Άκουσέ με

2

Μετρημένο και ειλικρινές, αν και σεναριακά αμήχανο και επαναλαμβανόμενο δράμα χαρακτήρων με κοινωνική ματιά πάνω στη σύγχρονη αδυναμία επικοινωνίας.

Άκουσέ με

Στο "Το Δέντρο και η Κούνια" του 2013, μια Ελληνίδα και μια Σέρβα συναντιούνται στην επαρχιακή Βόρεια Ελλάδα, με τη γνωριμία τους να ξεκλειδώνει μια σειρά από επώδυνα οικογενειακά μυστικά. Στη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία της Μαρίας Ντούζα, η μετανάστευση, η οικογένεια και η διαφορετική γλώσσα επιστρέφουν ως κυρίαρχες έννοιες, μέσα από τη ιστορία της Βαλμίρας, μιας έφηβης την οποία οικονομικές δυσκολίες αναγκάζουν να αφήσει το σχολείο κωφών στην Αθήνα και να επιστρέψει στο νησί του πατέρα της. Εκείνος είναι παντρεμένος ξανά με μια Βουλγάρα, ενώ μαζί τους μένει και ο Άρης, γιος της από τον προηγούμενο γάμο της. Η Βαλμίρα δεν βλέπει την ώρα να γυρίσει πίσω, στοχεύοντας σε σπουδές χορού, αντιμέτωπη τόσο με την περιθωριοποίηση εκ μέρους των συμμαθητών της όσο και με την αδιαφορία του πατέρα της, ο οποίος έχει παγιδευτεί σε επαγγελματικό αδιέξοδο.


Η ελληνική επαρχία σκιαγραφείται, με λιγοστές υπερβολές, ως ένας κόσμος προκαταλήψεων, οι οποίες έχουν να κάνουν με το οικείο και το ξένο, τη διαφορά των γενεών, το φόβο του Άλλου. Η γλώσσα, το φύλο, η ηλικία, η καταγωγή, όλα στέκονται ως εμπόδιο στη συνεννόηση των ενηλίκων μεταξύ τους, αλλά και με τη νέα γενιά, η οποία παρουσιάζεται επίσης διχασμένη κι αποπροσανατολισμένη. Το "άκουσέ με" που απευθύνει η Βαλμίρα στους γύρω της αφορά λοιπόν μια ολόκληρη κοινωνία, εγκλωβισμένη σε στερεότυπα που υψώνουν τοίχους στην ανθρώπινη επαφή.


Όλα αυτά κυκλοφορούν ασθμαίνοντας μέσα σε μια μετρημένη και ειλικρινή, αν και σεναριακά αμήχανη και επαναλαμβανόμενη μελέτη χαρακτήρων με κοινωνική ματιά πάνω στη σύγχρονη αδυναμία επικοινωνίας. Ο ρεαλισμός της δεν είναι απόλυτα στέρεος και το δραματικό ζουμί της αποδεικνύεται λιγοστό, το ίδιο και οι αληθινά συγκινητικές στιγμές της (εύκολο το τρικ της τελικής λύσης των αντιθέσεων). Η γεμάτη κατανόηση προσέγγιση στους βασικούς χαρακτήρες είναι όμως εμφανής, κάτι που τη γεμίζει ζεστή ανθρωπιά και της χάρισε διεθνή φεστιβαλική πορεία.

Ελλάδα, Βουλγαρία. 2022. Διάρκεια: 108΄. Διανομή: CINOBO

Περισσότερες πληροφορίες

Άκουσέ με

2
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 108 '
  • Μαρία Ντούζα

Οικονομικές δυσκολίες αναγκάζουν την έφηβη Βαλμίρα να αφήσει το σχολείο κωφών στην Αθήνα και να επιστρέψει στο νησί του πατέρα της, όπου βρίσκεται αντιμέτωπη με την περιθωριοποίηση και την αδιαφορία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Κάουτερ Μπεν Χανία: "Όσα συμβαίνουν στη Γάζα μάς κάνουν όλους Παλαιστίνιους"

Η βραβευμένη στη Βενετία σκηνοθέτρια της "Φωνής της Χιντ Ρατζάμπ" μιλάει για την κινηματογραφική διαχείριση ενός σοκαριστικού αληθινού ντοκουμέντου, το οποίο μετέτρεψε σε πολιτικό θρίλερ και σε μια ηχηρή αντιπολεμική κραυγή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
05/12/2025

Μαρία Κομνηνού, ποια είναι τα must του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας;

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια μας παρουσιάζει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε τις πρώτες μέρες του φεστιβάλ.

Λώρη Λοϊζίδη, πώς είναι να φτιάχνεις ένα ελληνικό χριστουγεννιάτικο παραμύθι;

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας ταινίας του Χρήστου Κανάκη, "Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων", το "α" συζήτησε με τον πρωταγωνιστή και σεναριογράφο Λώρη Λοϊζιδη.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 4 Δεκεμβρίου.

"Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων" ήχησαν νωρίτερα στην μεγάλη οθόνη

Επίσημη πρεμιέρα για την πολυαναμενόμενη Χριστουγεννιάτικη ταινία του Χρήστου Κανάκη.

Πέντε Νύχτες στου Φρέντι 2

Η δεύτερη ταινία του δημοφιλούς franchise κλείνει το μάτι στους θαυμαστές του τρόμου, αλλά δυστυχώς η πίτσα του Freddy Fazbear έχει ήδη κρυώσει.

Η Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ

Αργυρό Λιοντάρι στη Βενετία για μια συγκινητική αντιπολεμική καταγγελία με συναρπαστική εξέλιξη και καταιγιστικό ρυθμό. Υποδειγματική μείξη ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, η οποία αποφεύγει την παγίδα του εκβιαστικού μελοδράματος –σχεδόν– ολοκληρωτικά. | Powered by Uber.