Άμστερνταμ

2

Κωμωδία, θρίλερ, πραγματικά γεγονότα και πολιτική αλληγορία: Ανακατεύοντας υπερβολικά τη σεναριακή τράπουλα και τα αφηγηματικά στιλ, ο Ντέιβιντ Ο. Ράσελ («Οδηγός Διαπλοκής») βάζει απανωτές τρικλοποδιές στον εαυτό του.

Amsterdam

Ξεκινώντας ως ταλέντο του ανεξάρτητου σινεμά ("Φλερτάροντας με τις Καταστροφές"), ο Ντέιβιντ Ο. Ράσελ εξελίχθηκε σε έναν παραγωγικότατο και απόλυτα πετυχημένο σεναριογράφο και σκηνοθέτη ("The Fighter", "Οδηγός Διαπλοκής", "Οδηγός Αισιοδοξίας", "Joy") με πέντε οσκαρικές υποψηφιότητες και προσωπικό ύφος: all star cast, γλυκόπικρα success stories, η Αμερική της δεύτερης ευκαιρίας και η υπαρξιακή ανάγκη για επικοινωνία. Η τελευταία, μάλιστα, εκφράζεται μόνιμα μέσα από το διαρκή αγώνα των ηρώων του να συσφίξουν διαλυμένες σχέσεις αίματος ή να δημιουργήσουν μια "αυτοσχέδια" οικογένεια, μετατρέποντάς την σε ασφαλές καταφύγιο.

Αυτό ακριβώς αντιπροσωπεύει το Άμστερνταμ για δυο Αμερικανούς τραυματίες του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου και μια νοσοκόμα η οποία τους περιθάλπει. Το 1918 οι τρεις τους θα περάσουν μαζί μερικούς ονειρικά ανέμελους μήνες στην ολλανδική πρωτεύουσα, πριν οι δρόμοι τους χωρίσουν. Για να συναντηθούν ξανά 15 χρόνια αργότερα, όταν, ο ένας γιατρός και ο άλλος δικηγόρος πλέον, γίνονται μάρτυρες ενός φόνου. Ο δολοφόνος τους παγιδεύει, η αστυνομία τους καταδιώκει και εκείνοι τρέπονται σε φυγή. Αναζητώντας τους ενόχους θα φτάσουν ως τη χαμένη φίλη τους, με την παρέα του Άμστερνταμ να ρίχνεται στα βαθιά και να σκαλίζει μια υπόθεση η οποία θα εξελιχθεί σε μια από τις μεγαλύτερες συνωμοσίες της σύγχρονης αμερικανικής ιστορίας.

Η υπόθεση της ταινίας βασίζεται στην περιβόητη Business Plot του 1933 με πρωταγωνιστή το στρατηγό Σμέντλι Μπάτλερ, η οποία δεν έχει επιβεβαιωθεί πλήρως. Δίνει πάντως στον Ράσελ την αφορμή να στήσει γύρω της ένα μυθοπλαστικό γαϊτανάκι σατιρικής κωμωδίας, αγωνιώδους θρίλερ, δράματος χαρακτήρων και ευθείας πολιτικής αλληγορίας. Αποδεδειγμένα δεξιοτέχνης στη διαχείριση διαφορετικών σκηνοθετικών τόνων και εναλλασσόμενων συναισθημάτων, ανακατεύει εδώ υπερβολικά τη σεναριακή τράπουλα και τα αφηγηματικά στιλ, βάζοντας απανωτές τρικλοποδιές στον εαυτό του. Παρά τη δημιουργική ανασύσταση εποχής, ανοίγει υπερβολικά πολλές υποπλοκές, χάνει τον έλεγχο του ύφους (ο Ντε Νίρο μοιάζει να έρχεται από άλλη ταινία) και παραδίδει τελικά την ίντριγκά του σε μια μακρόσυρτη, κακοστημένη κορύφωση.

ΗΠΑ, Ιαπωνία. 2022. Διάρκεια: 134΄. Διανομή: FEELGOOD

Περισσότερες πληροφορίες

Άμστερνταμ

Amsterdam
2
  • Δραματική
  • 2022
  • Διάρκεια: 134 '
  • Ντέιβιντ Ο. Ράσελ

Το 1933, ένας γιατρός και ένας δικηγόρος γίνονται μάρτυρες ενός φόνου, για τον οποίο κατηγορούνται, και τρέπονται σε φυγή. Με τη βοήθεια μιας φίλης τους από τα παλιά αναζητούν τους ενόχους, φτάνοντας μπροστά σε μια από τις μεγαλύτερες συνωμοσίες στη σύγχρονη αμερικανική ιστορία.

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Τα βραβεία του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Η λαμπρή τελετή έλαβε χώρα στο Cinobo Όπερα και το "α" ήταν εκεί.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
28/11/2025

Τι νέο βλέπουμε στα σινεμά αυτό το ΠΣΚ

Οι καινούριες ταινίες που παίζονται στους κινηματογράφους από τις 27 Νοεμβρίου, οι κριτικές, τα τρέιλερ και όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζεις γι' αυτές.

Όλα όσα θα δούμε στο 14ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας

Η αγαπημένη διοργάνωση επιστρέφει στην Ταινοθήκη της Ελλάδος με πρεμιέρες, αφιερώματα, συζητήσεις και εκλεκτούς καλεσμένους.

Οι καλύτερες ταινίες που παίζουν τώρα στα σινεμά (26/11-3/12)

Μια λίστα με τις ιδανικότερες προτάσεις για κινηματογραφική έξοδο αυτήν την εβδομάδα.

Σινεμά και ψυχανάλυση: Ο "Κρυμμένος" στον Δαναό

Το αριστουργηματικό ψυχολογικό θρίλερ του Μίκαελ Χάνεκε για μια μοναδική προβολή, συνοδεία συζήτησης, την Κυριακή 7/12, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων "Σινεμά και Ψυχανάλυση".

Οι "Σμιλεμένες Ψυχές" του Σταύρου Ψυλλάκη επιστρέφουν στη μεγάλη οθόνη

Για τέσσερις προβολές με παρουσία του σκηνοθέτη και του Ελβετού γιατρού Ζουλιέν Γκριβέλ.

Για τον Γιάννη Οικονομίδη, το σινεμά είναι ένα όπλο

Συναντήσαμε τον κορυφαίο σκηνοθέτη στα Εξάρχεια και μιλήσαμε μαζί του, με αφορμή τη "Σπασμένη Φλέβα", την έκτη μεγάλου μήκους ταινία του, στην οποία πρωταγωνιστεί ο Βασίλης Μπισμπίκης στο ρόλο ενός έκπτωτου άντρα που προσπαθεί να σωθεί από τα χρέη.