Φρίμοντ

3,5

Οδοιπορικό αναζήτησης ανθρώπινης επικοινωνίας μέσα σ’ έναν κόσμο πολυπολιτισμικής μοναξιάς. Με αναζωογονητικό χιούμορ, κατασταλαγμένη σοφία και τη γήινη, απολαυστική απλότητα του πρώιμου Τζάρμους.

Φρίμοντ

Ένα κινέζικο ρητό ισχυρίζεται πως "η αρετή στέκεται στη μέση". Το πιστεύει ακράδαντα ο Κινέζος ιδιοκτήτης ενός εργοστασίου μπισκότων τύχης του Σαν Φρανσίσκο στο οποίο δουλεύει η Ντόνια, μια μετανάστρια από το Αφγανιστάν η οποία διαμένει στο κοντινό Φρίμοντ. Η ρουτίνα της περιορίζεται σε λιγοστές κουβέντες με μια συνομήλικη συνάδελφο και μερικούς συμπατριώτες της που μένουν στην ίδια πολυκατοικία, ενώ σε τακτά διαστήματα επισκέπτεται έναν ψυχίατρο, ζητώντας να της γράψει υπνωτικά χάπια, μιας και δυσκολεύεται να κοιμηθεί. Μέχρι που μια ηλικιωμένη συνάδελφός της πεθαίνει ξαφνικά εν ώρα εργασίας κι αναλαμβάνει να γράφει εκείνη πλέον τα μηνύματα που συσκευάζονται μέσα στα μπισκότα.


Η τέταρτη ταινία του ιρανικής καταγωγής Μπαμπάκ Τζαλαλί ("Frontier Blues", "Radio Dreams", "Land") αναζητά τη μέση οδό σε έναν κόσμο των άκρων. Βίαιο (το Αφγανιστάν που άφησε πίσω της η Ντόνια) και πλασματικά παρηγορητικό (οι τούρκικες τηλεοπτικές σαπουνόπερες), ανοιχτό σε κάθε πολυπολιτισμική επαφή και ταυτόχρονα μοναχικό και αποξενωμένο. Η Ντόνια τον παρατηρεί κρατώντας τις αποστάσεις της. Δεν επεμβαίνει στις ζωές των συμπατριωτών της, δεν ακολουθεί την τακτική ερωτικής προσέγγισης της Αμερικανίδας συναδέλφου της, δεν αποκαλύπτει στον ψυχίατρο, αλλά ούτε και στον εαυτό της, τους πραγματικούς, βαθύτερους λόγους της αϋπνίας της. Με ένα χάπι θέλει να κρατήσει αναμνήσεις και προσδοκίες μακριά. Το μέλλον (της), όμως, δεν μπορεί να περιμένει και η τύχη(;) φροντίζει να το φέρει μπροστά της. Τώρα, πρέπει να το γράψει η ίδια.


Ακολουθώντας τα διδάγματα του Ασπροδόντη, του τετράποδου πρωταγωνιστή του διάσημου μυθιστορήματος του Τζακ Λόντον, η Ντόνια θα ξεκινήσει ένα καθυστερημένο οδοιπορικό αναζήτησης ανθρώπινης επικοινωνίας μέσα σ’ έναν κόσμο παγκοσμιοποιημένης μοναξιάς. Ο Τζαλαλί την ακολουθεί από τη σωστή κινηματογραφική απόσταση, την πλαισιώνει με ένα ασπρόμαυρο, τετράγωνο κάδρο και τη συνοδεύει με αναζωογονητικό χιούμορ, κατασταλαγμένη σοφία και τη γήινη, απολαυστική απλότητα του πρώιμου Τζάρμους. Παράλληλα, φροντίζει το μήνυμά της στον "έξω κόσμο" να φτάσει στα λάθος χέρια, έτσι όπως συμβαίνει πάντα όταν πρέπει να γίνει τελικά κάτι σωστό.

Α/Μ. ΗΠΑ. 2023. Διάρκεια: 91΄. Διανομή: ONE FROM THE HEART

Περισσότερες πληροφορίες

Φρίμοντ

Fremont
3,5
  • Δραματική
  • 2023
  • Διάρκεια: 91 '
  • Μπαμπάκ Τζαλαλί

Μετανάστρια από το Αφγανιστάν, η Ντόνια εργάζεται σε ένα εργοστάσιο κινέζικων μπισκότων τύχης. Καθώς προσπαθεί να βάλει τη ζωή της σε τάξη, δοκιμάζει τολμηρά να στείλει ένα ξεχωριστό μήνυμα στον «έξω κόσμο».

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Απόψε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος: Δύο ξεχωριστές ταινίες, αποκατεστημένες και προσβάσιμες για όλους

"Πικρό ψωμί" και "Μια ζωή σε θυμάμαι να φεύγεις" προβάλλονται απόψε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος με είσοδο ελεύθερη για το κοινό.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
19/12/2025

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (18-24/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Τζέιμς Κάμερον έχτισε τον μύθο του πολύ πριν το 'Avatar: Φωτιά και Στάχτη'

Για περισσότερα από 45 χρόνια, ο θρυλικός Καναδός σκηνοθέτης μετατρέπει το αδύνατο σε κινηματογραφική τελειότητα, αναγκάζοντας κάθε φορά Χόλιγουντ και κοινό σε βαθιά υπόκλιση.

Τελικά, αξίζει να δούμε το νέο "Avatar: Φωτιά και Στάχτη";

Με αφορμή την πρεμιέρα της τρίτης ταινίας του μπλε franchise επιστημονικής φαντασίας, εξερευνούμε τον αντι-αποικιοκρατικό (;) κόσμο του Τζέιμς Κάμερον.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 18 Δεκεμβρίου.

Film Factory: Ένα τριήμερο κινηματογραφικών masterclasses με ελεύθερη είσοδο στην Ταινιοθήκη

Μία από τις πιο δημιουργικές και επιτυχημένες εκπαιδευτικές δράσεις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου επιστρέφει για δέκατη τέταρτη χρονιά.

Avatar: Φωτιά και Στάχτη

Τρίτη παραλλαγή της ίδιας ακριβώς ιστορίας. Όσο όμως το θέαμα διογκώνεται προς το (ακόμα) εντυπωσιακότερο, τόσο όλα τα υπόλοιπα (χαρακτήρες, πλοκή, οικολογική αλληγορία) γίνονται απλοϊκότερα, μελοδραματικότερα και αφελέστερα. | Powered by Uber.