Σκάρλετ

2,5

Αγροτικό δράμα με άγγιγμα μαγικού ρεαλισμού. Εικαστικά ευαίσθητο, μα αφηγηματικά ανεστίαστο, αποπροσανατολίζεται μέσα στα ζιγκ ζαγκ της μυθιστορηματικής δραματουργίας του.

Scarlet

Αγαπημένος συγγραφέας του Αντρέι Ταρκόφσκι, ο συμπατριώτης του Αλεξάντρ Γκριν (Αλεξάντρ Στεπάνοβιτς Γκρινέβσκι, 1880-1932) έζησε στο περιθώριο της αναγνωρισμένης σοβιετικής λογοτεχνίας, μιας και το έργο του δεν είχε καμιά σχέση με την ηρωική και μελοδραματική αφέλεια του σοσιαλιστικού ρεαλισμού. Εκείνος έγραφε για ήρωες που ονειρεύονται και πραγματοποιούν ταξίδια σε μαγικούς τόπους, για θαλάσσιες και εναέριες περιπέτειες, για εκκεντρικούς χαρακτήρες και για κατορθώματα που εξάπτουν την εφηβική φαντασία. Τα "Πορφυρά Πανιά" αποτελούν το διασημότερο μυθιστόρημά του, το οποίο ο Ιταλός Πιέτρο Μαρτσέλο ("Μάρτιν Ίντεν") διασκευάζει με πλήρη ελευθερία σαν ένα γαλλόφωνο αγροτικό δράμα στην παράδοση του Μαρσέλ Πανιόλ.

Χωρίς ηθογραφικές περιγραφές, αλλά με μεγάλη εικαστική ευαισθησία, το "Σκάρλετ" μας συστήνει ένα ειδυλλιακό σύμπαν, τη γαλλική επαρχία των αρχών του προηγούμενου αιώνα, η οποία μπορεί να προστατευτεί, αλλά όχι και να μείνει εντελώς ανέγγιχτη από τη φρικτή πραγματικότητα γύρω της. Έτσι, όταν ο ξυλουργός Ραφαέλ επιστρέψει από το μέτωπο του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου στο χωριό του, θα μάθει πως η γυναίκα του πέθανε στη γέννα, αφήνοντας τη νεογέννητη κόρη τους στη φροντίδα της ανύπαντρης ιδιοκτήτριας μιας φάρμας. Η διαδρομή της Ζιλιέτ ως την εφηβεία αποτελεί το πρώτο μέρος μιας ταινίας η οποία δεν μένει ποτέ κινηματογραφικά στατική, αν και υιοθετεί μια διηγηματική εγκράτεια και ηρεμία. Αγγίγματα μαγικού ρεαλισμού δίνουν στις βουκολικές περιγραφές μια ονειρική ατμόσφαιρα και οι χαρακτήρες ταλαντεύονται ανάμεσα στις γήινες ανάγκες τους και τις "αέρινες" επιθυμίες τους. Αντιθέσεις οι οποίες θα γίνουν εντονότερες στο δεύτερο μέρος της ταινίας, όπου η ερωτική ιστορία του Ζαν και της ενήλικης Ζιλιέτ βάζει στο κάδρο το δράμα μιας ενηλικίωσης και τις υψηλές προσδοκίες (όσο και πικρές διαψεύσεις) μιας ολόκληρης γενιάς. Ιστορικό ντοκουμέντο και ονειρική φαντασία συγχέονται (όχι τόσο πετυχημένα όσο στο "Μάρτιν Ίντεν"), το ρομάντζο βαριανασαίνει και το ευρηματικό ως ιδέα, μα αφηγηματικά ανεστίαστο πανόραμα εποχής του Πιέτρο Μαρτσέλο αποπροσανατολίζεται μέσα στα ζιγκ ζαγκ της μυθιστορηματικής δραματουργίας του.

Γαλλία, Ιταλία. 2022. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: THE FILM GROUP

Περισσότερες πληροφορίες

Σκάρλετ

L' Envol
2,5
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 100 '
  • Πιέτρο Μαρτσέλο

Ένας Γάλλος ξυλουργός επιστρέφει από το μέτωπο του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου στο χωριό του, για να ανακαλύψει ότι η γυναίκα του πέθανε στη γέννα, αφήνοντας τη νεογέννητη κόρη τους στη φροντίδα της ανύπαντρης ιδιοκτήτριας μιας φάρμας.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες που έρχονται στις αίθουσες την Πέμπτη 23/5

Άντονι Χόπκινς, Ράσελ Κρόου και Ράιαν Ρέινολντς προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
19/05/2024

Αποχαιρετήστε τον Γιούργκεν Κλοπ με αυτό το must ντοκιμαντέρ

Οι άνθρωποι δούλεψαν στενά με τον σπουδαίο προπονητή της Λίβερπουλ μιλούν στα πέντε επεισόδια του "Jürgen".

77ο Φεστιβάλ Καννών: Ο Λάνθιμος διηγείται κατασκότεινες "Ιστορίες Καλοσύνης"

Επιστροφή στην εποχή του "Κυνόδοντα" και των "Άλπεων" για τον Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος αν και εντυπωσιάζει με τη γεμάτη αυτοπεποίθηση δεξιοτεχνία του, κινδυνεύει να χάσει πολλούς από τους όψιμους θαυμαστές του.

Έρχονται κλασικά ιαπωνικά αριστουργήματα στα θερινά σινεμά

Ακίρα Κουροσάβα, Μίκιο Ναρούσε, Σοσέι Ιμαμούρα, Κένζι Μιζογκούτσι, Γιασουχίρο Όζου, Κον Ιτσικάουα, Κιγιόσι Κουροσάουα, Τακάσι Μίικε, Τεϊνοσουκε Κινουγκάσα, Χιρόσι Τετσιγκαχάρα & Μασάκι Κομπαγιάσι, σε ένα αφιέρωμα στους Ιαπωνικούς κινηματογραφικούς θησαυρούς.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (15-22/5)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Στο φεστιβάλ Αγών το σινεμά συναντά την αρχαιολογία

Ανακαλύψτε το πρόγραμμα της διοργάνωσης όπου η ιστορία εμπνέει τον κινηματογράφο.

77ο Φεστιβάλ Καννών: Το Megalo (χαμένο) στοίχημα του Φράνσις Κόπολα

Διπλά βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα, ο σκηνοθέτης του "Νονού" παρουσιάσε στις Κάννες το κινηματογραφικό σχέδιο στο οποίο επένδυσε σαράντα χρόνια από τη ζωή του. Το "Megalopolis", όμως, αποδείχτηκε δυστυχώς μια εκκωφαντική αποτυχία.