Περάσματα

3

Ο ερωτικός πόθος και η κοινωνική ζωή συγκρούονται σε μια θαρραλέα επώδυνη και υποδόρια χιουμοριστική περιγραφή της αντιφατικής φύσης των ανθρώπινων επιθυμιών.

Περάσματα

Η πρώτη σκηνή της ταινίας αφορά μία από τις τελευταίες κάποιας άλλης. Αυτήν την οποία γυρίζει ο Τόμας, ένας απαιτητικός σκηνοθέτης αποφασισμένος να παίρνει πάντα αυτό που θέλει. Όχι μόνο στο πλατό, αλλά και στην προσωπική του ζωή, την οποία μοιράζεται με τον χαμηλότονο γραφίστα Μάρτιν, με τον οποίο είναι παντρεμένοι. Όταν όμως ο Τόμας γνωρίσει σ’ ένα πάρτι την Αγκάτ, μια νεαρή δασκάλα, θα ξεκινήσει μαζί της μια απενοχοποιημένη παράλληλη σχέση. Χωρίς να την κρύβει… εντελώς από τον Μάρτιν, τον παραμελεί όλο και περισσότερο, μοιάζοντας συνεπαρμένος από το καινούργιο του πάθος.


Ξεκινώντας από ερωτήματα τα οποία αφορούν τη σχέση ζωής και τέχνης, όπως το πόσο εγωκεντρικός, απαιτητικός και "δικτάτορας" δικαιολογείται να είναι ένας καλλιτέχνης τη στιγμή της δημιουργίας, ο Άιρα Σακς προχωράει σε πιο επώδυνες παρατηρήσεις επί της καθημερινής ζωής. Κατά πόσο μπορεί να γίνει ανεκτή μια ανάλογη συμπεριφορά, η οποία έχει να κάνει με την άρνηση ευνουχισμού της ερωτικής επιθυμίας, με την κατάργηση κάθε έννοιας ιδιοκτησίας απέναντι στα συναισθήματα του άλλου και τελικά τη μη αποδοχή της τακτοποιημένης και ρουτινιάρικης έγγαμης συμβίωσης; Είναι εγωκεντρικό να προτάσσεις το ένστικτό σου και πότε αυτό πρέπει να τιθασευτεί για να εξυπηρετηθεί το κοινό καλό;


Όλες οι ταινίες του Άιρα Σακς ("Η Αγάπη Είναι Παράξενη", "Μικροί Κύριοι", "Frankie") αφορούν ταξίδια αυτογνωσίας μέσα από περίπλοκες, αντισυμβατικές σχέσεις. Ο Αμερικανός σεναριογράφος και σκηνοθέτης ξέρει να περιγράφει με ακρίβεια τη αντιφατική φύση των ανθρώπινων επιθυμιών, προχωρώντας εδώ σε μια θαρραλέα βιτριολική και υποδόρια χιουμοριστική παραλλαγή του μοτίβου "ο ερωτικός πόθος συγκρούεται με την κοινωνική ζωή". Βάζει στο κέντρο του κάδρου του τον αντιπαθέστερο και συνάμα πλέον ενδιαφέροντα χαρακτήρα, μοιράζει δίκαια τις ευθύνες και αναρωτιέται πάνω στους χαρακτηρισμούς θύτης και θύμα. Κι όλα αυτά με μια νηφάλια αφήγηση, η οποία δεν υποτιμά καμία σκηνή, καμία ατάκα και κανένα βλέμμα, υπόδειγμα δραματικής ισορροπίας και σκηνοθετικής σύνεσης.

Γαλλία, Γερμανία. 2023. Διάρκεια: 91΄. Διανομή: THE FILM GROUP

Περισσότερες πληροφορίες

Περάσματα

Passages
3
  • Δραματική
  • 2023
  • Διάρκεια: 91 '
  • Άιρα Σακς

Η ζωή του σκηνοθέτη Τόμας και του γραφίστα Μάρτιν, οι οποίοι είναι παντρεμένοι μεταξύ τους, θα αναστατωθεί από την παρουσία της Αγκάτ, μιας καθηγήτριας με την οποία ο πρώτος κάνει παράλληλη σχέση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η Νοεμί Μερλάν βγαίνει "στο μπαλκόνι" για τα γυναικεία δικαιώματα

Η διάσημη Γαλλίδα ηθοποιός σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στις "Μπαλκονάτες", μια εκκεντρική και ανατρεπτική μαύρη κωμωδία πάνω στο αντρικό βλέμμα και τη σύγχρονη γυναικεία εικόνα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
11/07/2025

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα τα σινεμά (10-16/7)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

10 ταινίες που μυρίζουν καλοκαίρι

Οι ταινίες που θα μας κρατήσουν συντροφιά τις μέρες που η Αθήνα θα "βράζει".

To "The birthday party" με τον Γουίλεμ Νταφόε θα κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο Λοκάρνο

Από τον σκηνοθέτη του "Παράθυρο στη Θάλασσα", Μιγκέλ Άνχελ Χιμένεθ, η νέα παραγωγή που γυρίστηκε στην Ελλάδα κι έχει ελληνική παρουσία σε σενάριο και καστ κάνει ποδαρικό στο φεστιβάλ της Ελβετίας.

Λένε πως αυτή θα είναι μια από τις πιο τρομακτικές ταινίες του καλοκαιριού

Όσα χρειάζεται να ξέρεις για "The Home", που έρχεται στους κινηματογράφους στις 14 Αυγούστου.

Όλες οι παλαιότερες ταινίες που επιστρέφουν στους κινηματογράφους από τις 10 Ιουλίου

Άλφρεντ Χίτσκοκ και... Σαλβαδόρ Νταλί, μια ταινία τρόμου του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν και ένα βωβό αριστούργημα δίνουν ραντεβού στα σινεμά από τις 10 Ιουλίου.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 10 Ιουλίου.