Ο Άρχοντας των Μυρμηγκιών

2

Διδακτική εξιστόρηση ενός αληθινού γεγονότος, η οποία κριτικάρει με θάρρος, αλλά χωρίς κινηματογραφική πυγμή την ιταλική (και όχι μόνο) πολιτικοκοινωνική πραγματικότητα του ’60.

O arxontas ton mirmigion

Πόσο μοιάζει η κοινωνία των ανθρώπων με αυτήν των μυρμηγκιών; Ο Άλντο Μπραϊμπάντι, δραματουργός, ποιητής, δοκιμιογράφος και σεναριογράφος, γοητεύεται από τη συμπεριφορά αυτών των απολύτως πειθαρχημένων υμενόπτερων και τη μελετάει διεξοδικά. Από τη δική του δυναμική παρουσία θα γοητευτεί ο νεαρός Ετόρε, μέλος μιας συντηρητικής επαρχιακής οικογένειας, από τα δεσμά της οποίας ο ίδιος θέλει να ξεφύγει. Οι δυο τους θα γίνουν εραστές, αλλά οι συγγενείς του Ετόρε θα τους αναζητήσουν, θα απαγάγουν τον νεαρό, τον οποίο θα κλείσουν σε ψυχιατρική κλινική, ενώ θα μηνύσουν τον Μπραϊμπάντι για "αποπλάνηση", βάσει του αναχρονιστικού άρθρου 603 του ποινικού κώδικα, οδηγώντας τον στο δικαστήριο.
Βρισκόμαστε στην Ιταλία του ’60 και σε μια εποχή όπου η εξουσία αντιδρά στις ιδέες οι οποίες την αμφισβητούν ευθέως, προσπαθώντας να υπερασπιστεί με κάθε τρόπο "ιερά και όσια". Ο σπουδαίος στη δεκαετία του ’90 Τζιάνι Αμέλιο ("Ο Κλέφτης των Παιδιών", "Λαμέρικα") κάνει ευθείς παραλληλισμούς με το σήμερα και ζωντανεύει στην οθόνη μια αληθινή ιστορία, η οποία ξεσήκωσε θύελλα αντιπαραθέσεων στη γείτονα χώρα μιας και πλήθος διανοουμένων, ακτιβιστών για τα ανθρώπινα δικαιώματα και αγωνιστών της αντίστασης (ο Μπραϊμπάντι ήταν δηλωμένος κομμουνιστής και μέλος της) συνασπίστηκε ενάντια σ’ αυτή την παράλογη, ομοφοβική δίωξη. Η κριτική του απλώνεται σ’ όλο τον κοινωνικό ιστό, καυτηριάζοντας την αδιαφορία των πολιτών, την αδιαλλαξία της καθολικής εκκλησίας και το συντηρητισμό του ιταλικού Κομμουνιστικού Κόμματος, αδυνατώντας όμως να ξεφύγει από τα στεγανά ενός εξίσου… οπισθοδρομικού κινηματογραφικά δράματος καλών προθέσεων. Χωρίς πυγμή και με καταγγελτική ευκολία περιγράφει μια πολιτικοκοινωνική πραγματικότητα που δεν έχουμε ακόμα αφήσει πίσω μας, σε αντίθεση με αυτού του είδους το σινεμά (της λογικής "μια ταινία, μια συζήτηση").

Ιταλία. 2022. Διάρκεια: 134΄. Διανομή: AMA FILMS

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Άρχοντας των Μυρμηγκιών

Il Signore delle Formiche / The Lord of the Ants
2
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 130 '
  • Τζιάνι Αμέλιο

Στην Ιταλία του ’60, ο νεαρός Ετόρε γοητεύεται από το δραματουργό, ποιητή και εντομολόγο Άλντο Μπραϊμπάντι, με τον οποίο γίνονται εραστές. Η οικογένεια του Ετόρε, όμως, αντιδρά έντονα και οδηγεί τον Μπραϊμπάντι σε δίκη βάσει ενός αναχρονιστικού νόμου περί αποπλάνησης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι 50 καλύτερες ταινίες του 2024 από το Sight and Sound

Οι κριτικοί του εμβληματικού περιοδικού μοιράζονται τις φετινές επιλογές τους.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
06/12/2024

Σινεμά και ψυχανάλυση: Με την ταινία "Άγνωστοι Μεταξύ Μας" του Άντριου Χέιγκ ξεκινά ο νέος κύκλος προβολών

Οι ταινίες που θα παρουσιαστούν φέτος εστιάζουν στις οδύνες του έρωτα και της αγάπης μέσα από την τέχνη του κινηματογράφου.

Το Φεστιβάλ Μικρού Μήκους Δράμας αναζητά διευθυντή σα να μη συμβαίνει τίποτα

Η διοίκηση του θεσμού σε ανακοίνωσή της ανακοινώνει τη διεξαγωγή διαγωνισμού για την αντικατάσταση του Γιάννη Σακαρίδη χωρίς κανένα σχόλια για όσα έχει καταγγείλει.

Το Athens Short Film Festival ξεσηκώνει τον κινηματογραφικό αέρα στην πόλη

Στην έβδομη διοργάνωσή του ο θεσμός έχει πια καθιερωθεί ως ένα από τα ανερχόμενα της Αθήνας.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα τα σινεμά (5-11/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

"Ο Χρήστος Ακούει Σινεμά στο Δαναό" και αναρωτιέται αν τελικά οι άνθρωποι πεθαίνουν από έρωτα μόνο στις ταινίες

Η φετινή σειρά ειδικών προβολών συνεχίζεται με την προβολή του μιούζικαλ "Οι Ομπρέλες του Χερβούργου" του Ζακ Ντεμί, που μας ταξιδεύει στον κόσμο του έρωτα, του χωρισμού και των ανεξίτηλων συναισθημάτων.

"Το Αγόρι με τα Γαλάζια Μάτια" στο πρόγραμμα Work In Progress του 16ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Les Arcs

Με διεθνή συμπαραγωγή και μια συγκινητική ιστορία για την προσωπική απελευθέρωση, η ταινία ετοιμάζεται να κατακτήσει το διεθνές κινηματογραφικό κοινό.