Ιερή Αράχνη

3

Βραβείο ερμηνείας στις Κάννες και θέση στην οσκαρική βραχεία λίστα διεθνούς ταινίας για ένα εύπεπτο σεναριακά, αλλά ατμοσφαιρικό, αγωνιώδες και αιχμηρό πολιτικά θρίλερ βασισμένο σε αληθινά γεγονότα.

Ieri_araxni

Μετά από δυο θρίλερ φαντασίας ("Shelley", "Σύνορα") σε βορειοευρωπαϊκό φόντο, ο  γεννημένος στην Τεχεράνη και σπουδαγμένος στη Στοκχόλμη (αρχιτεκτονική) και την Κοπεγχάγη (σινεμά) Αλί Αμπάσι επιστρέφει στη χώρα καταγωγής του. Στην "Ιερή Αράχνη" διατηρεί το στοιχείο του θρίλερ, εγκαταλείπει όμως οτιδήποτε φανταστικό, εμπνεόμενος από μια αληθινή ιστορία η οποία είχε συνταράξει το Ιράν στην αρχή του αιώνα. Ο Αμπάσι την αναπαριστά με μεγάλη πιστότητα (ονομάτων, τοποθεσιών, γεγονότων), προσθέτει όμως ένα μυθοπλαστικό χαρακτήρα ο οποίος οδηγεί την πλοκή εν είδει ντετέκτιβ: την Αριζού Ραχίμι, δημοσιογράφο η οποία καταφθάνει από την Τεχεράνη στην ιερή πόλη Μασχάντ για να καλύψει την υπόθεση του "Δολοφόνου Αράχνη". Ενός serial killer ο οποίος σκοτώνει ιερόδουλες, συνήθως ναρκομανείς, και επικοινωνεί με τον Τύπο δηλώνοντας πως θέλει μ’ αυτό τον τρόπο να εξαγνίσει την κοινωνία, απαλλάσσοντάς την από τους αμαρτωλούς. Η Ραχίμι διαπιστώνει πως η αστυνομία κινείται ράθυμα, ο περισσότερος κόσμος αδιαφορεί κι έτσι δοκιμάζει να στήσει η ίδια μια παγίδα εντοπισμού του δολοφόνου.

Ο Αμπάσι περιγράφει με ρεαλισμό τη σκοτεινή πλευρά της ιρανικής κοινωνίας (η ταινία, για ευνόητους λόγους, γυρίστηκε στην Ιορδανία), η οποία αρχικά μας προϊδεάζει για τα βαθιά μισογυνικά και θεμελιωμένα πατριαρχικά πιστεύω της, μέχρι που η εξέλιξη της υπόθεσης θα τα αποκαλύψει στην πλήρη διάστασή τους (ευφυής η τελευταία σκηνή). Γιατί στην πορεία της έρευνάς της, η Ραχίμι θα έρθει αντιμέτωπη όχι μόνον με ένα μισαλλόδοξο εγκληματία, αλλά και με μια κατά συρροή γυναικοκτόνα πραγματικότητα, πίσω από την οποία βρίσκονται αόρατα συμφέροντα (οι αγνώστων κινήτρων υψηλοί "προστάτες" του δολοφόνου). Ο Αμπάσι τα τυλίγει δεξιοτεχνικά στο ημίφως ενός ατμοσφαιρικού, αγωνιώδη και αιχμηρού πολιτικά θρίλερ, το οποίο υιοθετεί μια σεναριακά εύπεπτη συνταγή με "καθαρές" όσο κι εύκολες δραματουργικά λύσεις. Έτσι, η αφηγηματική ευχέρεια και τα επίκαιρά μηνύματά του το οδήγησαν ως την οσκαρική βραχεία λίστα διεθνούς ταινίας, το βραβείο γυναικείας ερμηνείας στις Κάννες και τέσσερις υποψηφιότητες στα Ευρωπαϊκά Βραβεία.

Δανία, Γερμανία. 2022. Διάρκεια: 116΄. Διανομή: CINOBO

Περισσότερες πληροφορίες

Ιερή Αράχνη

Holy Spider
3
  • Θρίλερ
  • 2022
  • Διάρκεια: 116 '
  • Αλί Αμπάσι

Μια δημοσιογράφος προχωρά όλο και βαθύτερα στη σκοτεινή πλευρά της ιρανικής πραγματικότητας, προσπαθώντας να αποκαλύψει το πρόσωπο ενός serial killer ο οποίος δολοφονεί ιερόδουλες στην ιερή πόλη Μασχάντ.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Οι ταινίες του Τζέιμς Κάμερον σε σειρά αξιολόγησης

Ένα ranking των ταινιών του κινηματογραφικού μύθου, με αφορμή την κυκλοφορία του Avatar: Φωτιά και Στάχτη.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΠΑΜΠΗς ΔΟΥΚΑς
19/12/2025

Απόψε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος: Δύο ξεχωριστές ταινίες, αποκατεστημένες και προσβάσιμες για όλους

"Πικρό ψωμί" και "Μια ζωή σε θυμάμαι να φεύγεις" προβάλλονται απόψε στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος με είσοδο ελεύθερη για το κοινό.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (18-24/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Ο Τζέιμς Κάμερον έχτισε τον μύθο του πολύ πριν το 'Avatar: Φωτιά και Στάχτη'

Για περισσότερα από 45 χρόνια, ο θρυλικός Καναδός σκηνοθέτης μετατρέπει το αδύνατο σε κινηματογραφική τελειότητα, αναγκάζοντας κάθε φορά Χόλιγουντ και κοινό σε βαθιά υπόκλιση.

Τελικά, αξίζει να δούμε το νέο "Avatar: Φωτιά και Στάχτη";

Με αφορμή την πρεμιέρα της τρίτης ταινίας του μπλε franchise επιστημονικής φαντασίας, εξερευνούμε τον αντι-αποικιοκρατικό (;) κόσμο του Τζέιμς Κάμερον.

Όλες οι κριτικές των νέων ταινιών της εβδομάδας

Η άποψη του "α" για τις πρεμιέρες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 18 Δεκεμβρίου.

Film Factory: Ένα τριήμερο κινηματογραφικών masterclasses με ελεύθερη είσοδο στην Ταινιοθήκη

Μία από τις πιο δημιουργικές και επιτυχημένες εκπαιδευτικές δράσεις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου επιστρέφει για δέκατη τέταρτη χρονιά.