Παγίδα

1,5

Άλλη μια πρωτότυπη ιδέα του σκηνοθέτη της «Έκτης Αίσθησης» για ένα αγωνιώδες θρίλερ χαραμίζεται, καθώς εξαντλείται γρήγορα, δίνοντας τη θέση της σε μια εξωφρενικά ασυνάρτητη κορύφωση.

Παγίδα

Από πρωτότυπες ιδέες, άλλο τίποτα. Από δυνατότητες αξιοποίησής τους, όμως, Μ. Νάιτ Σιάμαλαν δεν μπορεί να καυχηθεί ιδιαίτερα. Πέραν της "Έκτης Αίσθησης", του "Άφθαρτου" και του "Σκοτεινού Χωριού", όλα στην αρχή της χολιγουντιανής καριέρας του, έχει χαραμίσει τη δυναμική όλων των υπόλοιπων θρίλερ που ακολούθησαν, άλλοτε αφήνοντας το αρχικό εύρημα ξεκρέμαστο κι άλλοτε εκβιάζοντας μια ανατροπή που θα άφηνε το θεατή εμβρόντητο. Ό,τι συμβαίνει και στην "Παγίδα" δηλαδή, η οποία πολύ γρήγορα – ήδη από το τολμηρό τρέιλέρ της - μας αποκαλύπτει το αγωνιώδες διακύβευμά της: ένας πατέρας συνοδεύει την έφηβη κόρη του στη sold out συναυλία της αγαπημένης της τραγουδίστριας. Κατά τη διάρκεια του σόου, όμως, εκείνος διαπιστώνει πως κάτι παράξενο συμβαίνει σε σχέση με την παρουσία των αστυνομικών στο γήπεδο, για να συνειδητοποιήσει έκπληκτος ότι το όλο event είναι μια καλά στημένη παγίδα για... τον ίδιο.

Γνωρίζοντας ποιος είναι ο κακός της υπόθεσης, η ταινία κρατάει "σπαρταριστή" στα χέρια της μια ενδιαφέρουσα συναισθηματική αντίφαση η οποία χαρακτηρίζει την κινηματογραφική (και όχι μόνον) αφήγηση. Από τη μια ο θεατής απαιτεί δικαιοσύνη και τιμωρία τού κάθε ενόχου, από την άλλη ταυτίζεται πάντα με το βασικό πρωταγωνιστή της ιστορίας, ευχόμενος – ενδόμυχα αν είναι ο κακός - να ξεφύγει από τους διώκτες του. Ένα στοιχείο το οποίο ο Χίτσκοκ είχε κατανοήσει και αξιοποιήσει πλήρως, με τον Σιάμαλαν να ακολουθεί για κάποια ώρα πιστά τα χνάρια του μετρ. Όχι για πολύ όμως. Η κλειστοφοβική ατμόσφαιρα δεν αξιοποιείται πλήρως, οι συμπτώσεις αρχίζουν και γίνονται ολοένα και πιο εκκωφαντικές και αναπόφευκτα δεν αργεί το σασπένς να ξεθυμάνει και η υπομονή να εξαντληθεί.

Οπότε η "Παγίδα" περνάει στην επόμενη "πίστα" και εκεί είναι που τα κάνει εντελώς μαντάρα. Η πλοκή έχει ξεμείνει πλέον από ιδέες, ο χάρτινος χαρακτήρας της τραγουδίστριας αναλαμβάνει ρόλο δυναμικού πρωταγωνιστή (ολέθρια η επιλογή της Σαλέκα Σιάμαλαν, κόρης του σκηνοθέτη) και οι απιθανότητες διαδέχονται τις κοινοτοπίες, μέχρι την εξωφρενικά ασυνάρτητη κορύφωση. To plot twist της οποίας είναι πως δεν υπάρχει plot twist.

ΗΠΑ. 2024. Διάρκεια: 90΄. Διανομή: TANWEER

Περισσότερες πληροφορίες

Παγίδα

Trap
1,5
  • Θρίλερ
  • 2024
  • Διάρκεια: 105 '
  • Μ. Νάιτ Σιάμαλαν

Ένας πατέρας συνοδεύει την έφηβη κόρη του στη συναυλία της αγαπημένης της τραγουδίστριας, για να διαπιστώσει έντρομος πως το όλο event είναι μια καλοστημένη παγίδα για... τον ίδιο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αυτά είναι τα highlights του 16ου Ethnofest

Το Διεθνές Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει και η ομάδα του με τον διευθυντή του Κωνσταντίνο Αϊβαλιώτη επιλέγουν τις καλύτερες στιγμές.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
23/11/2025

Οι "ψαγμένες" ταινίες που βλέπουμε στα σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Οι σινεφίλ και arthouse παραγωγές που παίζονται στις μεγάλες οθόνες της πόλης έως και την Τετάρτη 26/11.

Το Ethnofest είναι και πάλι εδώ!

Η 16η διοργάνωση του Διεθνούς Φεστιβάλ Εθνογραφικού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει με αφιέρωμα στην εκτός σχεδίου Ελλάδα και πολλά ακόμα ενδιαφέροντα ντοκιμαντέρ.

Τι νέο βλέπουμε στα σινεμά αυτό το ΠΣΚ

Οι κριτικές, τα τρέιλερ και όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις για τις νέες ταινίες της εβδομάδας στους κινηματογράφους της Αθήνας.

Πού θα δεις όλες τις ταινίες του Γιάννη Οικονομίδη

Λίγο πριν την κυκλοφορία της νέας του ταινίας, όλη η φιλμογραφία του Γιάννη Οικονομίδη αποκλειστικά στο cinobo.com

Ξεκινάει το 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Πελοποννήσου

Μπαίνοντας δυναμικά στη δεύτερη δεκαετία του, το πετυχημένο σινε-event της Καλαμάτας σηκώνει αυλαία και από τις 21 έως τις 30/11 παρουσιάζει ένα διευρυμένο πρόγραμμα 108 ντοκιμαντέρ από όλο τον κόσμο, αλλά και ένα πλούσιο καλειδοσκόπιο παράλληλων δράσεων.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (20-26/11)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.