Επάγγελμα Ρεπόρτερ

5

Ο Αντονιόνι συνδυάζει το προσωπικό ύφος του με εκείνο των αμερικανικών ταινιών περιπλάνησης σε μια καφκική ελεγεία.

Επάγγελμα Ρεπόρτερ κριτική

Στα μέσα της δεκαετίας του ’70 και μιάμιση δεκαετία μετά την "τριλογία της σιωπής" ("Η Περιπέτεια", "Η Νύχτα", "Η Έκλειψη") ο Μικελάντζελο Αντονιόνι συνεχίζει να στοχάζεται πάνω στο σύγχρονο υπαρξιακό κενό, ανανεώνοντας διαρκώς τη σκηνοθετική προσέγγισή του. Επιστρέφοντας από τις ΗΠΑ ("Ζαμπρίνσκι Πόιντ") στην Ευρώπη, φέρνει μαζί του τον Τζακ Νίκολσον και σε σεναριακή συνεργασία με τον Μαρκ Πέπλοου ("Ο Τελευταίος Αυτοκράτορας") υπογράφει ένα ελεγειακό road movie: ο Ντέιβιντ Λοκ είναι ένας Αμερικανοβρετανός δημοσιογράφος που βρίσκεται στο βόρειο Τσαντ προσπαθώντας να έρθει σε επαφή με τους τοπικούς αντάρτες. Αποξενωμένος από την (άπιστη) γυναίκα του, χωρίς ρεπορτάζ στα χέρια του και μετά από μια ολοήμερη περιπέτειά του στη μέση της ερήμου, επιστρέφει στο ξενοδοχείου του, όπου διαπιστώνει πως ο Βρετανός ένοικος του διπλανού δωματίου είναι νεκρός. Οικειοποιείται την ταυτότητά του και ξεκινά ένα ταξίδι προς το άγνωστο (αρχικά στο Μόναχο και κατόπιν στην Βαρκελώνη) και μια νέα ζωή, διαπιστώνοντας στην πορεία πως έχει μπλεχτεί σε μια παράνομη συμφωνία αγοράς όπλων.

Η ιδέα της αναζήτησης ταυτότητας αναπτύσσεται με μοναδικό, βαθιά υπαρξιακό και σχεδόν καφκικό τρόπο σε μια τελετουργική οδύσσεια στα ερημικά, καυτά κάτω από τον ήλιο τοπία της ισπανικής υπαίθρου. Ο Αντονιόνι συνδυάζει το προσωπικό ύφος του με εκείνο των αμερικανικών ταινιών περιπλάνησης, χαρίζοντας στον Τζακ Νίκολσον (ο ίδιος αγόρασε τα δικαιώματα κι επιμελήθηκε την DVD έκδοση της ταινίας) έναν από τους καλύτερους και πιο "εσωτερικούς" ρόλους της φιλμογραφίας του. Η γεωμετρία του κάδρου συνδυάζεται δημιουργικά τόσο με τους κλειστούς όσο και με τους ανοιχτούς, άδειους χώρους, ο ατέλειωτος αυτοκινητόδρομος και η έρημος αποκτούν συμβολικές διαστάσεις, οι διάλογοι είναι ελάχιστοι και είναι αποκλειστικά οι εικόνες εκείνες που δημιουργούν μια "φωτεινά εφιαλτική" ατμόσφαιρα (σε διεύθυνση φωτογραφίας του Λουτσιάνο Τόβολι) που ολοκληρώνεται με το περίφημο "πλάνο των εφτά" (λεπτών). Ένα δεξιοτεχνικό τράβελινγκ με τεχνικές καινοτομίες που συμπυκνώνει τον τελετουργικό αφηγηματικό ρυθμό και τη θρηνητική αίσθηση της ταινίας.

Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία. 1975. Διάρκεια: 126΄. Διανομή: RIVIERA.

Περισσότερες πληροφορίες

Επάγγελμα Ρεπόρτερ

The Passenger / Professione: Reporter
5
  • Σινεφίλ
  • 1975
  • Διάρκεια: 119 '
  • Μικελάντζελο Αντονιόνι

Βρίσκοντας τον ένοικο του διπλανού δωματίου του ξενοδοχείου νεκρό, ένας Βρετανός τηλεοπτικός ρεπόρτερ οικειοποιείται την ταυτότητά του και ξεκινά ένα ταξίδι προς το άγνωστο και μια νέα ζωή.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ελληνικό box office: Οι θεατές είπαν τα "Κάλαντα των Χριστουγέννων"

Παρά τις αντιρρήσεις των καιρικών φαινομένων, δυο ελληνικές ταινίες, ένα animation και ένα θρίλερ τρόμου έφεραν όλων των ειδών τους θεατές και πάλι στις αίθουσες, ζεσταίνοντας το γιορτινό κινηματογραφικό κλίμα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
09/12/2025

Το "The Blair Witch Project" επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη

Επόμενος σταθμός στην ενότητα προβολών "Fundamentals of Cinema: New Classics", το εμβληματικό found footage θρίλερ των Ντάνιελ Μίρικ και Εντουάρντο Σάντσες.

Τι νέο θα δούμε στους κινηματογράφους από αυτή την Πέμπτη

Ρόουζ Μπερν, Δήμος Αβδελιώδης, Κάρολος Ντίκενς και όλα όσα θα δούμε στους κινηματογράφους αυτή την εβδομάδα.

Athens Short Film Festival 2025: Τα highlights του φετινού προγράμματος

Οι προγραμματιστές του φεστιβάλ μικρού μήκους μοιράζονται με το "α" τις ταινίες που δεν πρέπει να χάσουμε.

Αυτές είναι οι υποψηφιότητες των 83ων Χρυσών Σφαιρών

Ο Πολ Τόμας Άντερσον κερδίζει τη "Μία Μάχη Μετά την Άλλη", καθώς η ταινία του συγκέντρωσε εννιά συνολικά υποψηφιότητες. Ακολουθούν "Συναισθηματική Αξία" και "Αμαρτωλοί", ενώ τρεις απέσπασε η λανθιμική "Βουγονία".

Οι προβολές του CineFIX επιστρέφουν στο ΕΜΣΤ

Βραβευμένες ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους, αλλά και μία βραδιά με βουβό κινηματογράφο θα απολαύσουμε στο Μουσείο.

Ιάκωβε Σκενδερίδη, τι πρέπει να παρακολουθήσουμε στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Ο Επικεφαλής Συντονισμού Προγράμματος, επιμελητής και προγραμματιστής του φεστιβάλ μας προτείνει τις δράσεις και προβολές που δεν πρέπει να χάσουμε για τις επόμενες πέντε μέρες του ΦΠΚΑ.