Lee

2

Μια διεκπεραιωτική, εν πολλοίς άτολμη και καλογυαλισμένη βιογραφία που αδικεί τη σαρωτική ερμηνεία της πρωταγωνίστριας Κέιτ Γουίνσλετ.

Lee 2

Θα φανεί παράξενο, αλλά πολλές φορές το γεγονός ότι μια βιογραφία βασίζεται σε μια πραγματικά ανεπανάληπτη και πληθωρική ζωή, μπορεί σεναριακά να εξελιχθεί σε πρόβλημα. Γιατί πώς να χωρέσεις σε μια ταινία συμβάντα, εμπειρίες, στιγμιότυπα τα οποία είναι αδύνατο ακόμα και να τα σκαρφιστείς, παράλληλα να αποδώσεις με αξιοπρέπεια την αλήθεια ενός ανθρώπου, αλλά και να στήσεις μια ικανοποιητική δραματουργία; Είναι φορές, δηλαδή, που έχεις στη διάθεσή σου "too much of a good thing", που λένε κι οι Άγγλοι. Ένα τέτοιου είδους πρόβλημα αντιμετώπισε, εν προκειμένω, η πολύπειρη διευθύντρια φωτογραφίας και σκηνοθέτρια Έλεν Κούρας, στην απόπειρά της να δώσει σάρκα και οστά στη φαντασμαγορική περίπτωση της φωτογράφου Λι Μίλερ.

Η Μίλερ –άψογη στο ρόλο η οσκαρική Κέιτ Γουίνσλετ– υπήρξε μια ατρόμητη γυναίκα, η οποία από μοντέλο την περίοδο του Μεσοπολέμου έφτασε να φωτογραφίζει τη βία του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου από τα χαρακώματα για λογαριασμό της "Vogue"(!). Μια θέση που διεκδίκησε με νύχια και με δόντια, όπως εξάλλου καθετί στη ζωή της. Ο αμείλικτος ρεαλισμός των καρέ που τράβηξε αποδείχθηκε καθοριστικός στην εποχή της για την ανάδειξη των ναζιστικών φρικαλεοτήτων, ωστόσο μόλις τις τελευταίες δεκαετίες άρχισε να εκτιμάται σοβαρά τόσο η επίδρασή τους όσο και η φωτογραφική τους αξία. Διόλου πρωτάκουστο, δυστυχώς, το έργο μιας γυναίκας να αποσιωπάται για δεκαετίες προτού αναγνωριστεί αργοπορημένα.

Δεν χωρά αμφιβολία πως η Κούρας αντιλαμβάνεται με ειλικρινές δέος τη Μίλερ, γι’ αυτό και στην ταινία την προσεγγίζει από όλες τις πιθανές μεριές· ως ελευθεριακή θηλυκότητα που αντιμετώπιζε απενοχοποιημένα το σεξ, ως πρωτοποριακή καλλιτέχνιδα και ως ύπαρξη δίχως σύγκριση. Παρ’ όλα αυτά, το "Lee" δεν υιοθετεί την τόλμη της ηρωίδας του, αντιθέτως μοιάζει καλογυαλισμένο και διεκπεραιωτικό, σε σημείο που ακόμα και οι σκληρές σκηνές πολέμου έχουν περιορισμένο αντίκτυπο. Έπειτα, δεν αποφεύγονται ορισμένα ξεπερασμένα κλισέ (στις ενότητες της Γαλλίας), με αποτέλεσμα συνολικά η ταινία να μοιάζει περισσότερο με εγκυκλοπαιδική σελίδα, παρά με ένα σαρωτικό ψυχογράφημα μιας εμβληματικής μορφής.

Αγγλία, ΗΠΑ. 2023. Διάρκεια: 116΄. Διανομή: FILM GROUP.

Περισσότερες πληροφορίες

Lee

2
  • Δραματική
  • 2023
  • Διάρκεια: 116 '
  • Έλεν Κιούρας

Μια Αμερικανίδα επιχειρεί να αφήσει την καριέρα του μοντέλου και να γίνει πολεμική ανταποκρίτρια κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, παρά την απειρία και τις εις βάρος της προκαταλήψεις.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 18 Δεκεμβρίου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
18/12/2025

Film Factory: Ένα τριήμερο κινηματογραφικών masterclasses με ελεύθερη είσοδο στην Ταινιοθήκη

Μία από τις πιο δημιουργικές και επιτυχημένες εκπαιδευτικές δράσεις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου επιστρέφει για δέκατη τέταρτη χρονιά.

Avatar: Φωτιά και Στάχτη

Τρίτη παραλλαγή της ίδιας ακριβώς ιστορίας. Όσο όμως το θέαμα διογκώνεται προς το (ακόμα) εντυπωσιακότερο, τόσο όλα τα υπόλοιπα (χαρακτήρες, πλοκή, οικολογική αλληγορία) γίνονται απλοϊκότερα, μελοδραματικότερα και αφελέστερα. | Powered by Uber.

Η Αγγελία

Ψυχολογικό θρίλερ διαδοχικών ανατροπών, το οποίο, από την εξέλιξη της πλοκής έως τις ερωτικές σκηνές, μοιάζει αναποφάσιστο μέχρι τέλους για το αν θα ήθελε να είναι μια σαρκαστική παρωδία. | Powered by Uber.

Αυτά που Σκοτώνεις

Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Σάντανς για ένα αγωνιώδες δράμα, το οποίο στήνει μια υποβλητική ατμόσφαιρα μυστηρίου, θολώνοντας δεξιοτεχνικά τα όρια φαντασίας και πραγματικότητας. | Powered by Uber.

Αλευρίνο, "Το Σπέρμα του Σύμπαντος"

Άλλο ένα χιουμοριστικό, χαοτικό και κατασκευαστικά ερασιτεχνικό σινε-δοκίμιο από τον αθεράπευτα παιγνιώδη και απολαυστικό παραμυθά δημιουργό τού "Πέφτουν οι Σφαίρες σαν το Χαλάζι…" | Powered by Uber.

Χριστούγεννα με τον Ποντικούλη

Ναΐφ, καρτουνίστικη και καλογυρισμένη κωμωδία καταστροφής, όπου τα (ψηφιακά) ποντίκια κλέβουν την παράσταση από τους αμήχανους ζωντανούς χαρακτήρες. | Powered by Uber.