Η Ιστορία Μιας Μυθιστοριογράφου

3

Αργυρή Άρκτος στο φεστιβάλ Βερολίνου για μια μινιμαλιστική ιστορία τυχαίων συναντήσεων, ρεαλιστικών ανησυχιών, παιχνιδιάρικων στοχασμών και πολύτιμων σινε-λεπτομεριών πάνω στη σχέση ζωής και τέχνης.

H_istoria_mias_mithistoriografou

Ο 62χρονος Χονγκ Σανγκ-σου αντιπροσωπεύει τη χαμηλότονη και λιγότερο θεαματική πλευρά του κορεατικού σινεμά, το οποίο με αιχμές του δόρατος το συναρπαστικό στιλιζάρισμα των Μπονγκ Τζουν-χο και Παρκ Τσαν-γουκ έχουν γοητεύσει την παγκόσμια κινηματογραφία. Ό,τι συναρπαστικό συμβαίνει στις ταινίες του Σανγκ-σου, όμως, είναι καλά κρυμμένο πίσω από μια μινιμαλιστική πλοκή και μια ανθρωποκεντρική προσέγγιση, η οποία ισορροπεί δεξιοτεχνικά ανάμεσα στη διασκεδαστική ελαφρότητα και την οξυδερκή ψυχολογική παρατήρηση. Γι’ αυτό και έχει αποκληθεί "Γούντι Άλεν της Κορέας", αν και θα μπορούσε άνετα να συγκριθεί και με τον Γάλλο Ερίκ Ρομέρ. Έναν φαινομενικά στατικό και φλύαρο δημιουργό, ο οποίος στην πραγματικότητα είναι ένας από τους πρωτοπόρους της μοντέρνας "εσωτερικής" κινηματογραφικής περιπέτειας και κορυφαίος υπερασπιστής της ισοτιμίας λόγου και εικόνας στην έβδομη τέχνη.

Από το 1996 στην καρέκλα του σκηνοθέτη, ο Χονγκ Σανγκ-σου έχει ήδη στις πλάτες του μια φιλμογραφία σχεδόν 30 μεγάλου μήκους ταινιών - στη χώρα μας έχουν προβληθεί τα "Στη Χώρα των Άλλων", "Η Επόμενη Μέρα Μιας Σχέσης" και "Η Γυναίκα που Έφυγε" - με βραβεία σε όλα τα κορυφαία διεθνή φεστιβάλ. Η ασπρόμαυρη "Ιστορία Μιας Μυθιστοριογράφου" απέσπασε την Αργυρή Άρκτο στο φεστιβάλ Βερολίνου, πιστή στο λιτό και ατάραχο ύφος του Κορεάτη auteur. Γυρισμένη με λιγότερο από 30 συνολικά πλάνα (ο αντίστοιχος μέσος όρος μιας σύγχρονης ταινίας είναι 1.250), τα περισσότερα ακίνητα, ακολουθεί μια καταξιωμένη συγγραφέα η οποία ταξιδεύει για να επισκεφτεί τη διευθύντρια ενός βιβλιοπωλείου, μια νεαρότερη συνάδελφό της που έχει καιρό να δει. Αφού μιλήσουν, θα περιπλανηθεί στην περιοχή, όπου πρώτα θα συναντήσει ένα σκηνοθέτη με τη γυναίκα του και κατόπιν μια ηθοποιό, την οποία εκείνη θα προσπαθήσει να πείσει να κάνουν μαζί μια ταινία.

Τυχαίες γνωριμίες, ρεαλιστικές ανησυχίες και παιχνιδιάρικοι στοχασμοί συνθέτουν το παζλ ενός καλλιτεχνικού μικρόκοσμου ο οποίος αναρωτιέται πάνω στις έννοιες της έμπνευσης, της δημιουργίας και της αφήγησης μιας ιστορίας. Αναγνωρίσιμος, φέρελπις, βετεράνος, εμπορικός ή περιθωριακός, ο κάθε δημιουργός αναμετράται διαρκώς με τα ίδια θεμελιώδη ερωτήματα, τα οποία ο Χονγκ Σανγκ-σου "φυτεύει" μέσα σε χαλαρές, casual συνομιλίες, οι οποίες αναδεικνύουν την περίπλοκη ψυχολογία των χαρακτήρων χάρη στη διακριτική, μα μεθοδική προσοχή την οποία αυτός δείχνει στις πολύτιμες σινε-λεπτομέρειες. Γιατί δεν είναι μόνο οι ενδιαφέρουσες κινηματογραφικές (θεατρικές, λογοτεχνικές, μουσικές…) ιστορίες που συνήθως κρύβουν αντιθέσεις, ερωτήματα και σκέψεις δυσδιάκριτες με την πρώτη ματιά. Το ίδιο ακριβώς κάνουν και όλοι οι άνθρωποι στην καθημερινότητά τους, στην οποία ο Σανγκ-σου ανακαλύπτει έναν αόρατο θησαυρό από συναρπαστικά διλήμματα, εδώ εστιασμένα πάνω στις ανεκπλήρωτες επιθυμίες, τους κοινωνικούς ρόλους και την πάντα απρόβλεπτη σχέση ζωής και τέχνης.

Α/Μ. Ν. Κορέα. 2022. Διάρκεια: 92΄. Διανομή: AMA FILMS

Περισσότερες πληροφορίες

Η Ιστορία Μιας Μυθιστοριογράφου

So-seol-ga-ui Yeong-hwa / The Novelist's Film
3
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 92 '
  • Χονγκ Σανγκ-σου

Μια συγγραφέας επισκέπτεται ένα βιβλιοπωλείο, το οποίο διευθύνει μια συνάδελφος που έχει καιρό να δει. Σε μια βόλτα θα γνωρίσει πρώτα ένα σκηνοθέτη και κατόπιν μια ηθοποιό, την οποία θα προσπαθήσει να πείσει να κάνουν μαζί μια ταινία.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Γιατί τόσος οσκαρικός χαμός για την Αντρέα Ραϊσμπορόου;

Η εξαιρετική ηθοποιός βρέθηκε να διεκδικεί "από το πουθενά" το Όσκαρ α' γυναικείου ρόλου και παραλίγο να ξεσπάσει ένα -αστείο- σκάνδαλο.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
02/02/2023

Η αφίσα του 25ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης είναι γεμάτη καρδιά

Αποκαλύφθηκε η οπτική ταυτότητα της διοργάνωσης που ξεκινά πολύ σύντομα με πλήθος ταινιών τεκμηρίωσης.

"Off The Rails": Ένα ντοκιμαντέρ για το παρκούρ έρχεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Το CineDoc παρουσιάζει την ιστορία δύο εφήβων της αγγλικής εργατικής τάξης οι οποίοι αψηφούν τη βαρύτητα.

"Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα": Η επιστροφή ενός μεγάλου ευρωπαϊκού μπλοκμπάστερ

Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλ Λελούς, Μαριόν Κοτιγιάρ, Βενσάν Κασέλ, ακόμα και τον ποδοσφαιριστή Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς συναντάμε στη διανομή της νέας γαλλικής περιπέτειας που εμπνέεται από τα αγαπημένα κόμιξ των Αλμπέρ Ουντερζό και Ρενέ Γκοσινί.

Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα

Πρωτότυπη ιστορία που μένει πιστή στο πνεύμα των Ουντερζό και Γκοσινί, χωρίς να εκμεταλλεύεται πλήρως τον ανατολίτικο εξωτισμό. Συμπαθής ο καινούριος Οβελίξ Ζιλ Λελούς, απολαυστικός ο Καίσαρας Βενσάν Κασέλ, αναιμικός ο πρωταγωνιστής (και σκηνοθέτης) Γκιγιόμ Κανέ.

Χτύπος στην Καλύβα

Ατμοσφαιρικός και σεναριακά ευρηματικός όπως πάντα, ο δημιουργός της "Έκτης Αίσθησης" εκτροχιάζει το υποβλητικό θρίλερ του σε μια αδέξια, χοντροκομμένη παραβολή πάνω στον εγωισμό, τη θυσία και την κοινωνική "απομόνωση".

Η Αυτοκρατορία του Φωτός

Γλυκόπικρα στρογγυλεμένο δράμα με σινεφίλ ευαισθησίες. Οσκαρικά υποψήφια φωτογραφία, ερμηνευτικό ρεσιτάλ της Ολίβια Κόλμαν, τα απλά και βασικά από τον σεναριογράφο – σκηνοθέτη Σαμ Μέντες ("American Beauty").