Περάσματα

3

Ο ερωτικός πόθος και η κοινωνική ζωή συγκρούονται σε μια θαρραλέα επώδυνη και υποδόρια χιουμοριστική περιγραφή της αντιφατικής φύσης των ανθρώπινων επιθυμιών.

Περάσματα

Η πρώτη σκηνή της ταινίας αφορά μία από τις τελευταίες κάποιας άλλης. Αυτήν την οποία γυρίζει ο Τόμας, ένας απαιτητικός σκηνοθέτης αποφασισμένος να παίρνει πάντα αυτό που θέλει. Όχι μόνο στο πλατό, αλλά και στην προσωπική του ζωή, την οποία μοιράζεται με τον χαμηλότονο γραφίστα Μάρτιν, με τον οποίο είναι παντρεμένοι. Όταν όμως ο Τόμας γνωρίσει σ’ ένα πάρτι την Αγκάτ, μια νεαρή δασκάλα, θα ξεκινήσει μαζί της μια απενοχοποιημένη παράλληλη σχέση. Χωρίς να την κρύβει… εντελώς από τον Μάρτιν, τον παραμελεί όλο και περισσότερο, μοιάζοντας συνεπαρμένος από το καινούργιο του πάθος.


Ξεκινώντας από ερωτήματα τα οποία αφορούν τη σχέση ζωής και τέχνης, όπως το πόσο εγωκεντρικός, απαιτητικός και "δικτάτορας" δικαιολογείται να είναι ένας καλλιτέχνης τη στιγμή της δημιουργίας, ο Άιρα Σακς προχωράει σε πιο επώδυνες παρατηρήσεις επί της καθημερινής ζωής. Κατά πόσο μπορεί να γίνει ανεκτή μια ανάλογη συμπεριφορά, η οποία έχει να κάνει με την άρνηση ευνουχισμού της ερωτικής επιθυμίας, με την κατάργηση κάθε έννοιας ιδιοκτησίας απέναντι στα συναισθήματα του άλλου και τελικά τη μη αποδοχή της τακτοποιημένης και ρουτινιάρικης έγγαμης συμβίωσης; Είναι εγωκεντρικό να προτάσσεις το ένστικτό σου και πότε αυτό πρέπει να τιθασευτεί για να εξυπηρετηθεί το κοινό καλό;


Όλες οι ταινίες του Άιρα Σακς ("Η Αγάπη Είναι Παράξενη", "Μικροί Κύριοι", "Frankie") αφορούν ταξίδια αυτογνωσίας μέσα από περίπλοκες, αντισυμβατικές σχέσεις. Ο Αμερικανός σεναριογράφος και σκηνοθέτης ξέρει να περιγράφει με ακρίβεια τη αντιφατική φύση των ανθρώπινων επιθυμιών, προχωρώντας εδώ σε μια θαρραλέα βιτριολική και υποδόρια χιουμοριστική παραλλαγή του μοτίβου "ο ερωτικός πόθος συγκρούεται με την κοινωνική ζωή". Βάζει στο κέντρο του κάδρου του τον αντιπαθέστερο και συνάμα πλέον ενδιαφέροντα χαρακτήρα, μοιράζει δίκαια τις ευθύνες και αναρωτιέται πάνω στους χαρακτηρισμούς θύτης και θύμα. Κι όλα αυτά με μια νηφάλια αφήγηση, η οποία δεν υποτιμά καμία σκηνή, καμία ατάκα και κανένα βλέμμα, υπόδειγμα δραματικής ισορροπίας και σκηνοθετικής σύνεσης.

Γαλλία, Γερμανία. 2023. Διάρκεια: 91΄. Διανομή: THE FILM GROUP

Περισσότερες πληροφορίες

Περάσματα

Passages
3
  • Δραματική
  • 2023
  • Διάρκεια: 91 '
  • Άιρα Σακς

Η ζωή του σκηνοθέτη Τόμας και του γραφίστα Μάρτιν, οι οποίοι είναι παντρεμένοι μεταξύ τους, θα αναστατωθεί από την παρουσία της Αγκάτ, μιας καθηγήτριας με την οποία ο πρώτος κάνει παράλληλη σχέση.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Στον Ιστό του Τρόμου

Καλοκουρδισμένο, κλειστοφοβικό θρίλερ γεμάτο σασπένς, ένταση και ανατριχίλες, στο οποίο υπάρχει χώρος και μια ευθεία κοινωνικοπολιτική αλληγορία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
02/05/2024

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα

Το reboot των αστείων κατορθωμάτων του πιο cool σινε-γάτου ξεκινάει σαν ατακαριστή, μπριόζα κωμωδία καταστάσεων, για να εξελιχθεί σε μια ευρηματικότατη, αγωνιώδη και ξεκαρδιστική "Επικίνδυνη Αποστολή".

Το Χρώμα του Ροδιού

Ένα από τα διαχρονικά αριστουργήματα του ποιητικού σινεμά, το οποίο δημιουργεί ένα μεθυστικών αισθήσεων και συναρπαστικών συναισθημάτων κόσμο (ο αρμένικος πολιτισμός) χάρη στη δύναμη της καθαρής εικόνας.

Επιτέλους όλοι πια μιλάνε για τον Νίκο Παπατάκη

Το Cinobo παρουσιάζει τη φιλμογραφία του ασύγκριτου σκηνοθέτη στην πλατφόρμα του δίνοντας πρόσβαση σε ένα πολύτιμο και εν πολλοίς υποτιμημένο έργο.

Οι 16 Ίριδες που διεκδικεί η "Φόνισσα" ήρθαν νομοτελειακά

Στις υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου αποτυπώνεται η επιτυχία της ποιοτικής διασκευής της Εύας Νάθενα.

Η σχέση του συγγραφέα Πολ Όστερ με τον κινηματογράφο

Θυμόμαστε τα βιβλία του εμβληματικού συγγραφέα που έγιναν ταινίες αλλά και τα φιλμ που ο ίδιος σκηνοθέτησε.

Οι ταινίες που ανυπομονούμε να δούμε στα θερινά το καλοκαίρι

Χαρτογραφούμε το τοπίο των κυκλοφοριών που πρόκειται να μας συντροφεύσουν τους επόμενους μήνες.