Παρίσι Ξανά

2,5

Μια γυναίκα και μια χώρα προσπαθούν να ξεπεράσουν ένα αγιάτρευτο τραύμα, σε ένα εγκάρδιο, ελαφρά υποτονικό δράμα το οποίο δεν ξεφεύγει ποτέ από οικεία σχήματα και προβλέψιμα όρια.

Parisi xana

Ο αυθεντικός τίτλος της ταινίας, μεταφραζόμενος ως "Ξαναβλέποντας το Παρίσι", δεν αναφέρεται στην επιστροφή κάποιου επισκέπτη ή κατοίκου της Πόλης του Φωτός. Αφορά την "καινούρια" γαλλική πρωτεύουσα, όπως αυτή μεταμορφώθηκε μετά το 2015 και τις δυο τρομοκρατικές επιθέσεις στην εφημερίδα Charlie Hebdo και το θέατρο Μπατακλάν οι οποίες άφησαν πίσω τους πάνω από 100 νεκρούς και πολύ περισσότερους τραυματίες. Το ευρωπαϊκό αντίστοιχο της 11ης Σεπτεμβρίου σημάδεψε βαθιά μια πολυπολιτισμική χώρα και άφησε ένα ανεξίτηλο κοινωνικό αποτύπωμα, το είδος και το μέγεθος του οποίου προσπαθεί να διερευνήσει η Αλίς Ουινοκούρ μέσα από ένα αλληγορικό δράμα χαρακτήρων.

Στο επίκεντρό του στέκεται η Μιά, μεταφράστρια (η κοσμοπολίτικη πλευρά του γαλλικού πολιτισμού) η οποία βρίσκεται σε μια κατασταλαγμένη σχέση με τον χειρουργό Βενσάν. Η ρουτίνα της, όμως, θα αλλάξει άρδην όταν ένα βράδυ βρεθεί σε ένα μπιστρό το οποίο θα γίνει στόχος πολύνεκρης τρομοκρατικής επίθεσης. Τραυματισμένη και σοκαρισμένη, θα αναρρώσει για κάποιους μήνες στην εξοχή, αλλά όταν επιστρέψει στο Παρίσι δεν θα μπορεί ακόμα να θυμηθεί τα γεγονότα εκείνης της νύχτας. Χαμένη διαρκώς στις αναμνήσεις της, αρχίζει να τις ξεδιαλύνει αργά και βασανιστικά, φοβούμενη πάντα μήπως ανακαλύψει κάτι αβάστακτα επώδυνο.

Σκηνοθέτις ("Augustine", "Proxima") και βραβευμένη με Σεζάρ σεναριογράφος ("Ατίθασες" της Ντενίζ Γκαμζέ Εργκιουβέν), η Αλίς Ουινοκούρ ξεκινάει από μια σχεδόν προσωπική εμπειρία – ο αδελφός της είναι επιζών της σφαγής του Μπατακλάν – για να σκιαγραφήσει το πορτραίτο μιας γυναίκας σε αναζήτηση (καινούριας) ταυτότητας. Μαζί της και αυτό μιας χώρας η οποία προσπαθεί να ξεπεράσει ένα αγιάτρευτο τραύμα. Η λύση μοιάζει να βρίσκεται στην πλήρη ρήξη με το παρελθόν, μια λυτρωτική ή μήπως αυτοκαταστροφική τελικά επιλογή την οποία η Ουινοκούρ αναδεικνύει ως ψυχολογικό και πολιτικοκοινωνικό μονόδρομο. Χωρίς μελοδραματισμούς και μεγαλοστομίες, αλλά και χωρίς εκπλήξεις, σ’ ένα εγκάρδιο, όσο και ελαφρά υποτονικό δράμα το οποίο δεν ξεφεύγει ποτέ από οικεία σχήματα και προβλέψιμα όρια.

Γαλλία. 2022. Διάρκεια: 105΄. Διανομή: WEIRD WAVE

Περισσότερες πληροφορίες

Παρίσι Ξανά

Revoir Paris
2,5
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 105 '
  • Αλίς Ουινοκούρ

Επιζώσα τρομοκρατικής επίθεσης σε ένα μπιστρό, τρεις μήνες μετά, η Μιά δεν μπορεί ακόμα να θυμηθεί τα γεγονότα εκείνης της νύχτας. Επιστρέφει διαρκώς στις αναμνήσεις της, αλλά φοβάται μήπως ανακαλύψει κάτι σοκαριστικά επώδυνο.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τζένιφερ Λόρενς & Ρόμπερτ Πάτινσον ερωτευμένοι μέχρι θανάτου στο "Die My Love"

Οι πρωτοκλασάτοι ηθοποιοί πρωταγωνιστούν στη νέα ταινία της κορυφαίας σκηνοθέτριας Λιν Ράμσεϊ ("Πρέπει να Μιλήσουμε για τον Κέβιν").

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
05/09/2025

Η ελληνική "Αρκουδότρυπα" βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Βενετίας

Το ντεμπούτο των Χρυσιάννα Παπαδάκη και Στέργιου Ντινόπουλου απέσπασε το σημαντικό βραβείο Europa Cinemas Label χάρη στο οποίο η ταινία θα μπορέσει να διανεμηθεί σε σινεμά της Γηραιάς Ηπείρου.

Όλα όσα ανυπομονούμε να δούμε στο 48ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας

Μια εβδομάδα γεμάτη σινεμά που μπορείτε να παρακολουθήσετε ακόμα και εάν δε βρεθείτε στη μακεδονική πόλη.

Είμαστε έτοιμοι για τα "Ανεμοδαρμένα Ύψη" της γενιάς του TikTok;

Το τρέιλερ της νέας ταινίας της οσκαρικής Έμεραλντ Φένελ ξεσήκωσε το ίντερνετ και τις σινεφίλ συζητήσεις.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα τα σινεμά (4-10/9)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

10 πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις για τη 'Βουγονία' του Γιώργου Λάνθιμου

Ο Έλληνας σκηνοθέτης κέρδισε για ακόμα μια φορά τις εντυπώσεις μιας απαιτητικής Μπιενάλε. Συγκεντρώσαμε ό,τι ξέρουμε για τη νέα του ταινία, που καταφθάνει στις αίθουσες στις 6 Νοεμβρίου.

5 ταινίες που έντυσε ο Τζόρτζιο Αρμάνι

Ο Ιταλός σχεδιαστής δεν άφησε το στίγμα του μόνο στο χώρο της μόδας, αλλά και στη μεγάλη οθόνη.