Η Πηγή των Παρθένων

4,5

Χριστιανική τραγωδία εκδίκησης σκηνοθετημένη με σοκαριστικό για την εποχή ρεαλισμό. Πρόκειται για την πιο σκληρή φιλοσοφική πραγματεία του Μπέργκμαν πάνω στην πίστη και το πρώτο από τα τρία συνολικά ξενόγλωσσα Όσκαρ της καριέρας του.

H_pigi_ton_parthenon

Στην απόλυτη δημιουργική ωριμότητά του, ο 42χρονος Ίνγκμαρ Μπέργκμαν κάνει ποδαρικό στη δεκαετία του ’60 με μια ταινία εποχής της οποίας δεν υπογράφει κατ’ εξαίρεση το σενάριο. Αυτό ανήκει στη συγγραφέα Ούλα Ίζακσον, με την οποία ο σκηνοθέτης είχε ξανασυνεργαστεί πριν δυο χρόνια για το "Στο Κατώφλι της Ζωής", και βασίζεται σε μια σουηδική λαϊκή μπαλάντα του 13ου αιώνα. Περιορίζοντας τις μελοδραματικές για τις μέρες μας υπερβολές της, το στόρι της Ίζακσον αφηγείται τον τραγικό θάνατο της Κάριν, νεαρής κόρης των εύπορων χωρικών Τόρε και Μαρέτα, οι οποίοι την στέλνουν μαζί με την ψυχοκόρη τους Ίνγκερι να πάει τα κεριά της πρωινής λειτουργίας στην εκκλησία. Η Κάριν όμως θα μείνει μόνη της στο δάσος, όπου δυο γιδοβοσκοί θα της επιτεθούν, θα τη βιάσουν και θα τη σκοτώσουν. Μαζί με το μικρό τους αδελφό, αυτοί θα καταφύγουν το βράδυ της ίδιας μέρας στο σπίτι της οικογένειας της κοπέλας, η μάνα της οποίας θα αναγνωρίσει το ματωμένο φόρεμά της.

Εκείνο το οποίο εντυπωσιάζει εξ αρχής σ’ αυτό το σκοτεινό παραμύθι είναι ο τραχύς ρεαλισμός με τον οποίο ο Μπέργκμαν απεικονίζει το μεσαιωνικό ευρωπαϊκό βορρά. Αντανακλώντας τα ακατέργαστα συναισθήματα ανθρώπων που θα δοκιμαστούν ανελέητα για τα πιστεύω και τις αξίες τους (οι γονείς της Κάριν είναι πιστοί Χριστιανοί), τα ημιφωτισμένα εσωτερικά, τα γεμάτα κοντράστα κλόουζ απ και η λασπωμένη ύπαιθρος υποβάλλουν μια απειλητική, μακάβρια αίσθηση. Όταν η βία ξεσπάσει, λοιπόν, θα είναι απόλυτα δικαιολογημένη, σοκάροντας με την ωμότητά της (στην εποχή της η ταινία λογοκρίθηκε σε πολλές χώρες), αλλά και δίνοντας σ’ αυτή τη χριστιανική αλληγορία μια βαθιά τραγική, υπαρξιακά συγκλονιστική διάσταση. Πρόκειται για την πιο σκληρή φιλοσοφική πραγματεία του Μπέργκμαν πάνω στην πίστη, την πρώτη του συνεργασία με τον διευθυντή φωτογραφίας - alter ego του Σβεν Νίκβιστ και το πρώτο από τα τρία συνολικά ξενόγλωσσα Όσκαρ της υπέρλαμπρης καριέρας του.

Α/Μ. Σουηδία. 1960. Διάρκεια: 89΄. Διανομή: WEIRD WAVE

Περισσότερες πληροφορίες

Η Πηγή των Παρθένων

Jungfrukallan / The Virgin Spring
4,5
  • Σινεφίλ
  • 1959
  • Διάρκεια: 89 '
  • Ίνγκμαρ Μπέργκμαν

Στην επαρχιακή Σουηδία του 14ου αιώνα, η μοναχοκόρη μιας οικογένειας χωρικών βιάζεται και δολοφονείται από δύο γιδοβοσκούς. Μαζί με τον μικρό τους αδελφό αυτοί θα καταφύγουν το βράδυ στο σπίτι της οικογένειας της κοπέλας, η μάνα της οποίας θα αναγνωρίσει το ματωμένο φόρεμά της.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Ο Λοράν Καντέ ήταν ένας λαϊκός σκηνοθέτης

Ένας από τους πιο ενδιαφέροντες Γάλλους δημιουργούς έχασε τη ζωή του σε ηλικία 63 ετών.

ΓΡΑΦΕΙ: ΓΙΑΝΝΗς ΚΑΝΤΕΑ-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟς
26/04/2024

Η αβεβαιότητα για την Ίριδα παραμένει

Τα μέλη του ΠΟΦΠΑ καταγγέλλουν την παντελή αδιαφορία της διοίκησης του ΕΚΠΑ τόσο για το μέλλον της ιστορικής αίθουσας όσο και για τις δράσεις του Ομίλου.

Ο Ράιαν Γκόσλινγκ μάς συστήνεται ως ο "Κασκαντέρ"

Δείτε αποκλειστικά στο "α" ένα απόσπασμα από τα παρασκήνια της νέας ταινίας του διάσημου ηθοποιού.

"Stop Making Sense": Στον κόσμο ενός κεφαλιού

Τίποτα δεν έχει νόημα. Αλλά το "Stop Making Sense" έχει.

Η "Φόνισσα" υποψήφια για 16 βραβεία Ίρις

Δείτε αναλυτικά της υποψηφιότητες για την επετειακή 15η απονομή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Συνεχίζονται οι προβολές του ντοκιμαντέρ "Χρήστος, το Τελευταίο Παίδι"

Η βραβευμένη ταινία της Τζούλια Αμάτι παίζεται για δεύτερη εβδομάδα στους κινηματογράφους.

Αγγελική Παπούλια πώς βρέθηκες στη Σλοβενία για τον "Τελευταίο Ήρωα";

Η καταξιωμένη Ελληνίδα ηθοποιός μιλά στο "α" για τη συμμετοχή της στη σπιρτόζικη δραμεντί όπου υποδύεται μια εκπρόσωπο πολυεθνικής που αναστατώνει μια μικρή φτωχή κοινωνία.