Δεν Είσαι η Μητέρα μου

2,5

Ρεαλισμός και φαντασία συνδιαλέγονται με υπόγεια ένταση, καθώς φολκλορικοί μύθοι και ψυχολογικές διαταραχές μετατρέπουν μια ιστορία ενηλικίωσης σε ατμοσφαιρικό, αλλά βραχυκυκλωμένο στην κορύφωσή του θρίλερ τρόμου.

Den_eisai_h_mhtera_mou

Στα λαϊκά περίχωρα του Δουβλίνου οι φολκλορικοί ιρλανδικοί μύθοι είναι ακόμα ζωντανοί. Τουλάχιστον στο σεναριακό και σκηνοθετικό ντεμπούτο της Κέιτ Ντόλαν, η οποία επιχειρεί να διηγηθεί μια ιστορία ενηλικίωσης με πρωτότυπο τρόπο. Μας την εισάγει σαν ένα οικογενειακό δράμα, στο οποίο η εσωστρεφής και ντροπαλή Σαρ νιώθει από τη μια απομονωμένη από τις συμμαθήτριές της και από την άλλη αμήχανη απέναντι στην παράξενη συμπεριφορά της καταθλιπτικής μητέρας της. Μέχρι που κάποια στιγμή η τελευταία θα εξαφανιστεί απροειδοποίητα, εγκαταλείποντας το αυτοκίνητό της στη μέση ενός χωραφιού. Όταν το επόμενο βράδυ επιστρέψει στο σπίτι χωρίς καμία εξήγηση, φαίνεται και ακούγεται η ίδια, αλλά η συμπεριφορά της είναι αλλοπρόσαλλη και τρομακτική. Καθώς πλησιάζει το Χάλογουιν και οι παγανιστικοί θρύλοι εισβάλλουν στην αστική καθημερινότητα, η Σαρ πρέπει να επιστρέψει στο σκοτεινό οικογενειακό παρελθόν για να ανακαλύψει επώδυνες αλήθειες και να μπορέσει να σώσει τη μητέρα της.

Μια αλλόκοτη, δαιμονική δύναμη έχει καταλάβει την Άντζελα; Είναι η διπολική διαταραχή που την κάνει να συμπεριφέρεται αλλόκοτα; Η Ντόλαν πατάει με απόλυτη ισορροπία σε δυο βάρκες καθώς ρεαλισμός και φαντασία συνδιαλέγονται με υπόγεια ένταση. Η Χέιζελ Ντουπ προσωποποιεί πειστικά το εφηβικό τρόμο της ενηλικίωσης και η αδιόρατη απειλή που κυριαρχεί από τα πρώτα πλάνα σταδιακά γιγαντώνεται. Οι "εξηγήσεις" που έρχονται σταδιακά στην επιφάνεια, όμως, προσγειώνουν το ατμοσφαιρικό αίνιγμα σε γνώριμα τερέν καθώς αυτό παίρνει τις τελευταίες στροφές για να μπει στην ευθεία τερματισμού. Ο τρόμος γίνεται πιο ορατός πλέον, αλλά η διφορούμενη αφήγηση βραχυκυκλώνει, επιλέγοντας ένα άτολμο φινάλε που απλοποιεί το χαρακτήρα της Σαρ και αφήνει την Άντζελα κινηματογραφικά αδικαίωτη.

Ιρλανδία. 2021. Διάρκεια: 93΄. Διανομή: NEO FILMS

Περισσότερες πληροφορίες

Δεν Είσαι η Μητέρα μου

You Are not my Mother
2,5
  • Τρόμου
  • 2021
  • Διάρκεια: 93 '
  • Κέιτ Ντόλαν

Την εβδομάδα πριν το Χάλογουιν η μητέρα της έφηβης Σαρ εξαφανίζεται μυστηριωδώς. Όταν το επόμενο βράδυ επιστρέφει στο σπίτι χωρίς καμία εξήγηση, φαίνεται και ακούγεται η ίδια, αλλά η συμπεριφορά της είναι αλλοπρόσαλλη και τρομακτική.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

To PLEASURE & DISOBEDIENCE επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο CYPHER

Art films, exploitation films, ντοκιμαντέρ, εργαστήρια πειραματικού βίντεο και άλλα καινοτόμα φορμά έρχονται σε πρώτο πλάνο στη φετινή διοργάνωση.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
13/12/2025

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Ο Ράντου Ζούντε δεν πιστεύει πως οι ταινίες του θα αλλάξουν τον κόσμο, αλλά θα σας κάνουν να σκεφτείτε το πώς

Συναντήσαμε τον κορυφαίο Ρουμάνο σκηνοθέτη λίγο πριν έρθει στην Αθήνα για να παρουσιάσει τη νέα ταινία του "Kontinental ‘25" στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Αναπλιού επιστρέφει για δεύτερη χρονιά

Η εκδήλωση φιλοδοξεί να αναδείξει την πολυμορφία και την πλούσια πολιτιστική κληρονομία της περιοχής του Ναυπλίου, συνδυάζοντας καλλιτεχνική ποιότητα και εκπαιδευτική στόχευση.

Τσίε Χαγιακάουα: Από τον Χιροκάζου Κόρε-έντα στον Θόδωρο Αγγελόπουλο

Μετά το φουτουριστικό "Πλάνο 75", η Γιαπωνέζα σκηνοθέτρια του "Ρενουάρ" αλλάζει ύφος και μιλάει για την τρυφερή, ονειρική και ιμπρεσιονιστική ιστορία ενηλικίωσης, η οποία την οδήγησε ως το διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ Καννών.