Ας Ξημερώσει Ειρήνη

2,5

Ένας άντρας και μια περίπλοκη πολιτικοκοινωνική κατάσταση βρίσκονται προ διαδοχικών αδιεξόδων, τα οποία περιγράφονται με χιουμοριστική ευρηματικότητα, αλλά και διδακτική ευκολία.

As ximerosi irini

Με την πρώτη ταινία του, την απολαυστική "Επίσκεψη της Μπάντας" (2007), ο Έραν Κολίριν είχε κερδίσει τρία βραβεία στις Κάννες και παγκόσμια κινηματογραφική αναγνώριση. Επέστρεψε το 2011 (στη Βενετία) με το χανεκικό "The Exchange" και το 2016 (πάλι στις Κάννες) με το αμήχανο σεναριακά "Beyond the Mountains and Hills", κάνοντας σαφώς μικρότερη αίσθηση. Εκείνος επέμενε να ακτινογραφεί με κριτική ματιά την αλλοτριωμένη σύγχρονη ισραηλινή κοινωνία, εστιάζοντας συχνά στην ανοιχτή πληγή της παλαιστινιακής διαμάχης. Έτσι, πριν από δύο χρόνια, επισκέφτηκε για τρίτη φορά την Κρουαζέτ, υιοθετώντας μια λοξή ματιά απέναντι στην ίδια περίπλοκη πραγματικότητα. Αυτή του Σάμι, ενός Ισραηλινού πολίτη παλαιστινιακής καταγωγής που ζει στην Ιερουσαλήμ και επιστρέφει στο αραβικό χωριό όπου μεγάλωσε καλεσμένος στο γάμο του αδελφού του.

Η τελετή και η γιορτή που ακολουθεί αποκαλύπτουν τις διαφορές επαρχιακής και πρωτευουσιάνικης νοοτροπίας, τις οποίες ο Σάμι προσπάθησε να αφήσει πίσω του, απομονώνοντας τον εαυτό του όχι μόνον από το παρελθόν του, αλλά και απ’ όλους τους ανθρώπους γύρω του – όπως φανερώνει η παγωμένη σχέση με τη γυναίκα του και η σχεδόν τυπική με τον αδελφό του. Μέχρι που το επικοινωνιακό τείχος γίνεται κυριολεκτικό, καθώς εντελώς απροειδοποίητα ο ισραηλινός στρατός κόβει το ρεύμα, αποκλείει το χωριό και υψώνει περιμετρικά μια τρίμετρη περίφραξη.

Η ψυχραιμία δεν θα διατηρηθεί επί μακρόν και μια σειρά αναπάντεχων εξελίξεων θα φέρει τον ήρωά μας, αλλά και μια περίπλοκη πολιτικοκοινωνική κατάσταση, μπροστά σε απανωτά αδιέξοδα. Ο Κολίριν τα παρουσιάζει με ένα καουρισμακικό χιούμορ, το οποίο όποτε δίνει το "παρών" σώζει αυτή την αλληγορική ιλαροτραγωδία από πολλές μελοδραματικές παγίδες. Όσο, όμως, η κρίση εθνικής ταυτότητας και οικογενειακής πίστης του Σάμι μεγαλώνει, η ταινία δυσκολεύεται να χειριστεί το ίδιο διακριτικά την ισορροπία δραματικής σοβαρότητας και διασκεδαστικής σάτιρας. Ωστόσο, ακόμα κι αν στο φινάλε η κωμική ευρηματικότητα υποχωρεί μπροστά στη διδακτική ευκολία, το σύνθημα "Ας Ξημερώσει Ειρήνη" συνεχίζει να ακούγεται συγκινητικό.

Ισραήλ, Γαλλία. 2021. Διάρκεια: 101΄. Διανομή: AMA FILMS

Περισσότερες πληροφορίες

Ας Ξημερώσει Ειρήνη

Vayehi Boker / Let It Be Morning
2,5
  • Δραματική
  • 2021
  • Διάρκεια: 101 '
  • Έραν Κολίριν

Καλεσμένος στο γάμο του αδελφού του, ο Σάμι επιστρέφει στο αραβικό χωριό όπου μεγάλωσε. Ως Ισραηλινός πολίτης παλαιστινιακής καταγωγής που ζει στην Ιερουσαλήμ, θα έρθει αντιμέτωπος με μια σειρά αναπάντεχων εξελίξεων, όταν το χωριό τίθεται ξαφνικά υπό ανεξήγητο στρατιωτικό αποκλεισμό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Εμφύλιος Πόλεμος

Πολιτική περιπέτεια γυρισμένη με ρεαλισμό, προβλέψιμα απλοϊκή στην εξέλιξή της και μονοδιάστατη στην παραβολή της για τη σύγχρονη αμερικανική πραγματικότητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
18/04/2024

Η Αρπαγή

Δομημένη σαν ψυχολογικό θρίλερ, μια ιστορία εμμονής αποκαλύπτει τη συντριπτική δύναμη των κοινωνικών ρόλων σ’ έναν κόσμο ψυχολογικής ανασφάλειας κι έλλειψης επικοινωνίας.

Το Περασμένο Καλοκαίρι

Αρκετά πιστό ριμέικ της δανέζικης "Βασίλισσας της Καρδιάς". Ενός τολμηρότερου ερωτικού δράματος, το οποίο διέθετε ένα διαφορετικό, αιχμηρό φινάλε.

Αμπιγκέιλ

Το μυστήριο συναντά το horror και το απενοχοποιημένο φαν, σε ένα διασκεδαστικό μιξ αναφορών και χαβαλέ, μέχρις ότου χαθεί ο έλεγχος και κυριαρχήσει η σαχλαμάρα.

Σπίθα στη Θάλασσα

Συγκινητικό δράμα επώδυνης ενηλικίωσης, το οποίο δεν ανοίγεται στα βαθιά σεναριακά, αντλώντας συναισθηματική δύναμη από τους τρισδιάστατους χαρακτήρες του.

Μη μου Λες Ψέματα

Συναισθηματική, στέρεα, όσο και εύπεπτη δραμεντί πάνω στα αληθινά ψέματα, τα οποία ξεκινούν από τη ζωή και γίνονται συναρπαστικές λογοτεχνικές και κινηματογραφικές ιστορίες.

Ένα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια

Υπαρξιακά αδιέξοδα πασχίζουν να αναδειχθούν μέσα από μια μελοδραματική συνθήκη, ο μινιμαλιστικός χειρισμός της οποίας καταντά φτωχός και μονοδιάστατος.