Νοέμβρης

1

Το «Zero Dark Thirty» συναντά το τηλεοπτικό «24» σε μια ασταμάτητης, ντοκιμαντερίστικης έντασης αστυνομική περιπέτεια-διαφημιστικό κλιπ της γαλλικής αστυνομίας.

Noemvris

Ο "Νοέμβρης" θα ήθελε πολύ να είναι το γαλλικό "Zero Dark Thirty". Μια ταινία-άλλοθι του αμερικανικού μιλιταρισμού, της αναγκαίας (αν και τραυματικής) ύπαρξής του και φυσικά της κρυφής γοητείας του. Κατασκευασμένο με σεναριακή μαεστρία και μοναδική αφηγηματική δεξιοτεχνία, το φιλμ της Κάθριν Μπίγκελοου δείχνει το δρόμο σε μια ευρωπαϊκή αστυνομική περιπέτεια, η οποία ακολουθεί ακριβώς την ίδια σινε-συνταγή. Μόνο που αντί για τον Οσάμα Μπιν Λάντεν, εδώ ο στόχος των καλών είναι οι δράστες του μακελειού στο Μπατακλάν.


Στις 13/11/2015, μια σειρά τρομοκρατικών επιθέσεων συγκλονίζουν το Παρίσι, αφήνοντας πίσω τους 130 νεκρούς και εκατοντάδες τραυματίες. Τις επόμενες πέντε ημέρες, η αντιτρομοκρατική υπηρεσία θα εξαπολύσει ένα πρωτοφανές ανθρωποκυνηγητό για να ταυτοποιήσει και να συλλάβει τους υπευθύνους. Στη μέση της φρενήρους διαδικασίας, μερικοί άνθρωποι –από την πολιτική υπεύθυνη της υπηρεσίας έως μια απλή αστυνομικό– οι οποίοι θα υπερβάλουν εαυτόν για να αποδοθεί δικαιοσύνη, στην υπηρεσία της οποίας θα επιστρατευτούν drones, παρακολουθήσεις τηλεφώνων, διασταυρώσεις στοιχείων, οπτικό υλικό από CCTV κάμερες, συλλήψεις, ανακρίσεις, καταδιώξεις…


Η αεικίνητη κάμερα του Σέντρικ Χιμένεζ ("Ο Άνθρωπος Από τη Μασσαλία", "Ο Στόχος") και το νευρικό μοντάζ της Λορ Γκαρντέτ ("Ζαν ντι Μπαρί", "Το Έγκλημά μου") τυλίγουν όλη αυτήν τη διαδικασία με ντοκιμαντερίστικο ρεαλισμό, φετιχοποιώντας την ως τελετουργία ηρωοποίησης. Η fast forward σκηνή της αρχής, γυρισμένη στην Αθήνα, βρίσκεται εκεί για να θολώσει αυτή την αγιογραφική αίσθηση, η οποία όμως κατακλύζει όλες τις υπόλοιπες εικόνες ενός ιλιγγιώδους action thriller-διαφημιστικού κλιπ της γαλλικής αστυνομίας, το οποίο είναι απόλυτα προσηλωμένο στην όλη αντιτρομοκρατική "τεχνική", ξεχνώντας να ασχοληθεί στοιχειωδώς με τους χαρακτήρες της. Αν η Τζέσικα Τσαστέιν μένει αξέχαστη ως το χέρι της δικαιοσύνης στο "Zero Dark Thirty", εδώ δεν υπάρχει παρά μόνο μια τηλεφωνική ατάκα του Ζαν Ντιζαρντέν ("Πες στα παιδιά πως τ’ αγαπάω") που δείχνει πως αυτοί οι άνθρωποι έχουν ζωή έξω από την υπηρεσία, την οποία αξίζει τελικά να υπερασπιστούν με όποιο κόστος.

Γαλλία. 2022. Διάρκεια: 106΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM

Περισσότερες πληροφορίες

Νοέμβρης

Novembre
1
  • Περιπέτεια
  • 2022
  • Διάρκεια: 106 '
  • Σέντρικ Χιμένεθ

Στις 13/11/2015, μια σειρά τρομοκρατικών επιθέσεων συγκλονίζουν το Παρίσι, αφήνοντας πίσω τους 130 νεκρούς και εκατοντάδες τραυματίες. Τις επόμενες πέντε ημέρες, η αντιτρομοκρατική υπηρεσία θα εξαπολύσει ένα πρωτοφανές ανθρωποκυνηγητό για να ταυτοποιήσει και να συλλάβει τους υπευθύνους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
18/05/2024

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.