Μυστήριο στη Βενετία

2

Η παρακμιακή ιταλική πόλη προσφέρει το ιδανικό σκηνικό για ένα γοτθικό whodunnit, χωρίς όμως να υποστηρίζεται από ένα ανάλογο πρωτότυπο υλικό.

Μυστήριο στη Βενετία κριτική

Μετά την κινηματογραφική διασκευή δύο εκ των διασημοτέρων μυθιστορημάτων της Αγκάθα Κρίστι, ο Κένεθ Μπράνα επιλέγει για το τρίτο κεφάλαιο της καινούργιας saga του Ηρακλή Πουαρό ένα από τα λιγότερο γνωστά βιβλία της ευπώλητης συγγραφέα. Δημοσιευμένο το 1969, το "Hallowe’en party" ("Το πάρτυ" και πρόσφατα "Πάρτι για δολοφόνους" στα ελληνικά) είναι το τρίτο μόλις αίνιγμα που θα λύσει ο ιδιοφυής ντετέκτιβ πριν από την οριστική απόσυρσή του ("Αυλαία", 1975). Αλλά και στην ταινία, ο ίδιος έχει αποφασίσει να αποτραβηχτεί οριστικά από την εξοντωτική, άκρως ψυχοφθόρα διαλεύκανση φονικών υποθέσεων, απολαμβάνοντας τη "συνταξιοδότησή" του στην ειδυλλιακή Βενετία.

Εκεί θα δεχθεί την επίσκεψη της φίλης του και γνωστής συγγραφέα ιστοριών μυστηρίου Αριάντνι Όλιβερ (Τίνα Φέι), η οποία τον προσκαλεί σε μια πνευματιστική σεάνς και τον προκαλεί να αποκαλύψει αν το ακριβοπληρωμένο μέντιουμ (Μισέλ Γέο) είναι στην πραγματικότητα απατεώνισσα. Η συνομιλία με το επέκεινα αφορά το πνεύμα της νεαρής κόρης μιας πλούσιας σοπράνο (Κέλι Ράιλι), με τη συνάντηση να παίρνει απρόοπτη τροπή όταν η "επαφή" με τη νεκρή, που υποτίθεται πως αυτοκτόνησε, παρέχει πληροφορίες για μια καλοστημένη δολοφονία. Σε λίγο ακολουθεί ακόμα μία, η πρωτοφανής θύελλα έχει αποκόψει την επικοινωνία των υπόπτων με τον έξω κόσμο, και ο Ηρακλής Πουαρό είναι αναγκασμένος να αναλάβει δράση.

Η συνταγή είναι πασίγνωστη και χιλιοχρησιμοποιημένη, γι’ αυτό και ο Μπράνα, μαζί με το σεναριογράφο της σειράς Μάικλ Γκριν ("Λόγκαν", Blade Runner 2049"), τραβάνε από το μανίκι τους τον άσο της Βενετίας (το μυθιστόρημα εκτυλίσσεται στην επαρχιακή Αγγλία). Η παρακμιακή ιταλική πόλη προσφέρει το ιδανικό σκηνικό για ένα γοτθικό whodunnit, το οποίο κερδίζει σε ατμόσφαιρα (αγωνίας και τρόμου), χωρίς όμως να υποστηρίζεται από ένα ανάλογο πρώτο υλικό. Η πλοκή είναι υπερβολικά "κατασκευασμένη" από σωρεία βολικών συμπτώσεων, ο ρυθμός ασθμαίνει και δεν κορυφώνεται γραμμικά, αν και γίνεται φιλότιμη προσπάθεια αξιοποίησης του μεταφυσικού στοιχείου και της ιδέας των (κάθε είδους) φαντασμάτων.

ΗΠΑ, Μ. Βρετανία. 2023. Διάρκεια: 103΄. Διανομή: FEELGOOD.

Περισσότερες πληροφορίες

Μυστήριο στη Βενετία

A Haunting in Venice
2
  • Θρίλερ
  • 2023
  • Διάρκεια: 103 '
  • Κένεθ Μπράνα

Αποφασισμένος να αποσυρθεί στη Βενετία, ο Ηρακλής Πουαρό αλλάζει γνώμη όταν δέχεται την πρό(σ)κληση μιας συγγραφέα μυθιστορημάτων μυστηρίου να παρακολουθήσουν μια πνευματιστική σεάνς που καταλήγει σε έναν αποτρόπαιο φόνο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η ελληνική "Αρκουδότρυπα" βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Βενετίας

Το ντεμπούτο των Χρυσιάννα Παπαδάκη και Στέργιου Ντινόπουλου απέσπασε το σημαντικό βραβείο Europa Cinemas Label χάρη στο οποίο η ταινία θα μπορέσει να διανεμηθεί σε σινεμά της Γηραιάς Ηπείρου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
05/09/2025

Όλα όσα ανυπομονούμε να δούμε στο 48ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

Μια εβδομάδα γεμάτη σινεμά που μπορείτε να παρακολουθήσετε ακόμα και εάν δε βρεθείτε στη μακεδονική πόλη.

Είμαστε έτοιμοι για τα "Ανεμοδαρμένα Ύψη" της γενιάς του TikTok;

Το τρέιλερ της νέας ταινίας της οσκαρικής Έμεραλντ Φένελ ξεσήκωσε το ίντερνετ και τις σινεφίλ συζητήσεις.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα τα σινεμά (4-10/9)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

10 πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις για τη 'Βουγονία' του Γιώργου Λάνθιμου

Ο Έλληνας σκηνοθέτης κέρδισε για ακόμα μια φορά τις εντυπώσεις μιας απαιτητικής Μπιενάλε. Συγκεντρώσαμε ό,τι ξέρουμε για τη νέα του ταινία, που καταφθάνει στις αίθουσες στις 6 Νοεμβρίου.

5 ταινίες που έντυσε ο Τζόρτζιο Αρμάνι

Ο Ιταλός σχεδιαστής δεν άφησε το στίγμα του μόνο στο χώρο της μόδας, αλλά και στη μεγάλη οθόνη.

Το ντοκιμαντέρ που αποκαλύπτει πώς γυρίστηκε το χαοτικό "Megalopolis"

Ο υποψήφιος για Όσκαρ σκηνοθέτης Μάικ Φίγκις κατέγραψε τα παρασκήνια του περιβόητου magnum opus του Φράνσις Φορντ Κόπολα.