Η Ρίζα του Κακού

3

Η γαλλική μπουρζουαζία ακτινογραφείται με τη σαρκαστική ματιά του Κλοντ Σαμπρόλ, σε ένα βιτριολικά αμοραλιστικό θρίλερ με απανωτές, αν και όχι όλες τους απολύτως πειστικές, ανατροπές.

H riza tou kakou2

Ο Σεμπαστιάν Μαρνιέ μάς είχε συστηθεί με το εύστοχο "Τελευταίο Μάθημα" (2018), αλληγορικό δράμα με έντονα στοιχεία θρίλερ. Στη "Ρίζα του Κακού" αποδεικνύεται εξαιρετικός μαθητής του Κλοντ Σαμπρόλ ("Ο Ωραίος Σέργιος", "Ο Χασάπης", "Η Τελετή"), του οποίου η πολύτιμη κληρονομιά στο σύγχρονο σινεμά αφορά κυρίως τον βαθύ σαρκασμό με τον οποίο, κάτω από ένα κομψό χιτσκοκικό περιτύλιγμα, ο εμβληματικός σκηνοθέτης της νουβέλ βαγκ ανέτεμνε στις περισσότερες ταινίες του τη διαβρωμένη ηθικά γαλλική μπουρζουαζία.


Όλα εδώ ξεκινούν λοιπόν όταν η Στεφάν, μια εργάτρια με οικονομικά προβλήματα, αποφασίζει να συναντήσει μετά από πάμπολλα χρόνια τον πατέρα της, τον πλούσιο επιχειρηματία Σερζ Ντιμοντέ. Μια γνωριμία η οποία ξεκινάει αμήχανα θα εξελιχθεί όμως σε μια ιδιαίτερη σχέση, καθώς εκείνος θα την πάρει μαζί του στην πολυτελή παραθαλάσσια βίλα του, συστήνοντάς τη στην καινούργια, παράξενη οικογένειά του: την ιδιόρρυθμη σύζυγό του, τη φιλόδοξη κόρη του, την εγγονή του –μια επαναστατημένη έφηβη– και μια απειλητική υπηρέτρια. Ο καθένας απ’ αυτούς έχει τη δική του ατζέντα, η οποία θα αποκαλυφθεί μέσα από ένα επικίνδυνο παιχνίδι παραπλάνησης, στο οποίο οι Σερζ και Στεφάν, η οποία αποκρύπτει το αληθινό επάγγελμά της, είναι άβουλα πιόνια ή επιδέξιοι παίχτες;


Ο Μαρνιέ, ο οποίος συνυπογράφει το σενάριο με τη Φανί Μπουρντινό ("Όταν Τελειώσει ο Έρωτας", "Μάντεψε Ποιος Ήρθε για τα Γενέθλιά σου"), αποκαλύπτει βασανιστικά αργά τα χαρτιά του, κρατώντας για τον κάθε χαρακτήρα μυστικά τα οποία, αποκαλυπτόμενα το ένα μετά το άλλο, αλλάζουν διαρκώς τις εύθραυστες ισορροπίες. Στην πραγματικότητα παραπλανητικές συνθήκες ανακωχής σ’ έναν κόσμο ανταγωνισμού, ματαιοδοξίας και πλήρους διαφθοράς, στον οποίο οι ρόλοι θύτη και θύματος εναλλάσσονται διαρκώς. Το ίδιο και οι διαθέσεις της ταινίας –από το σατιρικό δράμα στο ψυχολογικό θρίλερ και πάλι πίσω–, η σπιρτάδα της οποίας ξεπερνά τις όποιες σεναριακές ευκολίες. Κι αν η ματιά του Σαμπρόλ ήταν ταξικά πιο εστιασμένη, η αφηγηματική βιρτουοζιτέ του Μαρνιέ διατηρεί ζωντανή την αγωνία μέχρι και το τελευταίο κυριολεκτικά πλάνο.

Γαλλία. 2022. Διάρκεια: 125΄. Διανομή: WEIRD WAVE

Περισσότερες πληροφορίες

Η Ρίζα του Κακού

L' Origine du Mal
3
  • Θρίλερ
  • 2022
  • Διάρκεια: 125 '
  • Σεμπαστιέν Μαρνιέ

Μια εργάτρια, η οποία κρύβει το πραγματικό επάγγελμά της, επανασυνδέεται με τον πατέρα της μετά από πολλά χρόνια. Έναν πλούσιο επιχειρηματία ο οποίος την προσκαλεί στην πολυτελή παραθαλάσσια βίλα του, όπου θα γνωρίσει την καινούργια του, παράξενη οικογένεια: την ιδιόρρυθμη σύζυγό του, τη φιλόδοξη κόρη του –μια επαναστατημένη έφηβη– και μια απειλητική υπηρέτρια.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Η περιπέτεια αρρρχίζει: Έρχεται το "Μπομπ Σφουγγαράκης: Η Αναζήτηση του Τετραγωνοπαντελονή!"

Ο αγαπημένος μας φίλος από τον βυθό επιστρέφει στον κινηματογράφο για την πιο επική του περιπέτεια.

19/12/2025

Οι νέες ταινίες που βλέπουμε το ΠΣΚ στις αίθουσες

Όλες οι φρέσκιες αφίξεις που θα δούμε στους κινηματογράφους από τις 18 Δεκεμβρίου.

Οι ταινίες του Τζέιμς Κάμερον σε σειρά αξιολόγησης

Ένα ranking των ταινιών του κινηματογραφικού μύθου, με αφορμή την κυκλοφορία του Avatar: Φωτιά και Στάχτη.

Απόψε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος: Δύο ξεχωριστές ταινίες, αποκατεστημένες και προσβάσιμες για όλους

"Πικρό ψωμί" και "Μια ζωή σε θυμάμαι να φεύγεις" προβάλλονται απόψε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος με είσοδο ελεύθερη για το κοινό.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (18-24/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Τζέιμς Κάμερον έχτισε τον μύθο του πολύ πριν το 'Avatar: Φωτιά και Στάχτη'

Για περισσότερα από 45 χρόνια, ο θρυλικός Καναδός σκηνοθέτης μετατρέπει το αδύνατο σε κινηματογραφική τελειότητα, αναγκάζοντας κάθε φορά Χόλιγουντ και κοινό σε βαθιά υπόκλιση.

Τελικά, αξίζει να δούμε το νέο "Avatar: Φωτιά και Στάχτη";

Με αφορμή την πρεμιέρα της τρίτης ταινίας του μπλε franchise επιστημονικής φαντασίας, εξερευνούμε τον αντι-αποικιοκρατικό (;) κόσμο του Τζέιμς Κάμερον.