Χειροπαλαιστής

3,5

Ακολουθώντας τον αδελφό του στο κυνήγι του (νέο)ελληνικού ονείρου, ο σκηνοθέτης των «Μαγνητικών Πεδίων» περιγράφει διεισδυτικά, διασκεδαστικά και συγκινητικά μια κοινωνική πραγματικότητα γεμάτη πολλαπλές αντιφάσεις.

Xiropalestis

Πριν περάσει πίσω από την κάμερα το 2020 με το βραβευμένο από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου ντοκιμαντέρ μικρού μήκους "Ο Χειροπαλαιστής", ο Γιώργος Γούσης ήταν ήδη ένας από τους πιο ενδιαφέροντες δημιουργούς κόμικς της νέας γενιάς ("Ερωτόκριτος", "Φεστιβάλ", "Ληστές"). Στις χάρτινες ιστορίες του η παλιά Ελλάδα, οι μύθοι της και η λαογραφική της παράδοση κρατούν πρωταγωνιστικό ρόλο, όπως συμβαίνει τόσο στον 22λεπτο "Χειροπαλαιστή" όσο και στα μυθοπλαστικά "Μαγνητικά Πεδία" που ακολούθησαν. Τώρα που ο ίδιος επιστρέφει στην ιστορία του αδελφού του για να την "εξελίξει" και να την απλώσει σε ένα μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ, επιβεβαιώνει πως η προσέγγισή του στην ελληνική επαρχία και τους αντιηρωικούς φυγάδες της αστικής ζωής δεν διαθέτει καμιά γραφικότητα ή ωραιοποιητική διάθεση.

Ο 26χρονος Παναγιώτης Γούσης, ερασιτέχνης χειροπαλαιστής, έχει μετακομίσει από την Αθήνα στο χωριό των γονιών του στην Ήπειρο, όπου έχει ανοίξει ένα καφενείο. Η καθημερινότητά του, αν και επικερδής οικονομικά, του δημιουργεί ασφυξία και έτσι αποφασίζει να ξαναγυρίσει στην πρωτεύουσα. Ανοίγει ένα μικρό καφέ - ταχυφαγείο στον Ασπρόπυργο και προσπαθεί να ενταχθεί στην πολύβουη ρουτίνα της μεγαλούπολης, ενώ προπονείται πιο εντατικά σε ένα κοντινό γυμναστήριο ονειρευόμενος μια επαγγελματική καριέρα στη χειροπάλη (bras de fer).

Αποτυπώνοντας με διεισδυτική ματιά, αλλά και τρυφερό χιούμορ, αυτή τη διαδρομή, ο Γιώργος Γούσης φέρνει μπροστά στην κάμερά του ολόκληρη την νεοελληνική πραγματικότητα. Αυτήν η οποία από τη μια σπρώχνει τη νέα γενιά στο κυνήγι της επιτυχίας, συνδέοντάς την άμεσα με τον ανταγωνισμό και την οικονομική καταξίωση, και από την άλλη πνίγει τα μέλη των απομονωμένων μικροκοινωνιών της στον κομφορμισμό, την ξενοφοβία και την (αυτό)περιθωριοποίηση. Αυτήν η οποία δίνει βάρος στην εικόνα, στον ατομισμό και στην υιοθέτηση τακτικών πρωταθλητισμού. Αυτήν, τέλος, που παγιδεύει του κυνηγούς του (νέο)ελληνικού ονείρου σε ένα λαβύρινθο αντιφάσεων, μέσα στον οποίο έχει χαθεί κάθε διασκεδαστική απόλαυση, όπως αυτή του αγνού παιχνιδιού, της μη ωφελιμίστικης συνδιαλλαγής ή ακόμα και της άσκοπης περιπλάνησης ("Μαγνητικά Πεδία").

Ελλάδα. 2022. Διάρκεια: 77΄. Διανομή: CINOBO

Περισσότερες πληροφορίες

Χειροπαλαιστής

3,5
  • Ντοκιμαντέρ
  • 2022
  • Διάρκεια: 77 '
  • Γιώργος Γούσης

Ο 26χρονος Παναγιώτης, ιδιοκτήτης ενός επαρχιακού καφενείου, δεν αντέχει άλλο τη νοοτροπία της μικρής κοινωνίας και αποφασίζει να μετακομίσει στην Αθήνα για να κυνηγήσει τα όνειρά του και να ασχοληθεί επαγγελματικά με το άθλημα της χειροπάλης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

"Off The Rails": Ένα ντοκιμαντέρ για το παρκούρ έρχεται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Το CineDoc παρουσιάζει την ιστορία δύο εφήβων της αγγλικής εργατικής τάξης οι οποίοι αψηφούν τη βαρύτητα.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
02/02/2023

"Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα": Η επιστροφή ενός μεγάλου ευρωπαϊκού μπλοκμπάστερ

Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλ Λελούς, Μαριόν Κοτιγιάρ, Βενσάν Κασέλ, ακόμα και τον ποδοσφαιριστή Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς συναντάμε στη διανομή της νέας γαλλικής περιπέτειας που εμπνέεται από τα αγαπημένα κόμιξ των Αλμπέρ Ουντερζό και Ρενέ Γκοσινί.

Αστερίξ και Οβελίξ: Στο Δρόμο για την Κίνα

Πρωτότυπη ιστορία που μένει πιστή στο πνεύμα των Ουντερζό και Γκοσινί, χωρίς να εκμεταλλεύεται πλήρως τον ανατολίτικο εξωτισμό. Συμπαθής ο καινούριος Οβελίξ Ζιλ Λελούς, απολαυστικός ο Καίσαρας Βενσάν Κασέλ, αναιμικός ο πρωταγωνιστής (και σκηνοθέτης) Γκιγιόμ Κανέ.

Χτύπος στην Καλύβα

Ατμοσφαιρικός και σεναριακά ευρηματικός όπως πάντα, ο δημιουργός της "Έκτης Αίσθησης" εκτροχιάζει το υποβλητικό θρίλερ του σε μια αδέξια, χοντροκομμένη παραβολή πάνω στον εγωισμό, τη θυσία και την κοινωνική "απομόνωση".

Η Αυτοκρατορία του Φωτός

Γλυκόπικρα στρογγυλεμένο δράμα με σινεφίλ ευαισθησίες. Οσκαρικά υποψήφια φωτογραφία, ερμηνευτικό ρεσιτάλ της Ολίβια Κόλμαν, τα απλά και βασικά από τον σεναριογράφο – σκηνοθέτη Σαμ Μέντες ("American Beauty").

Μέρες Ξηρασίας

Πολιτική καταγγελία σκηνοθετημένη με σφρίγος σαν αποπνικτικό ψυχολογικό θρίλερ. Πλήθος φεστιβαλικών συμμετοχών και βραβείων, από τις Κάνες ως την Θεσσαλονίκη.

Καθαρτήριο

Σπονδυλωτό κοινωνικό δράμα με στοιχεία μαύρου χιούμορ. Έντονα αλληγορικό όσο και παντελώς άνισο, δυσκολεύεται να ενοποιήσει τη σκηνοθετική στιβαρότητα με τη σεναριακή αφέλεια.