Βαβυλώνα

2,5

Εκκωφαντική σε όγκο ηδονιστική ελεγεία μιας περασμένης εποχής, παρασύρεται ωστόσο αφήνοντας πίσω μια άνισα αποτυπωμένη δραματουργία.

babylon2

Ανάμεσα στους λάτρεις της χολιγουντιανής ιστορίας, ο οσκαρικός Ντάμιεν Σαζέλ ("La La Land") ανατρέχει στην πρώτη χρυσή αλλά και ακραία εποχή της, για να κατασκευάσει την επιβλητική "Βαβυλώνα". Το 1926, ενώ ο βουβός κινηματογράφος ανθεί και πρόκειται να βιώσει σαρωτικές τεχνολογικές αλλαγές, οι ζωές ενός Μεξικανού μετανάστη (Ντιέγκο Κάλβα), μιας φερέλπιδος ηθοποιού (Μάργκο Ρόμπι) και ενός διάσημου σταρ (Μπραντ Πιτ) ανακατεύονται σουρεαλιστικά, καθώς προσπαθούν να εδραιωθούν στο Χόλιγουντ.

Η δεκαετία των "roaring 20s" υπήρξε μνημειωδώς ηδονιστική, και ο Σαζέλ φροντίζει να την αναβιώσει σε όλο το οργιαστικό κάλλος της, αφήνοντας το σεξ και τα ναρκωτικά να ρέουν άφθονα. Οι ήρωες συμμετέχουν αλλά και εγκλωβίζονται σε ένα δαίδαλο νιχιλιστικής ασυδοσίας, όπου ανακαλύπτουν μια οδυνηρή αλήθεια. Η τέχνη που αγαπούν είναι πασπαλισμένη με μια βρόμικη μαγεία, αφού πίσω από τις κινούμενες εικόνες που κάνουν τις καρδιές να πάλλονται, υπάρχουν άλλες που ραγίζουν.

Ο Σαζέλ κάνει άψογα τη δουλειά του στην απεικόνιση αυτής της αντίθεσης. Σε διαδοχικές σκηνές ανθολογίας συνυπάρχουν η αποθέωση της κινηματογραφικής δημιουργίας με την εφιαλτική πραγματικότητα του θεάματος. Μια σκοτεινιά που ο σκηνοθέτης υπογραμμίζει, θίγοντας δεξιοτεχνικά τις πιο περίπλοκες πτυχές της (ρατσισμός, σεξουαλική κακοποίηση). Είναι απροσδόκητο, επομένως, το πώς ο Σαζέλ εμφανίζεται ντεφορμέ σε ό,τι αφορά το μελόδραμα, το σήμα κατατεθέν του, μιας και η "Βαβυλώνα" επαναλαμβάνει ένα γνώριμο μοτίβο του: δύο ερωτευμένοι ονειροπόλοι (αυτο)θυσιάζονται για μια ευκαιρία στη σόου μπίζνες, ενώ στο φόντο ακούγεται μεθυστική τζαζ.

Η άνευρη απόδοση αυτού του κομματιού της πλοκής εξηγείται από το ότι ο Σαζέλ παρασύρεται από το εντυπωσιακό πλην άνισο οικοδόμημά του. Έτσι, αφιερώνει χρόνο σε δευτερεύοντα σημεία, όπως η ενότητα του "γκάνγκστερ" Τόμπι Μαγκουάιρ, η οποία μοιάζει βγαλμένη από… αλλού. Η ταινία, ωστόσο, δεν αστοχεί εντελώς διότι ακούει όσα νιώθουν οι ήρωές της. Τα συναισθήματά τους είναι αληθινά, κάτι που φαίνεται στα βλέμματα, στις χειρονομίες, σε αυτό που τελικά απομένει βγαίνοντας από μια φρενήρη "Βαβυλώνα" φτιαγμένη από σελιλόιντ.

ΗΠΑ. 2022. Διάρκεια: 189 ́. Διανομή: TULIP ENT.

Περισσότερες πληροφορίες

Βαβυλώνα

Babylon
2,5
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 189 '
  • Ντάμιεν Σαζέλ

Στο Χόλιγουντ του 1926, οι ζωές ενός Μεξικανού μετανάστη, μιας φερέλπιδος ηθοποιού και ενός διάσημου σταρ ανακατεύονται σουρεαλιστικά, καθώς ο κινηματογράφος βιώνει σαρωτικές τεχνολογικές αλλαγές.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Συναρπαστικές γυναικείες ερμηνείες που βλέπουμε στα σινεμά αυτήν την εβδομάδα

Πρωταγωνίστριες που σαρώνουν στη μεγάλη οθόνη και δεν πρέπει να χάσετε τους κινηματογράφους.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
08/11/2025

Μπρένταν Φρέιζερ και Ρέιτσελ Βάις ξανά μαζί για την τέταρτη "Μούμια"

Το θρυλικό κινηματογραφικό ζευγάρι ετοιμάζεται για επιστροφή στο franchise που τους έκανε πασίγνωστους.

Pete Ohs, πώς έπεισες την Charli XCX να παίξει στην ταινία σου;

Στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης συναντήσαμε τον σκηνοθέτη του "Erupcja" όπου πρωταγωνιστεί η σπουδαία ποπ μουσικός.

Σεπιντέ Φαρσί: "Κρίνεται η ανθρωπιά μας για το αν μιλάμε για τη γενοκτονία στην Παλαιστίνη"

Συναντήσαμε τη σκηνοθέτρια του σπαρακτικού ντοκιμαντέρ "Κράτα τη Ψυχή σου στο Χέρι και Περπάτα" όπου απεικονίζονται οι τελευταίοι μήνες ζωής της φωτογράφου Φάτιμα Χασούνα.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα τα σινεμά (06-12/11)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Κρίστι Μάρτιν: Ποια είναι η γυναίκα-θρύλος της αμερικανικής πυγμαχίας που υποδύεται η Σίντνεϊ Σουίνι

Το biopic Christy υπόσχεται ένταση, με τη Σουίνι ως μποξέρ, σε μία ταινία βασισμένη σε αληθινά γεγονότα.

Μετά τη "Βουγονία", τι να περιμένουμε από τον Γιώργο Λάνθιμο;

Ο Γιώργος Λάνθιμος προσθέτει ακόμα μία άψογη ταινία στη φιλμογραφία του, ωστόσο, σε πρόσφατες δηλώσεις του ομολόγησε πως θέλει να κάνει ένα διάλειμμα. Ώρα, λοιπόν, για μερικές σκέψεις πάνω στην έως τώρα καριέρα του Έλληνα δημιουργού.