Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης

3

Βραβείο των Ελλήνων κριτικών στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης για ένα κινηματογραφικά απλό, όσο και χιουμοριστικό, νοσταλγικό και κατά στιγμές ευρηματικό σχόλιο πάνω στο αμερικανικό όνειρο.

Όταν η Τσέλι συνάντησε τη Δήμητρα - ταινιοθήκη

Αμέτρητοι οι κατά καιρούς κυνηγοί του αμερικανικού ονείρου, πάμπολλοι και όσοι κατάφεραν τελικά να το αγκαλιάσουν. Μία απ’ αυτούς ήταν η εβραϊκής και ισπανικής καταγωγής Θεσσαλονικιά Τσέρι Γουίλσον, η οποία πέρασε διά πυρός και σιδήρου για να αποφύγει το Ολοκαύτωμα, ταξιδεύοντας μόνη της ως την άλλη άκρη του Ατλαντικού και στήνοντας στο κέντρο του Μανχάταν των 70s μια μίνι αυτοκρατορία από κινηματογραφικές αίθουσες πορνό. Ήταν μια δυναμική όσο και εντελώς αντισυμβατική –από την κοινωνική ως την ερωτική συμπεριφορά της– φιγούρα για την εποχή της, η οποία διαπραγματεύτηκε με τους δικούς της όρους τις έννοιες της οικογενειακής ευτυχίας, της οικονομικής επιτυχίας και της προσωπικής αξιοπρέπειας.
Το εξωστρεφές ταμπεραμέντο της, το οποίο άλλαξε τα ερωτικά ήθη μιας ολόκληρης πόλης, κουβαλούσε μαζί του και μια "πολύχρωμη" όσο και τραυματική εθνική κληρονομιά. Η Ελληνοαμερικανίδα Βάλερι Κοντάκος ("Who’s on First", "Μάνα") απέσπασε το βραβείο των Ελλήνων κριτικών στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, αναδεικνύοντάς τη σε ένα κινηματογραφικά απλό, όσο και χιουμοριστικό, νοσταλγικό και κατά στιγμές ευρηματικό (τα κινούμενα σχέδια) γυναικείο πορτρέτο.

Ελλάδα, Καναδάς, ΗΠΑ. 2022. Διάρκεια: 78΄

Περισσότερες πληροφορίες

Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης

Queen of the Deuce
3
  • Ντοκιμαντέρ
  • 2022
  • Διάρκεια: 78 '
  • Βάλερι Κοντάκος

Το πορτρέτο της εβραϊκής καταγωγής Θεσσαλονικιάς Τσέρι Γουίλσον, η οποία στο Μανχάταν των 70s έστησε μια μίνι αυτοκρατορία από κινηματογραφικές αίθουσες πορνό.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
25/04/2024

Επαγγελματίας Υπνοβάτης

Ενδιαφέρουσα ιδέα που μένει απλά υποσχόμενη, μιας και υλοποιείται με σεναριακή χοντροκοπιά, ερμηνευτική ανεπάρκεια και αφηγηματική προχειρότητα.

Μην Ανοίγεις την Πόρτα

Η πρώτη ταινία των Unboxholics είναι ένα ψυχολογικό θρίλερ με υποβλητική ατμόσφαιρα, αλλά ελάχιστο ψαχνό. Δραματικά ισχνό και σκηνοθετημένο μονότονα, κορυφώνεται χωρίς την παραμικρή έκπληξη.

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.