Ιερή Αράχνη

3

Βραβείο ερμηνείας στις Κάννες και θέση στην οσκαρική βραχεία λίστα διεθνούς ταινίας για ένα εύπεπτο σεναριακά, αλλά ατμοσφαιρικό, αγωνιώδες και αιχμηρό πολιτικά θρίλερ βασισμένο σε αληθινά γεγονότα.

Ieri_araxni

Μετά από δυο θρίλερ φαντασίας ("Shelley", "Σύνορα") σε βορειοευρωπαϊκό φόντο, ο  γεννημένος στην Τεχεράνη και σπουδαγμένος στη Στοκχόλμη (αρχιτεκτονική) και την Κοπεγχάγη (σινεμά) Αλί Αμπάσι επιστρέφει στη χώρα καταγωγής του. Στην "Ιερή Αράχνη" διατηρεί το στοιχείο του θρίλερ, εγκαταλείπει όμως οτιδήποτε φανταστικό, εμπνεόμενος από μια αληθινή ιστορία η οποία είχε συνταράξει το Ιράν στην αρχή του αιώνα. Ο Αμπάσι την αναπαριστά με μεγάλη πιστότητα (ονομάτων, τοποθεσιών, γεγονότων), προσθέτει όμως ένα μυθοπλαστικό χαρακτήρα ο οποίος οδηγεί την πλοκή εν είδει ντετέκτιβ: την Αριζού Ραχίμι, δημοσιογράφο η οποία καταφθάνει από την Τεχεράνη στην ιερή πόλη Μασχάντ για να καλύψει την υπόθεση του "Δολοφόνου Αράχνη". Ενός serial killer ο οποίος σκοτώνει ιερόδουλες, συνήθως ναρκομανείς, και επικοινωνεί με τον Τύπο δηλώνοντας πως θέλει μ’ αυτό τον τρόπο να εξαγνίσει την κοινωνία, απαλλάσσοντάς την από τους αμαρτωλούς. Η Ραχίμι διαπιστώνει πως η αστυνομία κινείται ράθυμα, ο περισσότερος κόσμος αδιαφορεί κι έτσι δοκιμάζει να στήσει η ίδια μια παγίδα εντοπισμού του δολοφόνου.

Ο Αμπάσι περιγράφει με ρεαλισμό τη σκοτεινή πλευρά της ιρανικής κοινωνίας (η ταινία, για ευνόητους λόγους, γυρίστηκε στην Ιορδανία), η οποία αρχικά μας προϊδεάζει για τα βαθιά μισογυνικά και θεμελιωμένα πατριαρχικά πιστεύω της, μέχρι που η εξέλιξη της υπόθεσης θα τα αποκαλύψει στην πλήρη διάστασή τους (ευφυής η τελευταία σκηνή). Γιατί στην πορεία της έρευνάς της, η Ραχίμι θα έρθει αντιμέτωπη όχι μόνον με ένα μισαλλόδοξο εγκληματία, αλλά και με μια κατά συρροή γυναικοκτόνα πραγματικότητα, πίσω από την οποία βρίσκονται αόρατα συμφέροντα (οι αγνώστων κινήτρων υψηλοί "προστάτες" του δολοφόνου). Ο Αμπάσι τα τυλίγει δεξιοτεχνικά στο ημίφως ενός ατμοσφαιρικού, αγωνιώδη και αιχμηρού πολιτικά θρίλερ, το οποίο υιοθετεί μια σεναριακά εύπεπτη συνταγή με "καθαρές" όσο κι εύκολες δραματουργικά λύσεις. Έτσι, η αφηγηματική ευχέρεια και τα επίκαιρά μηνύματά του το οδήγησαν ως την οσκαρική βραχεία λίστα διεθνούς ταινίας, το βραβείο γυναικείας ερμηνείας στις Κάννες και τέσσερις υποψηφιότητες στα Ευρωπαϊκά Βραβεία.

Δανία, Γερμανία. 2022. Διάρκεια: 116΄. Διανομή: CINOBO

Περισσότερες πληροφορίες

Ιερή Αράχνη

Holy Spider
3
  • Θρίλερ
  • 2022
  • Διάρκεια: 116 '
  • Αλί Αμπάσι

Μια δημοσιογράφος προχωρά όλο και βαθύτερα στη σκοτεινή πλευρά της ιρανικής πραγματικότητας, προσπαθώντας να αποκαλύψει το πρόσωπο ενός serial killer ο οποίος δολοφονεί ιερόδουλες στην ιερή πόλη Μασχάντ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ερώτηση στη Βουλή για την αφίσα της ταινίας "Αδέσποτα Κορμιά"

Ζητώντας να αποσυρθεί για καθύβριση θρησκεύματος, ο βουλευτής της Νίκης Κομνηνός Δελβερούδης κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση στο κοινοβούλιο σχετικά με την αφίσα του ντοκιμαντέρ της Ελίνας Ψύκου.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
01/03/2024

Ο Φραντς Ρογκόφσκι μας μιλά στην Πλατεία Δεξαμενής για τα ρομαντικά "Περάσματα"

Συναντήσαμε απροσδόκητα στο Κολωνάκι το Γερμανό ηθοποιό που πρωταγωνιστεί στη διασκεδαστική rom com του Άιρα Σακς.

Uber και Μπερλινάλε σε πάνε στο σινεφίλ προορισμό σου χωρίς διακρίσεις

Διαδρομές και ταινίες δίχως προκαταλήψεις έσμιξαν στο 74ο Φεστιβάλ Βερολίνου.

"Dune: Μέρος Δεύτερο": Αυτή τη φορά είναι πόλεμος

Οι υποσχέσεις της πρώτης ταινίας τηρούνται στο ακέραιο και το sci-fi έπος των Ντενί Βιλνέβ και Φρανκ Χέρμπερτ ολοκληρώνεται με την τελική, θεαματική μάχη για την κυριαρχία του Αράκις.

Το "Οπενχάιμερ" κέρδισε και τους παραγωγούς - στα πόσα Όσκαρ θα σταματήσει;

Η ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν φαίνεται ασταμάτητη στο δρόμο για τα βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας.

Καλύτερη ταινία των βραβείων Independent Spirit οι "Περασμένες Ζωές"

Το ρομαντικό φιλμ της Σελίν Σονγκ επικράτησε στην απονομή του αμερικάνικου ανεξάρτητου σινεμά.

Dune: Μέρος Δεύτερο

Επική συνέχεια ενός ενήλικου sci-fi μπλοκμπάστερ, το οποίο ολοκληρώνεται με αφηγηματική δεινότητα, δραματική ένταση, αλληγορική ενάργεια και θεαματική κορύφωση.