Joyland

3

Ξεπερνώντας τα μελοδραματικά προσκόμματα, η ιστορία ενός απαγορευμένου έρωτα ακτινογραφεί διεισδυτικά την πατριαρχική ασιατική/ μουσουλμανική πραγματικότητα και τα ανίκητα κοινωνικά ταμπού της.

Joyland

Με σπουδές ανθρωπολογίας και απόφοιτος της σχολής Καλών Τεχνών του πανεπιστημίου Κολούμπια, ο βραβευμένος Πακιστανός μικρομηκάς Σαΐμ Σαντίκ επιλέγει ως μεγάλου μήκους ντεμπούτο του μια ερωτική ιστορία βγαλμένη θαρρείς από πληθωρικό δράμα του Bollywood: η οικογένεια του Χάιντερ Ράνα ετοιμάζεται να υποδεχθεί το τέταρτο παιδί του Σαλίμ, του μεγαλύτερου αδελφού του. Ο τελευταίος αποτελεί το καμάρι του (ανάπηρου) πατέρα του, ενώ ο μικρότερος Χάιντερ είναι όχι μόνον άτεκνος, αλλά και άνεργος. Όταν λοιπόν πιάσει δουλειά στο σόου μιας τρανς σε ένα ερωτικό χοροθέατρο, θα αποκρύψει απ’ όλους ότι προσλήφθηκε ως χορευτής, λέγοντάς τους πως έχει αναλάβει διευθυντικά καθήκοντα. Θα νιώσει όμως ακόμα πιο εγκλωβισμένος όταν αρχίσει να ερωτεύεται τη δυναμική περφόρμερ, ενώ η γυναίκα του θα πιεστεί από το σόι του να εγκαταλείψει τη δουλειά της ως μακιγιέζ για να βοηθήσει την συνυφάδα της στην ανατροφή των παιδιών.

Η γενέτειρα του Σαΐμ Σαντίκ Λαχόρη και κατ’ επέκταση ολόκληρη η πακιστανική καθημερινότητα είναι ο αληθινός πρωταγωνιστής του συναισθηματικά φορτισμένου "Joyland". Κοινωνική καταγραφή και η ιστορία ενός απαγορευμένου έρωτα συνδυάζονται αριστοτεχνικά στη συγκινητική περιγραφή ενός πολλαπλού αδιεξόδου, το οποίο ξεκινάει από τον απρόθυμο (κι αδύναμο) να ενταχθεί στην πατριαρχική ασιατική/ μουσουλμανική πραγματικότητα Χάιντερ, προχωρά στην ασυμβίβαστη τρανς Μπίμπα και επεκτείνεται σε όλα τα θηλυκά μέλη της οικογένειας Ράνα. Ο Σαντίκ, όμως, δεν ξεχωρίζει (απλοϊκά) καλούς και κακούς, μοιράζοντας σ’ όλους ολιγωρίες κι ευθύνες. Ξεπερνά έτσι τα μελοδραματικά προσκόμματα και αναλύει διεξοδικά την ψυχολογική αδυναμία θυτών και θυμάτων να απεγκλωβιστούν από τα πανίσχυρα ταμπού που τους παγιδεύουν.

Το κινηματογραφικό θάρρος του οδήγησε στην απαγόρευση προβολής του "Joyland" στο Πακιστάν, του οποίου όμως αποτέλεσε την επίσημη εθνική υποψηφιότητα στα διεθνή Όσκαρ (!), όπου και προκρίθηκε στη βραχεία λίστα. Νωρίτερα και κατά την πρεμιέρα της στο φεστιβάλ Κανών, η ταινία απέσπασε τον Queer Χρυσό Φοίνικα και το Βραβείο της Επιτροπής του τμήματος "Ένα Κάποιο Βλέμμα".

Πακιστάν. 2022. Διάρκεια: 126΄. Διανομή: CINOBO

Περισσότερες πληροφορίες

Joyland

3
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 126 '
  • Σαΐμ Σαντίκ

Ο μικρότερος γιος μιας παραδοσιακής πακιστανικής οικογένειας πιάνει δουλειά ως χορευτής στο σόου μιας τρανς, την οποία και ερωτεύεται.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Άκουσέ με" - Η πρωταγωνίστρια Ευθαλία Παπακώστα ήρθε για να μείνει

Συζητάμε με την ανερχόμενη ηθοποιό για την απαιτητική ερμηνεία της στην ταινία της Μαρίας Ντούζα.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/03/2024

Πέθανε ο επιδραστικός Ιταλός σκηνοθέτης Πάολο Ταβιάνι

Ο έτερος αδερφός Ταβιάνι απεβίωσε σε ηλικία 92 ετών, το βράδυ της Πέμπτης 29/2 στη Ρώμη.

Με "Το ήσυχο κορίτσι" του Κόλουμ Μπερέιντ για "Σινεμά και ψυχανάλυση"

Ο κύκλος προβολών υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εταιρείας της Νέας Λακανικής Σχολής και με την υποστήριξη της Ακαδημίας Κλινικών Σπουδών της Αθήνας, επιστρέφει στον κινηματογράφο Δαναό.

Ο σκηνοθέτης Άντονι Τσεν μιλά για τη μελαγχολία, τον έρωτα και τον "Πάγο που Καίει"

Ένας από τους πλέον ανερχόμενους δημιουργούς του παγκόσμιου σινεμά μιλά στο "α" για τη νέα ρομαντική ταινία του.

Ερώτηση στη Βουλή για την αφίσα της ταινίας "Αδέσποτα Κορμιά"

Ζητώντας να αποσυρθεί για καθύβριση θρησκεύματος, ο βουλευτής της Νίκης Κομνηνός Δελβερούδης κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση στο κοινοβούλιο σχετικά με την αφίσα του ντοκιμαντέρ της Ελίνας Ψύκου.

Ο Φραντς Ρογκόφσκι μας μιλά στην Πλατεία Δεξαμενής για τα ρομαντικά "Περάσματα"

Συναντήσαμε απροσδόκητα στο Κολωνάκι το Γερμανό ηθοποιό που πρωταγωνιστεί στη διασκεδαστική rom com του Άιρα Σακς.

Uber και Μπερλινάλε σε πάνε στο σινεφίλ προορισμό σου χωρίς διακρίσεις

Διαδρομές και ταινίες δίχως προκαταλήψεις έσμιξαν στο 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου.