Ραμπιγιέ Κουρνάζ Εναντίον Τζορτζ Μπους

3

Βραβεία σεναρίου και γυναικείας ερμηνείας στο φεστιβάλ Βερολίνου για την πιστή, μαχητική όσο και ευρηματικά χιουμοριστική σινε-αναβίωση μιας αληθινής ιστορίας.

Rabiye_Kurnaz_enantion_George_Bush

Αν και ο 60χρονος Αντρέας Ντρέσεν θεωρείται από τους διασημότερους σύγχρονους Γερμανούς σκηνοθέτες, μόνο μια ταινία του – το "Μικρά Ψέματα, Μεγάλες Απιστίες" του 2002, το οποίο τον καθιέρωσε διεθνώς – είχε ως τώρα προβληθεί στη χώρα μας. Κοινωνικά δράματα, συχνά σε ανάλαφρους τόνους, οι ταινίες του περιγράφουν μια Γερμανία γεμάτη αντιθέσεις, της οποίας οι θεσμικές ορθογραφίες έρχονται συχνά σε αντιπαράθεση με τις ψυχολογικές ασυνταξίες των παγιδευμένων σε πολλαπλά αδιέξοδα ηρώων του.

Μια απ’ αυτές είναι και η Ραμπιγιέ Κουρνάζ, Τουρκάλα νοικοκυρά και μετανάστρια στη Βρέμη, η οποία τον Δεκέμβριο του 2001 μαθαίνει πως ο μεγάλος γιος της Μουράτ συνελήφθη κατά τη διάρκεια ταξιδιού του στο Πακιστάν. Αδυνατώντας να έρθει σε επαφή μαζί του, θα ζητήσει τη βοήθεια του Γερμανού δικηγόρου Μπέρναρντ Ντόκε, υπερασπιστή υποθέσεων καταπάτησης ατομικών δικαιωμάτων, για να μάθει τελικά πως βρίσκεται φυλακισμένος στο Γκουαντάναμο. Ξεκινάει λοιπόν μια δικαστική οδύσσειά απελευθέρωσής του, φτάνοντας μέχρι και το αμερικανικό συνταγματικό δικαστήριο.

Η αληθινή ιστορία της Ραμπιγιέ αναβιώνει από τον Ντρέσεν ως μια χολιγουντιανής τσαχπινιάς πολιτική καταγγελία, η οποία εξιστορεί λεπτομερώς άλλον έναν άνισο αγώνα ενός αθώου, συνειδητοποιημένου εν τη πορεία πολίτη ενάντια σε διαπλεκόμενα συμφέροντα και ανάλγητες εξουσίες. Μόνο που η ταινία του, χωρίς να περιφρονεί τις αφηγηματικές ευκολίες, αποφεύγει μεθοδικά τόσο τις διδακτικές όσο και τις θριαμβευτικές κορώνες, ποτίζοντας με συγκινητικά μελαγχολικό άρωμα το αποδραματοποιημένο φινάλε της. Επιπλέον, διαθέτει ένα ευρηματικό χιούμορ που διαλύει κάθε σοβαροφάνεια και μια απολαυστικά ισοπεδωτική ερμηνεία, βραβευμένη μαζί με το σενάριο του φιλμ στο φεστιβάλ Βερολίνου, από την Γερμανοτουρκάλα κωμικό και τηλεοπτική περσόνα Μελτέμ Καπτάν, υποψήφια στα Ευρωπαϊκά Βραβεία και νικήτρια της φετινής Λόλα (των γερμανικών ακαδημαϊκών διακρίσεων).

Γερμανία, Γαλλία. 2022. Διάρκεια: 119΄. Διανομή: AMA FILMS

Περισσότερες πληροφορίες

Ραμπιγιέ Κουρνάζ Εναντίον Τζορτζ Μπους

Rabiye / Rabiye Kurnaz vs. George W. Bush
3
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 119 '
  • Αντρέας Ντρέσεν

Όταν ο γιος της Ραμπιγιέ, Τουρκάλας νοικοκυράς, μετανάστριας στη Βρέμη, συλλαμβάνεται στο Πακιστάν και φυλακίζεται στο Γκουαντάναμο, εκείνη θα ξεκινήσει μαζί με έναν Γερμανό δικηγόρο έναν άνισο αγώνα για την απελευθέρωσή του.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ρενουάρ

Mινιμαλιστικό δράμα ελλειπτικής πλοκής, το οποίο, κρατώντας πάντα τα πόδια του στο έδαφος, αφήνει τις ονειρικές εικόνες του να παρασύρουν το θεατή σε μια μελαγχολικά συγκινητική διαδρομή ως την πόρτα της ενηλικίωσης. | Powered by Uber.

ΓΡΑΦΕΙ: ΧΡΗΣΤΟς ΜΗΤΣΗς
11/12/2025

Ο Βασιλιάς των Βασιλιάδων: Μια Ιστορία Από τον Κάρολο Ντίκενς

Βασικά μαθήματα θρησκευτικών για αρχάριους μέσα από μια αδρά σκιτσαρισμένη (κυριολεκτικά), συνοπτική εκδοχή της Καινής Διαθήκης. | Powered by Uber.

Keeper

Ατμοσφαιρικό μεν, απίστευτα ασυνάρτητο δε θρίλερ μεταφυσικού τρόμου, το οποίο ποζάρει και ως αντιρομαντική, αντισεξιστική, αλλά και ταξική καταγγελία. | Powered by Uber.

Το Δέντρο που Πληγώναμε

Λυρική και νοσταλγική ιστορία ενηλικίωσης, από τις τρυφερότερες του ελληνικού σινεμά, σε κερδίζει με την αφοπλιστικά "ναΐφ" ματιά της σε έναν κόσμο που έχει οριστικά χαθεί. | Powered by Uber.

"Ξανασταυρώνεται": Το εμβληματικό μυθιστόρημα του Νίκου Καζαντζάκη μεταφέρεται στη μεγάλη οθόνη

Το "α" ταξίδεψε στα Χανιά για να επισκεφθεί τα γυρίσματα της πρώτης ταινίας μεγάλου μήκους του Θοδωρή Παπαδουλάκη.

Η δεύτερη ζωή και το νέο πρόσωπο του κινηματογράφου Αθήναιον

Μετά από (σχεδόν) πλήρη ανακαίνιση και μία μεγάλη επένδυση, ο εμβληματικός κινηματογράφος αλλάζει εποχή.

Ελληνικό box office: Οι θεατές είπαν τα "Κάλαντα των Χριστουγέννων"

Παρά τις αντιρρήσεις των καιρικών φαινομένων, δυο ελληνικές ταινίες, ένα animation και ένα θρίλερ τρόμου έφεραν όλων των ειδών τους θεατές και πάλι στις αίθουσες, ζεσταίνοντας το γιορτινό κινηματογραφικό κλίμα.