Νέα Ήπειρος

1,5

Το απελπισμένο κυνήγι του βρόμικου ρεαλισμού παρασύρει μια ιστορία παθιασμένου, αλλά αδιέξοδου έρωτα στην ποζάτη υπερβολή και την γκροτέσκα γραφικότητα.

Νέα Ήπειρος

Ο Χάρης Φραγκούλης ("Άφτερλωβ", "Οι Αισθηματίες") διαθέτει μια ερμηνευτική εξωστρέφεια που παρασύρει, βοηθώντας τον να νιώθει άνετα με πληθωρικούς, οικονομιδικής κοπής ρόλους "τσαλακωμένων" χαρακτήρων. Σαν αυτόν του Φάνη, ο οποίος έχει εγκαταλείψει το κομπαρσάδικο της Μίνας, η οποία είναι παράλληλα μάνατζερ εκδιδόμενων κοριτσιών, και τη βγάζει διακινώντας κλοπιαία. Είναι ένας τσαμπουκαλεμένος μικροαπατεώνας που κυνηγάει να πιάσει την καλή, ενώ συζεί στο κέντρο της Αθήνας με τη Μαρία, ηθοποιό που κάνει περιστασιακά κομπαρσιλίκια. Μέσω της Μίνας, η τελευταία θα πιάσει δουλειά σ’ ένα escape room, ο ιδιοκτήτης του οποίου αρχίζει να τη φλερτάρει. Παράλληλα, η Μίνα πιέζει όλο και εντονότερα τον Φάνη να συνεργαστούν ξανά, ώστε να τη βοηθήσει έτσι να ξεπεράσει τα μεγάλα οικονομικά προβλήματά της. Όλα αυτά, όμως, τον εγκλωβίζουν σε έναν φαύλο κύκλο συγκρούσεων, προσδοκιών και απογοητεύσεων με θύμα τη Μαρία και τη σχέση τους.


Οι ήρωες της "Νέας Ηπείρου" θέλουν να πέσουν στα βαθιά, αλλά είναι καταδικασμένοι να κολυμπάνε μόνιμα σε ρηχά και θολά νερά. Στη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του, ο Παντελής Παγουλάτος ("Όνειρα Γλυκά" με τον Γιάννη Φέρτη και την Μπέτυ Λιβανού) τους περιγράφει σαν θηρία στο κλουβί και προσπαθεί να ανακαλύψει τον βαθιά κρυμμένο μέσα τους ρομαντισμό, τον οποίο μια ανθρωποφάγα κοινωνία έχει μετατρέψει σε αυτοκαταστροφική οργή. Η κινηματογραφική μέθοδός του στηρίζεται σε μια αγχωμένα νευρική σκηνοθεσία, μια χειμαρρώδη ερμηνεία από έναν αεικίνητο Χάρη Φραγκούλη και ένα μονοδιάστατο σενάριο, το οποίο δεν μπορεί να προχωρήσει πέρα από νατουραλίστικα κλισέ, προφανή πολιτικοκοινωνικά σχόλια και σχηματικούς περιφερειακούς χαρακτήρες.

Υπάρχουν στιγμές κατά τις οποίες η ταινία σταματάει για να πάρει ανάσα και τότε ένα απορημένο βλέμμα, μια περιττή χειρονομία, οι νότες του Κ. Βήτα και ένα τρυφερό κλόουζ απ πιάνουν απ’ τα μαλλιά κομμάτια κινηματογραφικής και συναισθηματικής αλήθειας. Την υπόλοιπη ώρα, το απελπισμένο κυνήγι του βρόμικου ρεαλισμού παρασύρει μια ιστορία παθιασμένου, αλλά αδιέξοδου έρωτα στην ποζάτη υπερβολή και την γκροτέσκα γραφικότητα.

Ελλάδα. 2023. Διάρκεια: 108΄. Διανομή: BAD CROWD

Περισσότερες πληροφορίες

Νέα Ήπειρος

1,5
  • Δραματική
  • 2023
  • Διάρκεια: 108 '
  • Παντελής Παγουλάτος

Ο Φάνης, ο οποίος διακινεί κλοπιμαία, συζεί στο κέντρο της Αθήνας με τη Μαρία, ηθοποιό που κάνει περιστασιακά κομπαρσιλίκια. Προσπαθούν με κάθε τρόπο να πιάσουν την καλή, αλλά οι περιστάσεις είναι πάντα εναντίον τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αιγίου "Θόδωρος Αγγελόπουλος" περιμένει τις ταινίες σας

Το φεστιβάλ επιστρέφει για πέμπτη χρονιά με διεθνείς συμμετοχές και ειδικά αφιερώματα στον κινηματογράφο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/10/2025

Το Kino Athens 2025 τιμά τη Ντομίνγκα Σοτομαγιόρ

Η νέα ταινία της Χιλιανής σκηνοθέτιδας "Limpia" είναι πλέον διαθέσιμη για το κοινό στο Netflix.

Ελληνικό box office: Πόσοι θεατές σήκωσαν το "Νεκρό Τηλέφωνο 2";

Ο Ίθαν Χοκ επέστρεψε ως τρομακτικός "Αρπαχτής" και κέρδισε εύκολα τις εντυπώσεις, σε αντίθεση με τη συνεργασία Τζούλια Ρόμπερτς - Λούκα Γκουαντανίνο, η οποία απογοήτευσε.

Τι νέο θα δούμε στους κινηματογράφους από αυτή την Πέμπτη

Ο Μπρους Σπρίνγκστιν, το ντεμπούτο του Χάρις Ντίκινσον και ένα αινιγματικό horror προσεχώς (από 23/10) στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Όλες οι ταινίες του Μάρτιν Σκορσέζε στη σωστή σειρά

Με αφορμή την πρεμιέρα της σειράς "Mr. Scorsese" επιλέγουμε τις καλύτερες κινηματογραφικές στιγμές του Αμερικανικού σκηνοθέτη.

Οι πολυβραβευμένες ταινίες που βλέπουμε στα σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Χρυσοί Φοίνικες, Όσκαρ και τίτλοι που σάρωσαν διεθνή φεστιβάλ μαζί με πολλά ακόμα διακριμένα φιλμ που παίζονται στις σκοτεινές αίθουσες.

Ο Άντρες Βέγιελ έκανε ένα ντοκιμαντέρ για το ναζισμό, το σινεμά και το σκότος της Λένι Ρίφενσταλ

Μία από τις πιο ξεχωριστές ταινίες της χρονιάς ρίχνει φως στην αμφιλεγόμενη προσωπικότητα μιας δημιουργού που άλλαξε το ρου της κινηματογραφικής ιστορίας.