Νέα Ήπειρος

1,5

Το απελπισμένο κυνήγι του βρόμικου ρεαλισμού παρασύρει μια ιστορία παθιασμένου, αλλά αδιέξοδου έρωτα στην ποζάτη υπερβολή και την γκροτέσκα γραφικότητα.

Νέα Ήπειρος

Ο Χάρης Φραγκούλης ("Άφτερλωβ", "Οι Αισθηματίες") διαθέτει μια ερμηνευτική εξωστρέφεια που παρασύρει, βοηθώντας τον να νιώθει άνετα με πληθωρικούς, οικονομιδικής κοπής ρόλους "τσαλακωμένων" χαρακτήρων. Σαν αυτόν του Φάνη, ο οποίος έχει εγκαταλείψει το κομπαρσάδικο της Μίνας, η οποία είναι παράλληλα μάνατζερ εκδιδόμενων κοριτσιών, και τη βγάζει διακινώντας κλοπιαία. Είναι ένας τσαμπουκαλεμένος μικροαπατεώνας που κυνηγάει να πιάσει την καλή, ενώ συζεί στο κέντρο της Αθήνας με τη Μαρία, ηθοποιό που κάνει περιστασιακά κομπαρσιλίκια. Μέσω της Μίνας, η τελευταία θα πιάσει δουλειά σ’ ένα escape room, ο ιδιοκτήτης του οποίου αρχίζει να τη φλερτάρει. Παράλληλα, η Μίνα πιέζει όλο και εντονότερα τον Φάνη να συνεργαστούν ξανά, ώστε να τη βοηθήσει έτσι να ξεπεράσει τα μεγάλα οικονομικά προβλήματά της. Όλα αυτά, όμως, τον εγκλωβίζουν σε έναν φαύλο κύκλο συγκρούσεων, προσδοκιών και απογοητεύσεων με θύμα τη Μαρία και τη σχέση τους.


Οι ήρωες της "Νέας Ηπείρου" θέλουν να πέσουν στα βαθιά, αλλά είναι καταδικασμένοι να κολυμπάνε μόνιμα σε ρηχά και θολά νερά. Στη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του, ο Παντελής Παγουλάτος ("Όνειρα Γλυκά" με τον Γιάννη Φέρτη και την Μπέτυ Λιβανού) τους περιγράφει σαν θηρία στο κλουβί και προσπαθεί να ανακαλύψει τον βαθιά κρυμμένο μέσα τους ρομαντισμό, τον οποίο μια ανθρωποφάγα κοινωνία έχει μετατρέψει σε αυτοκαταστροφική οργή. Η κινηματογραφική μέθοδός του στηρίζεται σε μια αγχωμένα νευρική σκηνοθεσία, μια χειμαρρώδη ερμηνεία από έναν αεικίνητο Χάρη Φραγκούλη και ένα μονοδιάστατο σενάριο, το οποίο δεν μπορεί να προχωρήσει πέρα από νατουραλίστικα κλισέ, προφανή πολιτικοκοινωνικά σχόλια και σχηματικούς περιφερειακούς χαρακτήρες.

Υπάρχουν στιγμές κατά τις οποίες η ταινία σταματάει για να πάρει ανάσα και τότε ένα απορημένο βλέμμα, μια περιττή χειρονομία, οι νότες του Κ. Βήτα και ένα τρυφερό κλόουζ απ πιάνουν απ’ τα μαλλιά κομμάτια κινηματογραφικής και συναισθηματικής αλήθειας. Την υπόλοιπη ώρα, το απελπισμένο κυνήγι του βρόμικου ρεαλισμού παρασύρει μια ιστορία παθιασμένου, αλλά αδιέξοδου έρωτα στην ποζάτη υπερβολή και την γκροτέσκα γραφικότητα.

Ελλάδα. 2023. Διάρκεια: 108΄. Διανομή: BAD CROWD

Περισσότερες πληροφορίες

Νέα Ήπειρος

1,5
  • Δραματική
  • 2023
  • Διάρκεια: 108 '
  • Παντελής Παγουλάτος

Ο Φάνης, ο οποίος διακινεί κλοπιμαία, συζεί στο κέντρο της Αθήνας με τη Μαρία, ηθοποιό που κάνει περιστασιακά κομπαρσιλίκια. Προσπαθούν με κάθε τρόπο να πιάσουν την καλή, αλλά οι περιστάσεις είναι πάντα εναντίον τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τι νέο βλέπουμε στα σινεμά αυτό το ΠΣΚ

Οι καινούριες ταινίες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 4/12, οι κριτικές, τα τρέιλερ και όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις γι' αυτές.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
05/12/2025

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (4-10/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Κάουτερ Μπεν Χανία: "Όσα συμβαίνουν στη Γάζα μάς κάνουν όλους Παλαιστίνιους"

Η βραβευμένη στη Βενετία σκηνοθέτρια της "Φωνής της Χιντ Ρατζάμπ" μιλάει για την κινηματογραφική διαχείριση ενός σοκαριστικού αληθινού ντοκουμέντου, το οποίο μετέτρεψε σε πολιτικό θρίλερ και σε μια ηχηρή αντιπολεμική κραυγή.

Μαρία Κομνηνού, ποια είναι τα must του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας;

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια μας παρουσιάζει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε τις πρώτες μέρες του φεστιβάλ.

Λώρη Λοϊζίδη, πώς είναι να φτιάχνεις ένα ελληνικό χριστουγεννιάτικο παραμύθι;

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας ταινίας του Χρήστου Κανάκη, "Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων", το "α" συζήτησε με τον πρωταγωνιστή και σεναριογράφο Λώρη Λοϊζιδη.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 4 Δεκεμβρίου.

"Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων" ήχησαν νωρίτερα στην μεγάλη οθόνη

Επίσημη πρεμιέρα για την πολυαναμενόμενη Χριστουγεννιάτικη ταινία του Χρήστου Κανάκη.