Εξέλιξη

3

Ο Χούρσογλου, στις δικές του «Άγριες Φράουλες», πατάει και με τα δυο του πόδια στην κοινωνική και κινηματογραφική ελληνική πραγματικότητα. Υπερβολικά χειροποίητο, μα τρυφερό, λιτό και… ριψοκίνδυνο.

Exelixi3

Πέρασαν 14 ολόκληρα χρόνια από τον "Διαχειριστή", την πιο αδύναμη ταινία της φιλμογραφίας του, για να περάσει ξανά ο Περικλής Χούρσογλου πίσω από την κάμερα. Ο δημιουργός του "Λευτέρη Δημακόπουλου" (1993) ήταν από τους πρώτους που ανέλαβαν να διδάξουν στο νεοϊδρυθέν το 2004 κινηματογραφικό τμήμα του ΑΠΘ κι έτσι η σκηνοθετική καριέρα του έμεινε για μία εικοσαετία σε δεύτερη μοίρα. Επειδή όμως κάθε σενάριό του εμπνέεται από προσωπικά, άμεσα ή έμμεσα βιώματα, τώρα που ολοκλήρωσε τον πανεπιστημιακό κύκλο του στρέφει για ακόμα μία φορά την κάμερα στον εαυτό του, τον οποίο συναντά το 2012.  


Ο Νίκος, λοιπόν, είναι ένας Αθηναίος σκηνοθέτης, ο οποίος διδάσκει στη Σχολή Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και προβιβάζεται στην ανώτατη διδακτική βαθμίδα. Έτοιμος να ταξιδέψει για το πανεπιστήμιο με το βραδινό τρένο για να ορκιστεί, αλλά και για να κάνει το εβδομαδιαίο του μάθημα, αποφασίζει να πάρει μαζί του τον πατέρα του. Ο κύριος Αντρίκος δέχεται να συνοδεύσει το γιο του σ’ έναν θαυμαστό, καινούργιο γι’ αυτόν κόσμο.


Κινούμενος σε έναν απόλυτα οικείο χώρο, ο Χούρσογλου αναρωτιέται πάνω στη σύγχρονη ανθρώπινη επικοινωνία – ως άμεση σχέση η οποία ορίζεται από την κοινωνική, οικογενειακή, ηλικιακή, ακόμα και οικονομική κατάσταση των εμπλεκομένων, αλλά και ως έμμεση, καλλιτεχνική δημιουργία που απευθύνεται σε ένα αόρατο κοινό. Στις δικές του "Άγριες Φράουλες", ο χαμηλότονος δημιουργός, ο οποίος πατάει και με τα δυο του πόδια στην ελληνική πραγματικότητα, μοιάζει να ανακαλύπτει εκ νέου τον κόσμο, τόσο αυτόν που άφησε πίσω του (τον πατέρα του) όσο κι εκείνον που θα αλλάξει ερήμην του (από τους μαθητές του). Με τολμηρή, γειωμένη λιτότητα και πηγαία τρυφερότητα, η οποία θυμίζει παλιό ιταλικό σινεμά (ο νεορεαλιστής Φελίνι είναι μια ισχυρή αναφορά), ξεπερνά κάποιες αφηγηματικές ευκολίες, παίρνει ριψοκίνδυνες αποφάσεις που εκπλήσσουν και κοιτάζει το θεατή στα μάτια, ψιθυρίζοντάς του: "να λοιπόν που ένα ρεαλιστικό δράμα μπορεί ακόμα να κρύβει μερικές ευχάριστες εκπλήξεις για σένα".

Ελλάδα. 2023. Διάρκεια: 99΄

Περισσότερες πληροφορίες

Εξέλιξη

3
  • Δραματική
  • 2023
  • Διάρκεια: 99 '
  • Περικλής Χούρσογλου

Σκηνοθέτης και καθηγητής στη Σχολή Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ο Νίκος προάγεται στην ανώτατη διδακτική βαθμίδα. Ταξιδεύοντας στο πανεπιστήμιο με το βραδινό τρένο για να ορκιστεί, παίρνει μαζί του και τον πατέρα του Αντρίκο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Κάουτερ Μπεν Χανία: "Όσα συμβαίνουν στη Γάζα μάς κάνουν όλους Παλαιστίνιους"

Η βραβευμένη στη Βενετία σκηνοθέτρια της "Φωνής της Χιντ Ρατζάμπ" μιλάει για την κινηματογραφική διαχείριση ενός σοκαριστικού αληθινού ντοκουμέντου, το οποίο μετέτρεψε σε πολιτικό θρίλερ και σε μια ηχηρή αντιπολεμική κραυγή.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
05/12/2025

Μαρία Κομνηνού, ποια είναι τα must του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας;

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια μας παρουσιάζει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε τις πρώτες μέρες του φεστιβάλ.

Λώρη Λοϊζίδη, πώς είναι να φτιάχνεις ένα ελληνικό χριστουγεννιάτικο παραμύθι;

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας ταινίας του Χρήστου Κανάκη, "Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων", το "α" συζήτησε με τον πρωταγωνιστή και σεναριογράφο Λώρη Λοϊζιδη.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 4 Δεκεμβρίου.

"Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων" ήχησαν νωρίτερα στην μεγάλη οθόνη

Επίσημη πρεμιέρα για την πολυαναμενόμενη Χριστουγεννιάτικη ταινία του Χρήστου Κανάκη.

Πέντε Νύχτες στου Φρέντι 2

Η δεύτερη ταινία του δημοφιλούς franchise κλείνει το μάτι στους θαυμαστές του τρόμου, αλλά δυστυχώς η πίτσα του Freddy Fazbear έχει ήδη κρυώσει.

Η Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ

Αργυρό Λιοντάρι στη Βενετία για μια συγκινητική αντιπολεμική καταγγελία με συναρπαστική εξέλιξη και καταιγιστικό ρυθμό. Υποδειγματική μείξη ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, η οποία αποφεύγει την παγίδα του εκβιαστικού μελοδράματος –σχεδόν– ολοκληρωτικά. | Powered by Uber.