Όλη η Ομορφιά και η Αιματοχυσία

3,5

Χρυσό Λιοντάρι στη Βενετία και οσκαρική υποψηφιότητα για ένα πρωτότυπο, θαρραλέο, ευρηματικό και επίκαιρα πολιτικό ντοκιμαντέρ από τη δημιουργό του «Citizenfour».

Oli h omorfia kai h ematoxisia

Ντοκιμαντερίστρια με έντονο πολιτικό προσανατολισμό, στην παράδοση του Ρόμπερτ Κρέιμερ, της Μπάρμπαρα Κοπλ και του Μάικλ Μουρ, η Λόρα Πόιτρας απέσπασε το 2014 το Όσκαρ για το σοκαριστικά επείγον "Citizenfour", πάνω στις ανατριχιαστικές αποκαλύψεις του Έντουαρντ Σνόουντεν. Στο πλευρό ακτιβιστών που υψώνουν το ανάστημά τους απέναντι σε παντοδύναμα συστήματα εξουσίας, η 59χρονη Βοστονέζα στάθηκε αμέσως μετά στο πλευρό του Τζούλιαν Ασάνζ με το "Risk" (2016), για να περάσει τώρα στην εξίσου θαρραλέα βιογραφική προσέγγιση της φωτογράφου Ναν Γκόλντιν, μιας έντονα πολιτικοκοινωνικά ενεργής προσωπικότητας, οι πολυμέτωπες εξεγέρσεις της οποίας ξεκινούν από τη δεκαετία του ’60.


Γεννημένη από εβραϊκής καταγωγής μεσοαστούς το 1953, η Γκόλντιν μεγάλωσε σε μια ταραγμένη οικογενειακή καθημερινότητα, η οποία στιγματίστηκε από την αυτοκτονία της αδελφής της όταν η Ναν ήταν 11 χρόνων. "Είδα πώς την έσπρωξε ως εκεί η σεξουαλική καταπίεση", λέει η ίδια. Λίγο μετά εγκατέλειψε το σπίτι της και έζησε μια περιπετειώδη, μποέμικη ζωή, η οποία την οδήγησε στην νεοϋορκέζικη underground, gay και post-punk πραγματικότητα των 70s. Την κατέγραψε μοναδικά με το φακό της και αναδείχτηκε σε μια από τις επιδραστικότερες φωτογράφους των ημερών μας, για να αποκαλύψει το 2017 πως, μετά από μια εγχείρηση, είχε εθιστεί στα συνταγογραφημένα οπιοειδή. Ξεκίνησε λοιπόν έτσι έναν αγώνα ενάντια στην οικογένεια Σάκλερ, τη φαρμακευτική δυναστεία που ήταν σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνη για τον απίστευτο αριθμό θανάτων από την κατάχρηση των οπιοειδών.
Η Πόιτρας αποτυπώνει με αφηγηματική ευρηματικότητα, αφοπλιστικότατη ειλικρίνεια και λυτρωτικό χιούμορ όλη αυτήν τη διαδρομή, αντλώντας από μια τραυματική κατάθεση ψυχής επίκαιρες ιδέες πάνω στη μεταπολεμική Αμερική, την αντισυμβατική καλλιτεχνική έκφραση και τη σύγχρονη έννοια του πολιτικού ακτιβισμού. Από το στόχαστρό της δεν ξεφεύγει και η πολλαπλά διαπλεκόμενη και μαρκετίστικη διάσταση της "υψηλής τέχνης" (οι Σάκλερ είναι διάσημοι μαικήνες των εικαστικών), την οποία διαπομπεύει με αποτελεσματικότατη κινηματογραφική αμεσότητα που της χάρισε το Χρυσό Λιοντάρι στο φεστιβάλ Βενετίας και μια οσκαρική υποψηφιότητα.

ΗΠΑ. 2022. Διάρκεια: 122΄. Διανομή: STRADA FILMS

Περισσότερες πληροφορίες

Όλη η Ομορφιά και η Αιματοχυσία

All the Beauty and the Bloodshed
3,5
  • Ντοκιμαντέρ
  • 2022
  • Διάρκεια: 122 '
  • Λόρα Πόιτρας

Ο αγώνας της ακτιβίστριας και διάσημης φωτογράφου Ναν Γκόλντιν ενάντια στην οικογένεια Σάκλερ, τη φαρμακευτική δυναστεία που ήταν σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνη για τον απίστευτο αριθμό θανάτων από συνταγογραφημένα σκευάσματα οπιοειδών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αυτές είναι οι ελληνικές ταινίες του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Όλες οι εγχώριες παραγωγές που πρόκειται να κάνουν πρεμιέρα στην προσεχή διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
16/10/2025

"Ορατότης Μηδέν" και το ελληνικό σινεμά σε μόνιμη κατάσταση αβεβαιότητας

Στο κατάμεστο Άστορ οι υποστηρικτές της πρωτοβουλίας σκιαγράφησαν αναλυτικά τα όσα συμβαίνουν τελευταία στον εγχώριο κινηματογραφικό χώρο.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 16 Οκτωβρίου.

Η επανέκδοση που κάνει πρεμιέρα στα σινεμά

Μία από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών που έκανε τομή στο γαλλικό σινεμά επιστρέφει στις μαρκίζες.

Ο Σωτήρης Κοντιζάς σε ρόλο πρεσβευτή του 66ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Οι φετινές δράσεις της Αγοράς θα έχουν ως ambassador τον κορυφαίο σεφ.

Ένα Απλό Ατύχημα

Χρυσός Φοίνικας στις Κάννες για ένα ρεαλιστικό, σφιχτοδεμένο πολιτικό θρίλερ, το οποίο, παρά τους (μελο)δραματικούς περιορισμούς του, διαθέτει υποδόριο χιούμορ και μερικές ευρηματικές αφηγηματικές ιδέες. | Powered by Uber.

Μετά το Κυνήγι

Γουντιαλενικό δράμα του οποίου η ιστορία έχει ζουμί και οι χαρακτήρες του πατούν στο σήμερα, αλλά το σενάριο φλυαρεί, αφήνει αναπάντητες ερωτήσεις και παρασύρεται σε περιττές υποπλοκές. | Powered by Uber.