Εξορία

1,5

Στοιχεία φαντασίας, σκηνοθετικό στιλιζάρισμα και κοινωνικός ρεαλισμός συγχέονται σε μια παντελώς άνιση, γκροτέσκα και στημένη με ελάχιστα μέσα αλληγορία για την «Ελλάδα σε κρίση».

Exoria

Ανάμεσα στις "Γραμμές" (2016) και το "Καθαρτήριο" (2020), η "Εξορία" (2019) αποτελεί το δεύτερο και πλέον τολμηρό αφηγηματικά μέρος της "τριλογίας της κρίσης" του Βασίλη Μαζωμένου. Αποδεικνύεται, όμως, και η πιο αδύναμη ταινία όλης της φιλμογραφίας του, δύσκαμπτη ως αλληγορική φαντασία και προφανής ως πολιτική καταγγελία.

Σε αντίθεση με τις άλλα δυο φιλμ της τριλογίας, τα οποία υιοθετούν μια σπονδυλωτή δομή, εδώ οι "αυτόνομες" ιστορίες – επεισόδια συσσωρεύονται πάνω στην ιστορία του απελπισμένου Άρη, ο οποίος προσπαθεί να φύγει από την Ελλάδα με μια βάρκα αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο. Διασώζεται από πνιγμό  και επιστρέφει σε μια πραγματικότητα όπου ο αγώνας του για επιβίωση είναι ένας ζωντανός εφιάλτης. Σταδιακά εκπίπτει όλο και χαμηλότερα, καθώς ένα θεσμικά σαθρό, ηθικά έωλο και κοινωνικά διεφθαρμένο περιβάλλον μετατρέπει την οδύσσειά του σε κατήφορο πλήρους απανθρωποποίησης. Ο Μαζωμένος τον περιγράφει γλαφυρά όσο και χοντροκομμένα, καθώς στοιχεία φαντασίας, σκηνοθετικό στιλιζάρισμα, μαύρο χιούμορ και δραματικός ρεαλισμός συγχέονται σε μια παντελώς άνιση, γκροτέσκα και στημένη με ελάχιστα μέσα παραβολή για την "Ελλάδα σε πολύπλευρη κρίση".

Ελλάδα. 2019. Διάρκεια: 110΄

Περισσότερες πληροφορίες

Εξορία

1,5
  • Σινεφίλ
  • 2019
  • Διάρκεια: 110 '
  • Βασίλης Μαζωμένος

Ο Άρης προσπαθεί να φύγει από την Ελλάδα με μια βάρκα. Διασώζεται από πνιγμό και επιστρέφει σε μια πραγματικότητα όπου ο αγώνας για επιβίωση είναι ένας ζωντανός εφιάλτης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι Αντίπαλοι

Σεναριακό υπόδειγμα αθλητικού (μελο)δράματος πάνω στις απρόβλεπτες διαδρομές των ανθρώπινων επιθυμιών. "Χορογραφημένο" με ερωτική ένταση και σκηνοθετημένο με φλασάτη, βιντεοκλιπίστικη αυταρέσκεια.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
25/04/2024

Ζωντανό Πνεύμα

Δύο κόσμοι και τρεις γενιές συγκρούονται σε ένα δράμα ενηλικίωσης με στοιχεία μαγικού ρεαλισμού, κωμωδίας και θρίλερ, το οποίο, όμως, ασθμαίνει για να βρει την ιδανική ισορροπία.

Ο Τελευταίος Ήρωας

Κουστουριτσική, ξέφρενη και βιτριολική σάτιρα, η οποία βγαίνει απ’ τα νερά της όταν προσπαθεί, αδίκως, να σοβαρευτεί και να περάσει "μηνύματα".

Σούπερ Μάγκι

Σίκουελ ενός διεκπεραιωτικά στημένου αυστραλέζικου animation, το οποίο καταγγέλλει απλοϊκά τους κινδύνους της υπνωτιστικά γοητευτικής νέας εικονικής πραγματικότητας.

Ο Μύλος και ο Σταυρός

Με κάδρα που παραπέμπουν σε πίνακες της φλαμανδικής και της ολλανδικής σχολής, ο Μαγιέφσκι στήνει μια οπτικά μεγαλοπρεπή αλληγορία πάνω στην τέχνη, την αληθινή ζωή και την ανθρώπινη μισαλλοδοξία.