Ιερή Αράχνη

3

Βραβείο ερμηνείας στις Κάννες και θέση στην οσκαρική βραχεία λίστα διεθνούς ταινίας για ένα εύπεπτο σεναριακά, αλλά ατμοσφαιρικό, αγωνιώδες και αιχμηρό πολιτικά θρίλερ βασισμένο σε αληθινά γεγονότα.

Ieri_araxni

Μετά από δυο θρίλερ φαντασίας ("Shelley", "Σύνορα") σε βορειοευρωπαϊκό φόντο, ο  γεννημένος στην Τεχεράνη και σπουδαγμένος στη Στοκχόλμη (αρχιτεκτονική) και την Κοπεγχάγη (σινεμά) Αλί Αμπάσι επιστρέφει στη χώρα καταγωγής του. Στην "Ιερή Αράχνη" διατηρεί το στοιχείο του θρίλερ, εγκαταλείπει όμως οτιδήποτε φανταστικό, εμπνεόμενος από μια αληθινή ιστορία η οποία είχε συνταράξει το Ιράν στην αρχή του αιώνα. Ο Αμπάσι την αναπαριστά με μεγάλη πιστότητα (ονομάτων, τοποθεσιών, γεγονότων), προσθέτει όμως ένα μυθοπλαστικό χαρακτήρα ο οποίος οδηγεί την πλοκή εν είδει ντετέκτιβ: την Αριζού Ραχίμι, δημοσιογράφο η οποία καταφθάνει από την Τεχεράνη στην ιερή πόλη Μασχάντ για να καλύψει την υπόθεση του "Δολοφόνου Αράχνη". Ενός serial killer ο οποίος σκοτώνει ιερόδουλες, συνήθως ναρκομανείς, και επικοινωνεί με τον Τύπο δηλώνοντας πως θέλει μ’ αυτό τον τρόπο να εξαγνίσει την κοινωνία, απαλλάσσοντάς την από τους αμαρτωλούς. Η Ραχίμι διαπιστώνει πως η αστυνομία κινείται ράθυμα, ο περισσότερος κόσμος αδιαφορεί κι έτσι δοκιμάζει να στήσει η ίδια μια παγίδα εντοπισμού του δολοφόνου.

Ο Αμπάσι περιγράφει με ρεαλισμό τη σκοτεινή πλευρά της ιρανικής κοινωνίας (η ταινία, για ευνόητους λόγους, γυρίστηκε στην Ιορδανία), η οποία αρχικά μας προϊδεάζει για τα βαθιά μισογυνικά και θεμελιωμένα πατριαρχικά πιστεύω της, μέχρι που η εξέλιξη της υπόθεσης θα τα αποκαλύψει στην πλήρη διάστασή τους (ευφυής η τελευταία σκηνή). Γιατί στην πορεία της έρευνάς της, η Ραχίμι θα έρθει αντιμέτωπη όχι μόνον με ένα μισαλλόδοξο εγκληματία, αλλά και με μια κατά συρροή γυναικοκτόνα πραγματικότητα, πίσω από την οποία βρίσκονται αόρατα συμφέροντα (οι αγνώστων κινήτρων υψηλοί "προστάτες" του δολοφόνου). Ο Αμπάσι τα τυλίγει δεξιοτεχνικά στο ημίφως ενός ατμοσφαιρικού, αγωνιώδη και αιχμηρού πολιτικά θρίλερ, το οποίο υιοθετεί μια σεναριακά εύπεπτη συνταγή με "καθαρές" όσο κι εύκολες δραματουργικά λύσεις. Έτσι, η αφηγηματική ευχέρεια και τα επίκαιρά μηνύματά του το οδήγησαν ως την οσκαρική βραχεία λίστα διεθνούς ταινίας, το βραβείο γυναικείας ερμηνείας στις Κάννες και τέσσερις υποψηφιότητες στα Ευρωπαϊκά Βραβεία.

Δανία, Γερμανία. 2022. Διάρκεια: 116΄. Διανομή: CINOBO

Περισσότερες πληροφορίες

Ιερή Αράχνη

Holy Spider
3
  • Θρίλερ
  • 2022
  • Διάρκεια: 116 '
  • Αλί Αμπάσι

Μια δημοσιογράφος προχωρά όλο και βαθύτερα στη σκοτεινή πλευρά της ιρανικής πραγματικότητας, προσπαθώντας να αποκαλύψει το πρόσωπο ενός serial killer ο οποίος δολοφονεί ιερόδουλες στην ιερή πόλη Μασχάντ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο "Τιτανικός" κυκλοφορεί ξανά στους κινηματογράφους σε 3D

Με αφορμή την 25η επέτειο από την πρεμιέρα της βραβευμένης με 11 Όσκαρ ταινίας, το θρυλικό φιλμ του Τζέιμς Κάμερον επιστρέφει στις μαρκίζες.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
03/02/2023

Ψυχοθεραπεία, σινεμά και "Μια Επικίνδυνη Μέθοδος"

Η σειρά προβολών "Κινηματογράφος και Ψυχιατρική" συστήνεται από την αρχή ως "Σινεμά Ψ" και σας προσκαλεί στη θέαση της ταινίας του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ.

Γιατί τόσος οσκαρικός χαμός για την Αντρέα Ραϊσμπορόου;

Η εξαιρετική ηθοποιός βρέθηκε να διεκδικεί "από το πουθενά" το Όσκαρ α' γυναικείου ρόλου και παραλίγο να ξεσπάσει ένα -αστείο- σκάνδαλο.

Η αφίσα του 25ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης είναι γεμάτη καρδιά

Αποκαλύφθηκε η οπτική ταυτότητα της διοργάνωσης που ξεκινά πολύ σύντομα με πλήθος ταινιών τεκμηρίωσης.

"Off The Rails": Ένα ντοκιμαντέρ για το παρκούρ έρχεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Το CineDoc παρουσιάζει την ιστορία δύο εφήβων της αγγλικής εργατικής τάξης οι οποίοι αψηφούν τη βαρύτητα.

"Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα": Η επιστροφή ενός μεγάλου ευρωπαϊκού μπλοκμπάστερ

Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλ Λελούς, Μαριόν Κοτιγιάρ, Βενσάν Κασέλ, ακόμα και τον ποδοσφαιριστή Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς συναντάμε στη διανομή της νέας γαλλικής περιπέτειας που εμπνέεται από τα αγαπημένα κόμιξ των Αλμπέρ Ουντερζό και Ρενέ Γκοσινί.

Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα

Πρωτότυπη ιστορία που μένει πιστή στο πνεύμα των Ουντερζό και Γκοσινί, χωρίς να εκμεταλλεύεται πλήρως τον ανατολίτικο εξωτισμό. Συμπαθής ο καινούριος Οβελίξ Ζιλ Λελούς, απολαυστικός ο Καίσαρας Βενσάν Κασέλ, αναιμικός ο πρωταγωνιστής (και σκηνοθέτης) Γκιγιόμ Κανέ.