Η Ρίζα του Κακού

3

Η γαλλική μπουρζουαζία ακτινογραφείται με τη σαρκαστική ματιά του Κλοντ Σαμπρόλ, σε ένα βιτριολικά αμοραλιστικό θρίλερ με απανωτές, αν και όχι όλες τους απολύτως πειστικές, ανατροπές.

H riza tou kakou2

Ο Σεμπαστιάν Μαρνιέ μάς είχε συστηθεί με το εύστοχο "Τελευταίο Μάθημα" (2018), αλληγορικό δράμα με έντονα στοιχεία θρίλερ. Στη "Ρίζα του Κακού" αποδεικνύεται εξαιρετικός μαθητής του Κλοντ Σαμπρόλ ("Ο Ωραίος Σέργιος", "Ο Χασάπης", "Η Τελετή"), του οποίου η πολύτιμη κληρονομιά στο σύγχρονο σινεμά αφορά κυρίως τον βαθύ σαρκασμό με τον οποίο, κάτω από ένα κομψό χιτσκοκικό περιτύλιγμα, ο εμβληματικός σκηνοθέτης της νουβέλ βαγκ ανέτεμνε στις περισσότερες ταινίες του τη διαβρωμένη ηθικά γαλλική μπουρζουαζία.


Όλα εδώ ξεκινούν λοιπόν όταν η Στεφάν, μια εργάτρια με οικονομικά προβλήματα, αποφασίζει να συναντήσει μετά από πάμπολλα χρόνια τον πατέρα της, τον πλούσιο επιχειρηματία Σερζ Ντιμοντέ. Μια γνωριμία η οποία ξεκινάει αμήχανα θα εξελιχθεί όμως σε μια ιδιαίτερη σχέση, καθώς εκείνος θα την πάρει μαζί του στην πολυτελή παραθαλάσσια βίλα του, συστήνοντάς τη στην καινούργια, παράξενη οικογένειά του: την ιδιόρρυθμη σύζυγό του, τη φιλόδοξη κόρη του, την εγγονή του –μια επαναστατημένη έφηβη– και μια απειλητική υπηρέτρια. Ο καθένας απ’ αυτούς έχει τη δική του ατζέντα, η οποία θα αποκαλυφθεί μέσα από ένα επικίνδυνο παιχνίδι παραπλάνησης, στο οποίο οι Σερζ και Στεφάν, η οποία αποκρύπτει το αληθινό επάγγελμά της, είναι άβουλα πιόνια ή επιδέξιοι παίχτες;


Ο Μαρνιέ, ο οποίος συνυπογράφει το σενάριο με τη Φανί Μπουρντινό ("Όταν Τελειώσει ο Έρωτας", "Μάντεψε Ποιος Ήρθε για τα Γενέθλιά σου"), αποκαλύπτει βασανιστικά αργά τα χαρτιά του, κρατώντας για τον κάθε χαρακτήρα μυστικά τα οποία, αποκαλυπτόμενα το ένα μετά το άλλο, αλλάζουν διαρκώς τις εύθραυστες ισορροπίες. Στην πραγματικότητα παραπλανητικές συνθήκες ανακωχής σ’ έναν κόσμο ανταγωνισμού, ματαιοδοξίας και πλήρους διαφθοράς, στον οποίο οι ρόλοι θύτη και θύματος εναλλάσσονται διαρκώς. Το ίδιο και οι διαθέσεις της ταινίας –από το σατιρικό δράμα στο ψυχολογικό θρίλερ και πάλι πίσω–, η σπιρτάδα της οποίας ξεπερνά τις όποιες σεναριακές ευκολίες. Κι αν η ματιά του Σαμπρόλ ήταν ταξικά πιο εστιασμένη, η αφηγηματική βιρτουοζιτέ του Μαρνιέ διατηρεί ζωντανή την αγωνία μέχρι και το τελευταίο κυριολεκτικά πλάνο.

Γαλλία. 2022. Διάρκεια: 125΄. Διανομή: WEIRD WAVE

Περισσότερες πληροφορίες

Η Ρίζα του Κακού

L' Origine du Mal
3
  • Θρίλερ
  • 2022
  • Διάρκεια: 125 '
  • Σεμπαστιέν Μαρνιέ

Μια εργάτρια, η οποία κρύβει το πραγματικό επάγγελμά της, επανασυνδέεται με τον πατέρα της μετά από πολλά χρόνια. Έναν πλούσιο επιχειρηματία ο οποίος την προσκαλεί στην πολυτελή παραθαλάσσια βίλα του, όπου θα γνωρίσει την καινούργια του, παράξενη οικογένεια: την ιδιόρρυθμη σύζυγό του, τη φιλόδοξη κόρη του –μια επαναστατημένη έφηβη– και μια απειλητική υπηρέτρια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Athens Palestine Film Festival 2025: Sold-out η πρεμιέρα που δίνει το σήμα για το τελικό πρόγραμμα του

Στην τέταρτη χρονιά του, το Athens Palestine Film Festival συνεχίζει να φέρνει κοντά δημιουργούς, διανοούμενους και κοινό για να αναδείξει τη δύναμη του σινεμά ως πράξη αλήθειας.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
14/11/2025

Θανάση Βασιλείου, πώς γύρισες ένα από τα καλύτερα ντοκιμαντέρ της χρονιάς;

Ο σκηνοθέτης μοιράζεται με το "α" το ημερολόγιο γυρισμάτων του "Λο", της βιωματικής ταινίες που θίγει το πένθος, αλλά και τον πόνο των αποσιωπημένων μυστικών.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα τα σινεμά (13-19/11)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

"Cinema made in Italy/Αthens": Άρωμα Ιταλίας στην μεγάλη οθόνη

Πρεμιέρες, νέα ταλέντα, αποκατεστημένα αριστουργήματα σε ένα τριήμερο αφιέρωμα στη Ταινιοθήκη της Ελλάδος.

"Οβολός": Ο Κώστας Χαραλάμπους επιστρέφει με τη νέα του ταινία

Μια ταινία για την εξάρτηση του ανθρώπου από το χρήμα βασισμένη σε ένα από τα πιο γνωστά μυθιστορήματα του Ν. Καζαντζάκη.

Μέριλ Στριπ και Αν Χάθαγουεϊ επανενώνονται στο teaser του "Ο Διάβολος Φοράει Prada 2"

Πρώτες εικόνες από το πολυαναμενόμενο σίκουελ που τοποθετείται στον κόσμο του Τύπου και της υψηλής μόδας.

Ο Παρκ Τσαν-γουκ, οι σκοτεινές επιθυμίες και το "Καμιά Άλλη Επιλογή"

Ο Νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης μάς εξηγεί πως διασκεύασε το "Τσεκούρι" του Κώστα Γαβρά, υπογράφοντας ένα βίαιο νεονουάρ, το οποίο είναι ταυτόχρονα και μια ξεκαρδιστική, πικρή κοινωνική σάτιρα.