Εξέλιξη

3

Ο Χούρσογλου, στις δικές του «Άγριες Φράουλες», πατάει και με τα δυο του πόδια στην κοινωνική και κινηματογραφική ελληνική πραγματικότητα. Υπερβολικά χειροποίητο, μα τρυφερό, λιτό και… ριψοκίνδυνο.

Exelixi3

Πέρασαν 14 ολόκληρα χρόνια από τον "Διαχειριστή", την πιο αδύναμη ταινία της φιλμογραφίας του, για να περάσει ξανά ο Περικλής Χούρσογλου πίσω από την κάμερα. Ο δημιουργός του "Λευτέρη Δημακόπουλου" (1993) ήταν από τους πρώτους που ανέλαβαν να διδάξουν στο νεοϊδρυθέν το 2004 κινηματογραφικό τμήμα του ΑΠΘ κι έτσι η σκηνοθετική καριέρα του έμεινε για μία εικοσαετία σε δεύτερη μοίρα. Επειδή όμως κάθε σενάριό του εμπνέεται από προσωπικά, άμεσα ή έμμεσα βιώματα, τώρα που ολοκλήρωσε τον πανεπιστημιακό κύκλο του στρέφει για ακόμα μία φορά την κάμερα στον εαυτό του, τον οποίο συναντά το 2012.  


Ο Νίκος, λοιπόν, είναι ένας Αθηναίος σκηνοθέτης, ο οποίος διδάσκει στη Σχολή Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και προβιβάζεται στην ανώτατη διδακτική βαθμίδα. Έτοιμος να ταξιδέψει για το πανεπιστήμιο με το βραδινό τρένο για να ορκιστεί, αλλά και για να κάνει το εβδομαδιαίο του μάθημα, αποφασίζει να πάρει μαζί του τον πατέρα του. Ο κύριος Αντρίκος δέχεται να συνοδεύσει το γιο του σ’ έναν θαυμαστό, καινούργιο γι’ αυτόν κόσμο.


Κινούμενος σε έναν απόλυτα οικείο χώρο, ο Χούρσογλου αναρωτιέται πάνω στη σύγχρονη ανθρώπινη επικοινωνία – ως άμεση σχέση η οποία ορίζεται από την κοινωνική, οικογενειακή, ηλικιακή, ακόμα και οικονομική κατάσταση των εμπλεκομένων, αλλά και ως έμμεση, καλλιτεχνική δημιουργία που απευθύνεται σε ένα αόρατο κοινό. Στις δικές του "Άγριες Φράουλες", ο χαμηλότονος δημιουργός, ο οποίος πατάει και με τα δυο του πόδια στην ελληνική πραγματικότητα, μοιάζει να ανακαλύπτει εκ νέου τον κόσμο, τόσο αυτόν που άφησε πίσω του (τον πατέρα του) όσο κι εκείνον που θα αλλάξει ερήμην του (από τους μαθητές του). Με τολμηρή, γειωμένη λιτότητα και πηγαία τρυφερότητα, η οποία θυμίζει παλιό ιταλικό σινεμά (ο νεορεαλιστής Φελίνι είναι μια ισχυρή αναφορά), ξεπερνά κάποιες αφηγηματικές ευκολίες, παίρνει ριψοκίνδυνες αποφάσεις που εκπλήσσουν και κοιτάζει το θεατή στα μάτια, ψιθυρίζοντάς του: "να λοιπόν που ένα ρεαλιστικό δράμα μπορεί ακόμα να κρύβει μερικές ευχάριστες εκπλήξεις για σένα".

Ελλάδα. 2023. Διάρκεια: 99΄

Περισσότερες πληροφορίες

Εξέλιξη

3
  • Δραματική
  • 2023
  • Διάρκεια: 99 '
  • Περικλής Χούρσογλου

Σκηνοθέτης και καθηγητής στη Σχολή Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, ο Νίκος προάγεται στην ανώτατη διδακτική βαθμίδα. Ταξιδεύοντας στο πανεπιστήμιο με το βραδινό τρένο για να ορκιστεί, παίρνει μαζί του και τον πατέρα του Αντρίκο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Σεπιντέ Φαρσί: "Κρίνεται η ανθρωπιά μας για το αν μιλάμε για τη γενοκτονία στην Παλαιστίνη"

Συναντήσαμε τη σκηνοθέτρια του σπαρακτικού ντοκιμαντέρ "Κράτα τη Ψυχή σου στο Χέρι και Περπάτα" όπου απεικονίζονται οι τελευταίοι μήνες ζωής της φωτογράφου Φάτιμα Χασούνα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
07/11/2025

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα τα σινεμά (06-12/11)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Κρίστι Μάρτιν: Ποια είναι η γυναίκα-θρύλος της αμερικανικής πυγμαχίας που υποδύεται η Σίντνεϊ Σουίνι

Το biopic Christy υπόσχεται ένταση, με τη Σουίνι ως μποξέρ, σε μία ταινία βασισμένη σε αληθινά γεγονότα.

Μετά τη "Βουγονία", τι να περιμένουμε από τον Γιώργο Λάνθιμο;

Ο Γιώργος Λάνθιμος προσθέτει ακόμα μία άψογη ταινία στη φιλμογραφία του, ωστόσο, σε πρόσφατες δηλώσεις του ομολόγησε πως θέλει να κάνει ένα διάλειμμα. Ώρα, λοιπόν, για μερικές σκέψεις πάνω στην έως τώρα καριέρα του Έλληνα δημιουργού.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 6 Νοεμβρίου.

Η (ακραία) επανέκδοση που κάνει πρεμιέρα στα σινεμά

Το cult νοτιοκορεατικό φιλμ που ενέπνευσε τη "Βουγονία" επιστρέφει στις μαρκίζες.

Βουγονία

Μια διασκεδαστικότατη και θεόπικρη sci-fi σάτιρα της ανθρώπινης αυτοκαταστροφής, η οποία διασκευάζει ευρηματικά και με το γνωστό, off beat λανθιμικό χιούμορ μια παλαβή κορεάτικη κωμωδία. | Powered by Uber.