναχικής γιατρού, εγκλωβισμένης σε μια βίαιη συνθήκη που παραμονεύει λίγους πόντους κάτω από μια φιλήσυχη, ευνομούμενη κοινωνική επιφάνεια. Πρόκειται για μια πιο ώριμη και τολμηρότερη επαναπροσέγγιση του ίδιου κινηματογραφικού σύμπαντος της πρώτης ταινίας της, η οποία πριν τέσσερα χρόνια είχε προκαλέσει φεστιβαλικό πάταγο, μεγάλη νικήτρια (με τέσσερα κορυφαία βραβεία) του φεστιβάλ Σαν Σεμπαστιάν και άτυπη επιλογή για το διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Καννών, το οποίο τελικά δεν διεξήχθη λόγω πανδημίας.

Άλλη μια αποφασισμένη για την πορεία της στη ζωή γυναίκα βρίσκεται και εδώ στο κέντρο του κάδρου. Η Γιάνα είναι η υπάκουη σύζυγος του επικεφαλής της κοινότητας των Μαρτύρων του Ιεχωβά σε ένα ορεινό χωριό της Γεωργίας. Εν ώρα λειτουργίας, η εκκλησία τους δέχεται επίθεση από φανατικούς ορθόδοξους χριστιανούς, κάτι που αναστατώνει την τοπική κοινωνία. Ανακρίσεις ξεκινούν, ερωτήματα αρχίζουν να εγείρονται, αμφιβολίες γεννιούνται και η Γιάνα, στο επίκεντρο όλης αυτής της αναταραχής, αρχίζει να καταρρέει, καθώς προσπαθεί να εκλογικεύσει τις πραγματικές της επιθυμίες.

Ο παραγωγός της ταινίας Κάρλος Ρεϊγάδας ("Japon") και ο λοξός ρεαλισμός του είναι μια από τις αναφορές της σπουδαγμένης στις ΗΠΑ Κουλουμπεγκασβίλι, η οποία ενσωματώνει στις χαλαρές τεχνικές του ντοκιμαντέρ παρατήρησης την αυστηρή πλανοθεσία και την αποστασιοποιημένη ματιά του Μίκαελ Χάνεκε. Όπως ο Αυστριακός auteur, έτσι κι εκείνη προσεγγίζει από μακριά έναν τακτοποιημένο φαινομενικά μικρόκοσμο και ένα συμβιβασμένο με τις αρχές του (εδώ η θρησκευτική πίστη) θηλυκό χαρακτήρα, τα απωθημένα συναισθήματα του οποίου εξεγείρονται. Τι χώρος, όμως, υπάρχει για την υγιή έκφρασή τους; Και ποιο είναι το τίμημα που απαιτεί η συνειδητοποίηση αυτής της νέας, απελευθερωτικής πραγματικότητας; Το "Εν Αρχή", γυναικείο πορτραίτο γεμάτο πανάκριβα μυστικά και υπερβατική εξομολόγηση ενός αναπόδραστου υπαρξιακού αδιεξόδου, θέτει ερωτήματα που δεν δέχονται ανώδυνες απαντήσεις.

Γεωργία, Γαλλία. 2020. Διάρκεια: 125΄. Διανομή: CAROUSEL FILMS

Περισσότερες πληροφορίες

Εν Αρχή

Dasatskisi
3,5
  • Δραματική
  • 2020
  • Διάρκεια: 130 '
  • Ντέα Κουλουμπεγκασβίλι

Σε ένα ορεινό χωριό της Γεωργίας, η τοπική κοινότητα των Μαρτύρων του Ιεχωβά δέχεται επίθεση από φανατικούς ορθόδοξους χριστιανούς. Η Γιάνα, σύζυγος του ηγέτη της αίρεσης, βρίσκεται στο επίκεντρο αυτής της σύγκρουσης και σταδιακά αρχίζει να καταρρέει, καθώς προσπαθεί να εκλογικεύσει τις πραγματικές της επιθυμίες.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αυτές είναι οι υποψήφιες για Χρυσές Σφαίρες ταινίες που μπορούμε να δούμε στη Nova

Τα κινηματογραφικά φαβορί της 83ης τελετής θα δούμε στο πρόγραμμα της επόμενης σεζόν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
15/12/2025

10 περιπτώσεις στις οποίες ο Άγιος Βασίλης ήταν πραγματικά "λέρα"

Συγκεντρώσαμε σε μία λίστα μερικές από τις φορές που ο καλοσυνάτος άντρας μας έχει απογοητεύσει στη μεγάλη οθόνη.

Οι ταινίες που έρχονται στους κινηματογράφους την Πέμπτη 18/12

Άλλο ένα ταξίδι στην Πανδώρα του Τζέιμς Κάμερον, η Σίτνεϊ Σουίνι και η Αμάντα Σέιφριντ προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

To PLEASURE & DISOBEDIENCE επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο CYPHER

Art films, exploitation films, ντοκιμαντέρ, εργαστήρια πειραματικού βίντεο και άλλα καινοτόμα φορμά έρχονται σε πρώτο πλάνο στη φετινή διοργάνωση.

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.