Μυστήριο στη Βενετία

2

Η παρακμιακή ιταλική πόλη προσφέρει το ιδανικό σκηνικό για ένα γοτθικό whodunnit, χωρίς όμως να υποστηρίζεται από ένα ανάλογο πρωτότυπο υλικό.

Μυστήριο στη Βενετία κριτική

Μετά την κινηματογραφική διασκευή δύο εκ των διασημοτέρων μυθιστορημάτων της Αγκάθα Κρίστι, ο Κένεθ Μπράνα επιλέγει για το τρίτο κεφάλαιο της καινούργιας saga του Ηρακλή Πουαρό ένα από τα λιγότερο γνωστά βιβλία της ευπώλητης συγγραφέα. Δημοσιευμένο το 1969, το "Hallowe’en party" ("Το πάρτυ" και πρόσφατα "Πάρτι για δολοφόνους" στα ελληνικά) είναι το τρίτο μόλις αίνιγμα που θα λύσει ο ιδιοφυής ντετέκτιβ πριν από την οριστική απόσυρσή του ("Αυλαία", 1975). Αλλά και στην ταινία, ο ίδιος έχει αποφασίσει να αποτραβηχτεί οριστικά από την εξοντωτική, άκρως ψυχοφθόρα διαλεύκανση φονικών υποθέσεων, απολαμβάνοντας τη "συνταξιοδότησή" του στην ειδυλλιακή Βενετία.

Εκεί θα δεχθεί την επίσκεψη της φίλης του και γνωστής συγγραφέα ιστοριών μυστηρίου Αριάντνι Όλιβερ (Τίνα Φέι), η οποία τον προσκαλεί σε μια πνευματιστική σεάνς και τον προκαλεί να αποκαλύψει αν το ακριβοπληρωμένο μέντιουμ (Μισέλ Γέο) είναι στην πραγματικότητα απατεώνισσα. Η συνομιλία με το επέκεινα αφορά το πνεύμα της νεαρής κόρης μιας πλούσιας σοπράνο (Κέλι Ράιλι), με τη συνάντηση να παίρνει απρόοπτη τροπή όταν η "επαφή" με τη νεκρή, που υποτίθεται πως αυτοκτόνησε, παρέχει πληροφορίες για μια καλοστημένη δολοφονία. Σε λίγο ακολουθεί ακόμα μία, η πρωτοφανής θύελλα έχει αποκόψει την επικοινωνία των υπόπτων με τον έξω κόσμο, και ο Ηρακλής Πουαρό είναι αναγκασμένος να αναλάβει δράση.

Η συνταγή είναι πασίγνωστη και χιλιοχρησιμοποιημένη, γι’ αυτό και ο Μπράνα, μαζί με το σεναριογράφο της σειράς Μάικλ Γκριν ("Λόγκαν", Blade Runner 2049"), τραβάνε από το μανίκι τους τον άσο της Βενετίας (το μυθιστόρημα εκτυλίσσεται στην επαρχιακή Αγγλία). Η παρακμιακή ιταλική πόλη προσφέρει το ιδανικό σκηνικό για ένα γοτθικό whodunnit, το οποίο κερδίζει σε ατμόσφαιρα (αγωνίας και τρόμου), χωρίς όμως να υποστηρίζεται από ένα ανάλογο πρώτο υλικό. Η πλοκή είναι υπερβολικά "κατασκευασμένη" από σωρεία βολικών συμπτώσεων, ο ρυθμός ασθμαίνει και δεν κορυφώνεται γραμμικά, αν και γίνεται φιλότιμη προσπάθεια αξιοποίησης του μεταφυσικού στοιχείου και της ιδέας των (κάθε είδους) φαντασμάτων.

ΗΠΑ, Μ. Βρετανία. 2023. Διάρκεια: 103΄. Διανομή: FEELGOOD.

Περισσότερες πληροφορίες

Μυστήριο στη Βενετία

A Haunting in Venice
2
  • Θρίλερ
  • 2023
  • Διάρκεια: 103 '
  • Κένεθ Μπράνα

Αποφασισμένος να αποσυρθεί στη Βενετία, ο Ηρακλής Πουαρό αλλάζει γνώμη όταν δέχεται την πρό(σ)κληση μιας συγγραφέα μυθιστορημάτων μυστηρίου να παρακολουθήσουν μια πνευματιστική σεάνς που καταλήγει σε έναν αποτρόπαιο φόνο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τι νέο βλέπουμε στα σινεμά αυτό το ΠΣΚ

Οι καινούριες ταινίες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 4/12, οι κριτικές, τα τρέιλερ και όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις γι' αυτές.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
05/12/2025

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (4-10/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Κάουτερ Μπεν Χανία: "Όσα συμβαίνουν στη Γάζα μάς κάνουν όλους Παλαιστίνιους"

Η βραβευμένη στη Βενετία σκηνοθέτρια της "Φωνής της Χιντ Ρατζάμπ" μιλάει για την κινηματογραφική διαχείριση ενός σοκαριστικού αληθινού ντοκουμέντου, το οποίο μετέτρεψε σε πολιτικό θρίλερ και σε μια ηχηρή αντιπολεμική κραυγή.

Μαρία Κομνηνού, ποια είναι τα must του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας;

Η Καλλιτεχνική Διευθύντρια μας παρουσιάζει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε τις πρώτες μέρες του φεστιβάλ.

Λώρη Λοϊζίδη, πώς είναι να φτιάχνεις ένα ελληνικό χριστουγεννιάτικο παραμύθι;

Με αφορμή την πρεμιέρα της νέας ταινίας του Χρήστου Κανάκη, "Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων", το "α" συζήτησε με τον πρωταγωνιστή και σεναριογράφο Λώρη Λοϊζιδη.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 4 Δεκεμβρίου.

"Τα Κάλαντα των Χριστουγέννων" ήχησαν νωρίτερα στην μεγάλη οθόνη

Επίσημη πρεμιέρα για την πολυαναμενόμενη Χριστουγεννιάτικη ταινία του Χρήστου Κανάκη.