Στα Ίχνη του Δολοφόνου

2,5

Αστυνομικό θρίλερ με προσωπικότητα, αν και η πολύπλευρη πολιτικοκοινωνική κριτική του Ντάμιαν Σιφρόν («Ιστορίες για Αγρίους») δεν «κουμπώνει» απόλυτα με τις αφηγηματικές απαιτήσεις του είδους.

Sta ixni tou dolofonou

Για όσους αναρωτιούνται για το τι απέγινε ο ταλαντούχος Αργεντινός σκηνοθέτης των "Ιστοριών για Αγρίους" Ντάμιαν Σιφρόν, εννιά χρόνια μετά την παγκόσμια επιτυχία της πρωτότυπης μαύρης κωμωδίας του, η απάντηση έρχεται με μια ολόφρεσκη αμερικανική παραγωγή. Στο ενδιάμεσο, ο Σιφρόν είχε εμπλακεί σε διάφορα χολιγουντιανά σχέδια που δεν ευοδώθηκαν, όπως το "The Six Billion Dollar Man" με τον Μαρκ Γουόλμπεργκ, για να καταλήξει σε μια αστυνομική περιπέτεια γραμμένη από τον ίδιο και τον πρωτοεμφανιζόμενο Τζόναθαν Γουέικχαμ.

Όπως δηλώνει και ο τίτλος του φιλμ (αρχικά ήταν "Misanthrope"), πρόκειται για το χρονικό της αναζήτησης ενός serial killer και δεινού σκοπευτή, ο οποίος το βράδυ της παραμονής της Πρωτοχρονιάς πυροβολεί από τον 17ο όροφο μιας πολυκατοικίας στη Βαλτιμόρη και σκοτώνει 29 ανθρώπους. Έχει κάποιο σχέδιο; Είναι τρομοκράτης; Θα το ξανακάνει; Επικεφαλής της κατεπείγουσας έρευνας που έχει αναστατώσει την πόλη αναλαμβάνει ο πράκτορας του FBI Τζέφρι Λαμάρκ, ο οποίος, χωρίς πολλά στοιχεία, βρίσκεται καθηλωμένος από "διασταυρούμενα πυρά" υπηρεσιακών συμφερόντων και γραφειοκρατικών εξουσιών. Χρησιμοποιώντας κάθε διαθέσιμο μέσο, στρατολογεί στην ομάδα του την αντικοινωνική και ψυχολογικά εύθραυστη νεαρή αστυνομικό Έλινορ Φάλκο, η οποία τον εντυπωσιάζει με τις εύστοχες παρατηρήσεις της.

Σκιαγραφώντας το ψυχολογικό πορτρέτο τριών "απροσάρμοστων" χαρακτήρων (πρωτίστως της Έλινορ και κατόπιν του Λαμάρκ και του δολοφόνου), ο Σιφρόν ανοίγει τη βεντάλια του κοινωνικού σχολιασμού του σ’ ολόκληρο σχεδόν το εύρος της αμερικανικής πραγματικότητας. Η κριτική του είναι άλλοτε οξεία (η συζήτηση στο σπίτι του Λαμάρκ, η εξομολόγηση του δολοφόνου) και άλλοτε διακριτική (τα πλάνα στο σφαγείο), όχι πάντα πειστικά ενσωματωμένη στη στιβαρή πλοκή. Το σενάριο προκρίνει το δραματικό στοιχείο χωρίς να περιφρονεί το σασπένς, οι αντικαπιταλιστικές βολές (παρα)είναι ηχηρές, αλλά εύστοχες, και η δυναμική σκηνοθεσία προσδίδει σ’ αυτό το αστυνομικό θρίλερ προσωπικότητα, αν και η επιτακτική διάθεση του Σιφρόν να παραμείνει στα βαθιά δεν "κουμπώνει" απόλυτα με τις αφηγηματικές απαιτήσεις του είδους.

ΗΠΑ. 2023. Διάρκεια: 119΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILMS

Περισσότερες πληροφορίες

Στα Ίχνη του Δολοφόνου

To Catch a Killer / Misanthrope
2,5
  • Αστυνομική
  • 2023
  • Διάρκεια: 119 '
  • Ντάμιαν Σιφρόν

Όταν ένας δεινός σκοπευτής πυροβολεί από μακριά και σκοτώνει 29 ανθρώπους στη Βαλτιμόρη, ένα φρενήρες κυνηγητό ξεκινά για τον εντοπισμό του. Χωρίς πολλά στοιχεία, ο υπεύθυνος της έρευνας Τζέφρι Λαμάρκ στρατολογεί στην ομάδα του την αντικοινωνική και ψυχολογικά εύθραυστη νεαρή αστυνομικό Έλινορ Φάλκο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αιγίου "Θόδωρος Αγγελόπουλος" περιμένει τις ταινίες σας

Το φεστιβάλ επιστρέφει για πέμπτη χρονιά με διεθνείς συμμετοχές και ειδικά αφιερώματα στον κινηματογράφο.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
21/10/2025

Το Kino Athens 2025 τιμά τη Ντομίνγκα Σοτομαγιόρ

Η νέα ταινία της Χιλιανής σκηνοθέτιδας "Limpia" είναι πλέον διαθέσιμη για το κοινό στο Netflix.

Ελληνικό box office: Πόσοι θεατές σήκωσαν το "Νεκρό Τηλέφωνο 2";

Ο Ίθαν Χοκ επέστρεψε ως τρομακτικός "Αρπαχτής" και κέρδισε εύκολα τις εντυπώσεις, σε αντίθεση με τη συνεργασία Τζούλια Ρόμπερτς - Λούκα Γκουαντανίνο, η οποία απογοήτευσε.

Τι νέο θα δούμε στους κινηματογράφους από αυτή την Πέμπτη

Ο Μπρους Σπρίνγκστιν, το ντεμπούτο του Χάρις Ντίκινσον και ένα αινιγματικό horror προσεχώς (από 23/10) στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

Όλες οι ταινίες του Μάρτιν Σκορσέζε στη σωστή σειρά

Με αφορμή την πρεμιέρα της σειράς "Mr. Scorsese" επιλέγουμε τις καλύτερες κινηματογραφικές στιγμές του Αμερικανικού σκηνοθέτη.

Οι πολυβραβευμένες ταινίες που βλέπουμε στα σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Χρυσοί Φοίνικες, Όσκαρ και τίτλοι που σάρωσαν διεθνή φεστιβάλ μαζί με πολλά ακόμα διακριμένα φιλμ που παίζονται στις σκοτεινές αίθουσες.

Ο Άντρες Βέγιελ έκανε ένα ντοκιμαντέρ για το ναζισμό, το σινεμά και το σκότος της Λένι Ρίφενσταλ

Μία από τις πιο ξεχωριστές ταινίες της χρονιάς ρίχνει φως στην αμφιλεγόμενη προσωπικότητα μιας δημιουργού που άλλαξε το ρου της κινηματογραφικής ιστορίας.