Ο Άγνωστος

3,5

Ένα απροσδόκητα καλοφτιαγμένο θρίλερ που σε στοιχειώνει σαν τον πιο αληθοφανή νοσηρό εφιάλτη.

o_agnostos1

Σε μια εποχή που οι παντός τύπου crime σειρές έχουν κατακλύσει τις οθόνες, από ντοκιμαντέρ και ριάλιτι μέχρι μυθοπλασία βασισμένη σε αληθινά γεγονότα, μια ταινία του είδους καλείται να ξεπεράσει τον εαυτό της αν θέλει όντως να ξεχωρίσει. Κάτι που καταφέρνει απροσδόκητα καλά ο "Άγνωστος" του Τόμας Ράιτ, ο οποίος βασίζεται στη διασημότερη υπόθεση εξαφάνισης ανηλίκου στην ιστορία της Αυστραλίας. Βέβαια, το γεγονός ότι η ταινία αφορά κάτι τέτοιο δεν το αντιλαμβάνεται κανείς προτού περάσουν αρκετά κινηματογραφικά λεπτά, καθώς ο Ράιτ δεν χάνει χρόνο να ανακατέψει την αφηγηματική τράπουλα.

Μέσα από ένα μοντάζ-καλειδοσκόπιο, στο οποίο διαφορετικοί χρόνοι, οπτικές γωνίες και δράσεις αλλάζουν θέση φαινομενικά κατά το δοκούν, γνωρίζουμε δύο παρανόμους οι οποίοι χάρη σε έναν κοινό γνωστό γίνονται συνεργάτες στην ίδια εγκληματική οργάνωση. Μεταξύ των μυστηριωδών αντρών αναπτύσσεται μια καλόπιστη φιλία, έως ότου το ένοχο παρελθόν του ενός και η πραγματική ταυτότητα του άλλου έρθουν σε οδυνηρή σύγκρουση, την ώρα που στο βάθος υλοποιείται μια γιγαντιαία αστυνομική επιχείρηση. Η έκβασή της εξαρτάται από τη δουλειά ενός μυστικού ντετέκτιβ ο οποίος έχει παρεισφρήσει ανάμεσά τους και επιδιώκει να εντοπίσει τον απαγωγέα ενός αγοριού που βρίσκεται ασύλληπτος για χρόνια.

o_agnostos2

Στην εξέλιξη της αφήγησης, ο Ράιτ υιοθετεί εναλλακτικούς άξονες για να ανεβάσει την ένταση, πότε επιμένοντας στη σχέση των παρανόμων και πότε στο νομικό παρασκήνιο της αστυνομικής δράσης, μια ασυνήθιστη σκηνοθετική επιλογή που φλερτάρει με τη σύγχυση, αλλά παραδόξως ευστοχεί. Διότι έτσι η ταινία, υποβοηθούμενη από μια κινηματογράφηση που θυμίζει έρεβος, αποκτά μια θελκτική αύρα εφιάλτη, η οποία πολλαπλασιάζει τη νοσηρότητα όσων απεικονίζονται στην οθόνη, ενώ ταυτόχρονα διατηρεί αμείωτη την προσοχή. Από κοντά η ταιριαστή, μα ενίοτε υπερβολική σκοτεινιά, που έρχεται να εντείνει την αίσθηση αβύσσου η οποία διαπερνά την ελεγειακού ύφους ταινία. Και, όπως η άβυσσος, κατά τη νιτσεϊκή ρήση, κοιτάζει κι αυτή μέσα σε σένα, οι δύο άψογοι πρωταγωνιστές Τζόελ Έντγκερτον και Σον Χάρις τείνουν να μοιάζουν φυσιογνωμικά, ενώ και ο μυστικός αστυνομικός καλείται να ψυχογραφήσει το "τέρας" που κυνηγά προκειμένου να το πιάσει.

Υπό αυτή την έννοια, ο "Άγνωστος" σφίγγει το στομάχι σαν ανατριχιαστική σπουδή στην εξοικείωση με το κακό και το συναισθηματικό κόστος που αυτό επιφέρει. Ευστοχεί επίσης στην απεικόνιση των αντρικών σχέσεων, οι οποίες ακροβατούν μεταξύ δυσπιστίας και άνευ όρων αφοσίωσης. Στην ουσία, η ταινία πετυχαίνει επειδή ψηλαφεί το κοινό άγχος όλων, την αγωνία να μη βρεθούμε ποτέ στη θέση οποιουδήποτε χαρακτήρα.

Αυστραλία. 2022. Διάρκεια: 117΄. Διανομή: ODEON.

Περισσότερες πληροφορίες

Ο Άγνωστος

The Stranger
3,5
  • Θρίλερ
  • 2022
  • Διάρκεια: 117 '
  • Τόμας Ράιτ

Η τυχαία γνωριμία δύο μυστήριων παρανόμων εξελίσσεται σε καλόπιστη φιλία, μέχρις ότου το ένοχο παρελθόν του ενός και η πραγματική ταυτότητα του άλλου έρθουν σε σύγκρουση, την ώρα που μια γιγαντιαία αστυνομική επιχείρηση βρίσκεται προ των πυλών.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Σινεμά

Αυτές είναι οι υποψήφιες για Χρυσές Σφαίρες ταινίες που μπορούμε να δούμε στη Nova

Τα κινηματογραφικά φαβορί της 83ης τελετής θα δούμε στο πρόγραμμα της επόμενης σεζόν.

ΓΡΑΦΕΙ: ΜΑΝΤΥ ΒΛΑΣΣΟΠΟΥΛΟΥ
15/12/2025

10 περιπτώσεις στις οποίες ο Άγιος Βασίλης ήταν πραγματικά "λέρα"

Συγκεντρώσαμε σε μία λίστα μερικές από τις φορές που ο καλοσυνάτος άντρας μας έχει απογοητεύσει στη μεγάλη οθόνη.

Οι ταινίες που έρχονται στους κινηματογράφους την Πέμπτη 18/12

Άλλο ένα ταξίδι στην Πανδώρα του Τζέιμς Κάμερον, η Σίτνεϊ Σουίνι και η Αμάντα Σέιφριντ προσεχώς στις μαρκίζες των κινηματογράφων.

To PLEASURE & DISOBEDIENCE επιστρέφει για δεύτερη χρονιά στο CYPHER

Art films, exploitation films, ντοκιμαντέρ, εργαστήρια πειραματικού βίντεο και άλλα καινοτόμα φορμά έρχονται σε πρώτο πλάνο στη φετινή διοργάνωση.

Ταινίες με σασπένς που βλέπουμε στους κινηματογράφους (11-17/12)

Απαγωγές, απρόβλεπτες καταστάσεις και τραγικές εξελίξεις θα βρείτε στις προτάσεις μας για αυτή την εβδομάδα.

Νεφέλη Γκαμπάντ, ποια είναι τα highlights του 14ου Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου;

Η επιμελήτρια και προγραμματίστρια του φεστιβάλ μας προτείνει τις προβολές και τις δράσεις που δεν πρέπει να χάσουμε λίγο πριν το φινάλε.

Οι μεταφεστιβαλικές εκδηλώσεις του 38ου Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

Τρία διαφορετικά masterclasses από τον κριτικό κινηματογράφου Δημήτρη Καλιοδήμο και τον σκηνοθέτη και διευθυντή φωτογραφίας Μενέλαο Κυρλίδη και ξεχωριστές προβολές στο πρόγραμμα του φεστιβάλ.