
Ανάμεσα στη "Χωριστή Συμμορία" και το "Alphaville", ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ θα "ξεπετάξει" ένα ακόμα κινηματογραφικό δοκίμιο με πλήρη τίτλο "Μια Παντρεμένη Γυναίκα: Ακολουθία Αποσπασμάτων Μιας Ταινίας Γυρισμένης το 1964". Ήδη από τον τίτλο, ο Γκοντάρ φέρνει τον υποψήφιο θεατή αντιμέτωπο με όσα πρόκειται να διαμειφθούν επί της οθόνης. Πρώτα απ’ όλα ότι αυτό που πρόκειται να παρακολουθήσει είναι μια ταινία, η οποία θα του υπενθυμίζει καθ’ όλη τη διάρκειά της την κατασκευασμένη, σκηνοθετημένη φύση της. Κατόπιν ότι η αφήγηση της ιστορίας της είναι αποσπασματική, τεμαχισμένη, όπως και οι αλήθειες που πραγματεύεται. Ύστερα ότι βρισκόμαστε στο 1964, άρα οι απόψεις και οι ιδέες του φιλμ αφορούν μια απολύτως συγκεκριμένη χρονική στιγμή κι όχι μια ασαφή διαχρονική διαπίστωση. Τέλος, ξεκαθαρίζοντας τις σημαντικότερες ιδιότητες του ήρωά της: γυναίκα και παντρεμένη.
Η θέση της γυναίκας στη δυτική κοινωνία, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί πολιτικοκοινωνικά, ιστορικά και ταξικά στη δεκαετία του ’60, μπαίνει μπροστά στο φακό-μικροσκόπιο του σαρδόνιου Γκοντάρ, ο οποίος μέσα από τα θραύσματα ενός θηλυκού πορτρέτου επιτίθεται μετωπικά, αλλά και παιχνιδιάρικα, στην καταναλωτική κοινωνία των διαφημιστικών εικόνων, των αλλοτριωμένων επιθυμιών και των επιφανειακών σχέσεων. Η Σαρλότ του, μια μοντέρνα Παριζιάνα που διχάζεται ανάμεσα στον πιλότο σύζυγό της και τον ηθοποιό εραστή της, είναι το κομψό, γοητευτικό και απολύτως ρηχό σύμβολο μιας άπιαστης αστικής ευτυχίας, ιδέα η οποία έχει οικοδομηθεί από το αντρικό βλέμμα, την καπιταλιστική οικονομία και την κοινωνία του θεάματος. Η γκονταρική διαλεκτική αποκαλύπτει με σαρκαστικό κυνισμό όχι μόνο την πολιτική διαπλοκή τους, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο έχουν παγιδευτεί μέσα της οι σύγχρονες κινηματογραφικές εικόνες.
Α/Μ. Γαλλία. 1964. Διάρκεια: 95΄. Διανομή: NEW STAR
Περισσότερες πληροφορίες
Μια Παντρεμένη Γυναίκα
Μια μοντέρνα Παριζιάνα διχάζεται ανάμεσα στον πιλότο σύζυγό της και τον ηθοποιό εραστή της.