Η Παράσταση Αρχίζει

4

Τέσσερα βραβεία Όσκαρ για ένα ανεπανάληπτο ρέκβιεμ, ένα υπαρξιακό μιούζικαλ δίχως ταίρι που αποθεώνει το δώρο της ύπαρξης, τη μαγεία του θεάματος και τις αντιφάσεις που ορίζουν τους ανθρώπους.

Η Παράσταση Αρχίζει «Η Παράσταση Αρχίζει»

Κάτι που λίγοι θα παραδεχτούν, αλλά πολλοί έχουν κάνει κάποια στιγμή στη ζωή τους, είναι να φανταστούν την κηδεία τους. Τη μέρα που όλοι όσοι νοιάστηκαν γι’ αυτούς θα σμίξουν, θα αγκαλιαστούν και ίσως κλάψουν για μια απώλεια που αφήνει, μάλλον, δυσαναπλήρωτο κενό. Πέρα από τις σαφείς δόσεις ματαιοδοξίας και αυταρέσκειας που περικλείει μια τέτοια σκέψη, φέρει επίσης το άγχος του ελέγχου, της απόπειρας ως την ύστατη ώρα να καθορίσεις εσύ πώς θέλεις να σε θυμούνται.

Αυτό ακριβώς αποφάσισε να κάνει τη δεκαετία του ’70 ο Μπομπ Φόσι, αφού επιβίωσε μιας καρδιακής προσβολής, ευγενική χορηγία της ρουτίνας του που περιλάμβανε αμφεταμίνες για πρωινό, μανιώδες κάπνισμα, μπόλικο αλκοόλ, ενώ παράλληλα σκηνοθετούσε μια ταινία (το υπέροχο "Λένι ο Βρωμόστομος") και ένα μιούζικαλ (το εμβληματικό "Chicago"). Λίγο η υπερκόπωση, λίγο οι καταχρήσεις, ο επιζήσας Φόσι εμπνέεται τότε το σε μεγάλο βαθμό αυτοβιογραφικό ρέκβιεμ "Η Παράσταση Αρχίζει", που αποδεικνύεται το magnum opus του.

Σε μια ερμηνεία ζωής, τον κεντρικό ρόλο κρατά ο Ρόι Σέιντερ ενσαρκώνοντας –τι άλλο;– έναν ιδιοφυή πλην όμως εγωπαθή σκηνοθέτη, ο οποίος κάνει έναν απολογισμό της ζωής του έχοντας γλιτώσει παρά τρίχα το θάνατο. Τα όρια ανάμεσα στη μυθοπλασία και την πραγματικότητα θολώνουν έντονα από τον Φόσι, ο οποίος βαδίζει προσεκτικά μεταξύ ναρκισσιστικής αυτοαναφορικότητας και ειλικρινούς αυτοκριτικής, φροντίζοντας το κινηματογραφικό άλτερ έγκο του, ένας γνήσιος αντιήρωας, να διατηρεί την ανθρωπιά του. Προσγειωμένα, παρά τον ηδονισμό και την πληθωρικότητα της ταινίας, η γοητεία του ελαττωματικού πρωταγωνιστή αποδομείται ώσπου να αντικατασταθεί από τον αξεπέραστο φόβο του Τέλους, την ουσία όλου του αφηγήματος. Συμφιλίωση με το αναπόφευκτο δεν υπάρχει, μονάχα η ψευδαίσθηση πως θα τα προλάβουμε όλα, ότι η αφοσίωση σε έργα και συντρόφους θα απαλύνει τον πόνο της φυγής, ότι βιώνοντας όσα περισσότερα γίνεται θα έχει πληρωθεί το χρέος απέναντι στο δώρο της ύπαρξης. Ο Φόσι, εξάλλου, τα λέει όλα εξαρχής: "Η ακροβασία είναι ζωή. Τα υπόλοιπα είναι αναμονή".

ΗΠΑ. 1980. Διάρκεια: 123΄. Διανομή: RIVIERA.

Περισσότερες πληροφορίες

Η Παράσταση Αρχίζει

All that Jazz
4
  • Μιούζικαλ
  • 1979
  • Διάρκεια: 123 '
  • Μπομπ Φόσι

Ύστερα από μια καρδιακή προσβολή και ενώ ετοιμάζει ταυτόχρονα μια παράσταση και μια ταινία, ένας σκηνοθέτης αποφασίζει να κάνει τον πικρό απολογισμό της ζωής του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης

Μεταφορά ενός μιούζικαλ του Μπρόντγουεϊ, βασισμένο σε οσκαρική ταινία. Άνευρο, ελάχιστα πειστικό και αδέξιο στην εναλλαγή πραγματικότητας - φαντασίας, με ερμηνευτική έκπληξη τον ταλαντούχο Τόνατιου. | Powered by Uber.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
23/10/2025

Η Κατάρα του Σέλμπι Όουκς

Found footages, home videos και κλασική αφήγηση συνδυάζονται σε μια "υβριδική" ταινία τρόμου, η οποία χτίζει ατμόσφαιρα, αλλά δεν έχει στέρεο στόρι για να την υποστηρίξει. | Powered by Uber.

Τα Τέρματα του Αυγούστου

Η ανθρωπογεωγραφία μιας κινηματογραφικά αόρατης Ελλάδας αναδεικνύεται γλαφυρά μέσα από την τρυφερή ματιά σε ένα μικρόκοσμο συναρπαστικών αντιθέσεων. | Powered by Uber.

Chainsaw Man - Η Ταινία: Reze Arc

Manga που έγινε πρώτα τηλεοπτικό και τώρα κινηματογραφικό anime, με πρωτότυπη, "διχασμένη" πλοκή (ρομαντική και περιπετειώδη), μαύρο χιούμορ και γραφική βία. | Powered by Uber.

Το Χειρόγραφο της Σαραγόσα

Παραμυθένια και απολαυστική διασκευή ενός γοητευτικού συρταρωτού μυθιστορήματος (ιστορίες μέσα σε άλλες ιστορίες) του 19ου αιώνα. | Powered by Uber.

Στο Κολωνάκι και το HAU Movie Club βλέπεις το "Ψυχώ" με ελεύθερη είσοδο

Μία δωρεάν πρόταση για το φετινό Halloween, με την προβολή της εμβληματικής ταινίας στο θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης.

Ο κινηματογραφικός Διονύσης Σαββόπουλος

Το αποτύπωμα που άφησε ο καλλιτέχνης στη μεγάλη οθόνη μέσα από τα σάουντρακ και τις ταινίες που συμμετείχε.