Ραμόνα

3

Χρώματα και συναισθήματα αλλάζουν παιχνιδιάρικα σε μια μικρής εμβέλειας, μοντέρνα και αναζωογονητική ρομαντική κομεντί με γουντιαλενική επιρροή και μεσογειακό αέρα. Ιδανική πρωταγωνιστική επιλογή η –τραγουδίστρια Russian Red– Λούρδες Χερνάντεζ.

Ramona

Η Ραμόνα μοιάζει να έχει βγει μέσα από ταινία του Πέδρο Αλμοδόβαρ. Νέα, δυναμική και σέξι, διαθέτει μια αστείρευτη ενέργεια την οποία δεν ξέρει πού να διοχετεύσει. Γύρω της μια ήσυχη, ερημική (λόγω Covid) Μαδρίτη κι εκείνη αναποφάσιστη για το αν θέλει να αφοσιωθεί στη μετάφραση ή να ακολουθήσει καριέρα ηθοποιού, αλλά και αν θέλει να συνεχίσει να καπνίζει ή όχι. Εν τω μεταξύ, δουλεύει ως μπέιμπι σίτερ και ένα πρωί, ενώ την επομένη έχει οντισιόν για μια κινηματογραφική ταινία, πίνει καφέ σε ένα μπαράκι. Τέλος εισαγωγής και αρχή του πρώτου κεφαλαίου της ταινίας: "Η Ραμόνα γνώρισε τον Μπρούνο".


Η πρωτοεμφανιζόμενη Αντρέα Μπάγκνεϊ ξέρει πώς να κερδίσει αμέσως το ενδιαφέρον του θεατή, περιγράφοντας απλά και εύστοχα άλλη μία boy meets girl ιστορία: Δίπλα στη Ραμόνα ένας άντρας πίνει το χυμό του κι εκείνη θα του πιάσει κουβέντα, η οποία θα οδηγήσει σε μερικά ποτά, πολλά γέλια, περίπατο στην πόλη και μια μεγάλη συζήτηση. Στο τέλος της αυτός θα της εξομολογηθεί τον κεραυνοβόλο έρωτά του, κάτι που θα πανικοβάλλει τη Ραμόνα, η οποία έχει μόλις μετακομίσει στην ισπανική πρωτεύουσα με το αγόρι της. Αφήνει λοιπόν τον άγνωστο άντρα, του οποίου δεν ξέρει καν το όνομα, και φεύγει, ίσως τρομαγμένη και από τα δικά της συναισθήματα, τα οποία θα βραχυκυκλώσουν εντελώς όταν το επόμενο πρωί βρεθεί στην οντισιόν και διαπιστώσει ότι το φλερτ της προηγουμένης είναι ο σκηνοθέτης της Μπρούνο, ο οποίος αμέσως της προσφέρει τον πρωταγωνιστικό ρόλο.


Η Μπάγκνεϊ μαγειρεύει μια μοντέρνα ρομαντική κομεντί αλμοδοβαρικής συνταγής, με ήρωες "στα πρόθυρα". Γεμάτους πάθη αλλά και ανασφάλειες, ενέργεια αλλά και αναποφασιστικότητα. Δεν αντιγράφει όμως το αφηγηματικό στιλ του jefe, κλέβοντας ιδέες όχι μόνο από τις κομψές αισθηματικές κωμωδίες του κλασικού Χόλιγουντ, αλλά και από τον γουντιαλενικό "Νευρικό Εραστή" (η μόνη άμεση σινεφίλ αναφορά στην ταινία). Η Ραμόνα δεν είναι λοιπόν παρά μια Ισπανίδα Φράνσις Χα, παιδί μιας μετέωρης εποχής, η οποία περιγράφεται απολαυστικά στη συζήτηση ανάμεσα σ’ εκείνην και τον Μπρούνο στο μπαρ (η οικολογία, η πατριαρχία, η τεχνολογία, τα ναρκωτικά…). Το σινεμά θα είναι για εκείνη ένα ακόμα δίλημμα –τρόπος συναισθηματικής έκφρασης ή υποκατάστατο της αληθινής ζωής;– στην προσπάθεια να βρει τον εαυτό της μακριά από το αντρικό βλέμμα, με την Μπάγκνεϊ να μας κλείνει παιχνιδιάρικα το μάτι (αφήγηση σε κεφάλαια, εναλλαγή έγχρωμου και ασπρόμαυρου) και τη Λούρδες Χερνάντεζ –η τραγουδίστρια Russian Red– να μας παρασύρει με τη νευρωτική χάρη της.

Α/Μ, Έγχρ. Ισπανία. 2022. Διάρκεια: 80΄. Διανομή: ΔΑΝΑΟΣ

Περισσότερες πληροφορίες

Ραμόνα

Ramona
3
  • Κομεντί
  • 2022
  • Διάρκεια: 80 '
  • Άντρεα Μπάγκνι

Η Ραμόνα, που φιλοδοξεί να γίνει ηθοποιός, γνωρίζει τον Μπρούνο, ο οποίος την ερωτεύεται κεραυνοβόλα, αλλά εκείνη τον απορρίπτει. Την επομένη μέρα πηγαίνει σε μια οντισιόν ταινίας και διαπιστώνει έκπληκτη ότι ο Μπρούνο είναι ο σκηνοθέτης της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
17/05/2024

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.

Το "Λώξη" δεν είναι μόνο ένα ντοκιμαντέρ για την πρώτη ηθοποιό με σύνδρομο Down

Οι σκηνοθέτες της ταινίας για την Λωξάνδρα Λούκας που έγραψε ιστορία παίζοντας στο Εθνικό Θέατρο, μιλούν στο "α" για το πολύτιμο φιλμ τους.

Ο Ρένος Χαραλαμπίδης για τα "Φτηνά Τσιγάρα"

"Έκλαιγα μόνος μου έξω από τις αίθουσες, εγκατέλειψα τα σχέδια μου" σχολίασε ο σκηνοθέτης και ηθοποιός.

Η Βίκυ Καγιά και η Σοφία Κόκκαλη είναι μητέρα και κόρη στο "Πολύδροσο" του The Boy

Οι συμπρωταγωνίστριες της νέας ταινίας του Αλέξανδρου Βούλγαρη μιλούν στο "α" για τη συμμετοχή τους στο ατμοσφαιρικό δράμα που ψηλαφεί τις έννοιες της μητρότητας και της απώλειας.